روش های گشاد کردن کفش تنگ + عکس

روش های گشاد کردن کفش تنگ + عکس

- کفش‌های خود را در خانه بپوشید

این آسان‌ترین راه است؛ اگر کفش‌های شما بیش از حد تنگ نیستند و می‌توانید آن‌ها را پا کنید، وقتی در خانه هستید آن‌ها را بپوشید و در خانه راه بروید تا کم کم با اندازه پای شما تنظیم شوند. ممکن است چند روز طول بکشد، اما روشی کاملا طبیعی و عملا ارگانیک است!

۲- جوراب ضخیم بپوشید

این روش تنها برای کفش‌های چرم کارساز است. چند جوراب گرم و کلفت به پا کنید و بعد کفش را بپوشید تا با افزایش گرما و رطوبت، قسمت‌های تنگ کفش کش بیاید. در این مدت وقتی پایتان در کفش است، پاهایتان را به اندازه ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به عقب و جلو خم کنید و نگه دارید.

سپس جوراب‌های گرم و کلفت را درآورید و دوباره کفش را به پا کنید و اجازه دهید تا خنک شوند. حالا باید کفش‌ها را با جوراب عادی بپوشید و اینکار را تکرار کنید تا کفش‌هایتان کاملا گشاد شوند. 

۳- روش جوراب رول شده را امتحان کنید

تعدادی جوراب جمع آوری کنید و همه را به صورت رول در آورید و مانند شکل زیر درون کفش بگذارید و اجازه دهید، یک شب همینطور بمانند. صبح تفاوت را احساس خواهید کرد.
 
گشاد کردن کفش تنگ با جوراب رول شده

 

۴- کفش‌ها را با یک پلاستیک آب در فریزر بگذارید

یک کیسه‌ی زیپ دار بدون سوراخ را تا نیمه پر از آب کنید و محکم ببندید و درون هر لنگه از کفش قرار دهید. این کار را به گونه‌ای انجام دهید که داخل کفش کاملا پر شود. سپس کفش‌ها را در فریزر بگذارید و اجازه دهید تا آب یخ بزند. زمانی که آب یخ می‌زند، منبسط می‌شود و در نتیجه کفش‌های شما را گشادتر می‌کند.

قبل از اینکه دوباره کفش‌ها را بپوشید، از ۲۰ دقیقه قبل آن‌ها را در محیط اتاق بگذارید تا کیسه‌ها را بتوانید بیرون آورید. اگر همچنان کفش‌ها تنگ بودند، این روش را تکرار کنید. توصیه می‌شود این روش را برای کفش‌های گران قیمت به کار نبرید.

 
گشاد کردن کفش تنگ با کمک یخ

 

۵- درون کفش را با روزنامه خیس پر کنید

تعدادی روزنامه‌ی خیس را مچاله کنید و به درون کفش فشار دهید. تا جای ممکن کفش را پر کنید، اما مراقب باشید کفش از شکل عادی خود خارج نشود. اگر کفش به نظر کج می‌رسد، روزنامه‌ها را درآورید و به گونه‌ای این کار را بکنید که شکل کفش حفظ شود.

صبر کنید تا کفش‌ و روزنامه‌ها خشک شوند، روزنامه‌ها را درآورید و امتحان کنید. توجه داشته باشید در این روش نیز می‌توانید از فریز کردن استفاده کنید تا تاثیرگذاری بیشتر شود. همچنین به جای روزنامه می‌توانید از جوراب خیس استفاده کنید.

۶- کفش را با جو پر کنید

این یک ترفند قدیمی برای چکمه‌های گاوچران‌هاست. کفش یا چکمه خود را با دانه گندم یا هر دانه‌ی دیگری که با خیس شدن باد می‌کند، پر کنید.

دانه‌ها را درون پلاستیک بریزید و روی آن مقداری آب بریزید تا همه‌ی دانه‌ها خیس شوند. این دانه‌ها بعد از مدتی شروع به پف کردن می‌کنند و کفش را گشادتر خواهند کرد.

 
گشاد کردن کفش تنگ با جو پرک

 

۷- از اسپری الکل استفاده کنید

یک بطری اسپری را با مخلوط نیمی آب و نیمی الکل پر کنید. درون هر کفش را با این مایع اسپری کنید و به مدت ۲۰ دقیقه کفش‌ها را به پا کنید. همچنین می‌توانید مقداری الکل روی قسمت‌های تنگ کفش بمالید و آن‌ها را به پا کنید.

کار دیگری که می‌تواند برای گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از الکل کرد، این است که یک جفت جوراب پنبه‌ای را به الکل آغشته کنید و بپوشید. حالا کفش‌هایتان را پا کنید تا زمانی که الکل خشک شود. در صورت لزوم این کار را چندبار تکرار کنید.

۸- از سیب زمینی استفاده کنید

یک سیب زمینی را درون کفش بگذارید و یک شب صبر کنید. اطمینان حاصل کنید که سیب زمینی به اندازه‌ای باشد که کمی کفش را کش بدهد.

۹- برای کفش‌های چرمی از گشاد کننده‌ کفش استفاده کنید

گشاد کننده‌ی کفش، ابزاری شبیه به پاست و معمولا از چوب ساخته شده است. این وسیله دارای تنظیماتی است که به کشش کفش کمک می‌کند. این وسیله می‌تواند طول یا عرض کفش را تنظیم کند و برای هر لنگه‌ی چپ یا راست مناسب است. اگر خودتان این دستگاه را ندارید، می‌توانید به کفاشی‌ها مراجعه کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

۱۰- به متخصص مراجعه کنید

برخی شرکت‌ها و یا کفاشی‌ها امکاناتی دارند که می‌توانند به صورت تخصصی به شما در گشاد کردن کفش تنگ کمک کنند. هزینه‌ای که برای این کار پرداخت می‌کنید، به خصوص اگر کفش‌هایتان گران است، کاملا ارزشش را دارد.

 

نکات پیشگیرانه

  • تا جایی که ممکن است کفشی را انتخاب کنید که مناسب پای شما باشد و نیاز به گشاد کردن نداشته باشد. سایز پای خود را بدانید و طبق آن خرید کنید.
  • گاهی پای چپ و راست ممکن است به یک سایز نباشند؛ بنابراین هنگامی که کفش می‌خرید هر دو لنگه را امتحان کنید.
  • اگر یک جفت کفش خیلی تنگ و دیگری گشاد است، سایز بزرگتر را امتحان کنید. گاهی تنگ کردن کفش گشاد، راحت‌تر از گشاد کردن یک کفش تنگ است.
  • کفش‌ها قالب‌های متفاوتی دارند، بنابراین تنها به عدد سایز اعتماد نکنید. همیشه کفش را قبل از خرید به پا کنید.
  • همیشه در نیمه دوم روز، که پاهایتان از پیاده روی و ایستادن در متورم‌ترین حالت خود هستند، خریداری کنید.
  • کفش‌هایی بخرید که سایز آن‌ها را می‌توانید تغییر دهید یا کش می‌آیند، جنس‌های الاستیکی یا چرم گاو از این قبیل هستند.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها