چند تست ساده اما مهم که خانم‌های بالای ۶۰ سال باید انجام دهند

خانم‌ها برای اطمینان از سلامتی خود پس از ۶۰ سالگی، باید برخی آزمایش‌ها را انجام دهند.

چند تست ساده اما مهم که خانم‌های بالای ۶۰ سال باید انجام دهند

حوزهکلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند، در اختیار آنها قرار دهد.

آزمایش سینه را فراموش نکنید

با بالا رفتن سن خطر ابتلا به سرطان سینه افزایش پیدا می کند از این رو انجام ماموگرافی سالی یک بار ضروری است، همچنین در صورت وجود و یا احساس هر توده ای باید به متخصص زنان مراجعه شود تا با سونوگرافی یا ماموگرافی سلامت شما و احتمال ابتلا به سرطان سینه بررسی شود.

آزمایش خون برای بررسی میزان قند و چربی خون را هر6 ماه یکبار انجام دهید، زیرا در این سن خطر ابتلا به دیابت، سکته مغزی و قلبی وجود دارد،‌از این رو یکی ورزش کردن از بهترین راهکارهای حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، فشارخون و دیابت است.

آزمایشی که پوکی استخوان را تشخیص می دهد

پوکی استخوان از بیماری هایی است که به ویژه در خانم های مسن بروز می کند، برای تشخیص پوکی استخوان باید سالی یک بار سنجش تراکم استخوان انجام دهید تا در صورت بروز این عارضه با مصرف دارو و رژیم غذایی ناسب و ورزش با اجازه پزشک آن را درمان کنید.

در صورت درمان نشدن پوکی استخوان، خطر شکستگی به سراغ شما می‌آید، شکستگی لگن در این سن حتی می تواند موجب مرگ افراد شود.

واکسن آنفولانزا در سن بالای 60 سال برای سالمندان ضروری است زیرا در این سن سیستم بدتی ضعیف می شود و ابتلا به آنفولانزا تهدید کننده جان فرد محسوب می شود.

اگر به آبله مرغان مبتلا نشده اید توصیه می شود این واکسن را نیز تزریق کنید، زیرا این احتمال وجود دارد که ویروس خاموش این بیماری با ضعف سیستم ایمنی بیدار شود و شما را گرفتار این بیماری کند.

 ویتاوین D خونتان را چک کنید

با افزایش سن تولید ویتامین دی در بدن کاهش پیدا می کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش پیدا می کند، همچنین کمبود این ویتامین در بروز برخی بیماری های گوارشی نیز موثر است.

تحقیقات جدید نشان داده است مصرف روزانه ویتامین دی به اندازه  2 هزار واحد در روز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سینه و و لوزالمعده را کاهش می دهد.

پس از 65 سالگی خطر ابتلا به سرطان دهه رحم کم می شود به همین دلیل اگر سه بار جواب آزمایش شما منفی بود لازم نیست این آزمایش را تکرار کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها