۷ امتیاز کسر نمی‌شد، برای قهرمانی می‌جنگیدیم

تبریزی: در استقلال فوتبال برای نچرخید

وقتی به استقلال آمدم با شرایطی متفاوت روبه‌رو شدم، چون با فشار زیادی به این تیم آمدم و توقعات از من بالا بود.

تبریزی: در استقلال فوتبال برای نچرخید

مرتضی تبریزی وینگر بلند قامت گل‌گهر سیرجان در فصل گذشته هفت گل در لیگ برتر و یک گل در جام حذفی به ثمر رساند و عنوان بهترین گلزن این تیم را از آن خود کرد. با این حال و با اینکه تبریزی با چند پیشنهاد مواجه شده است، ولی او تمایل به ادامه همکاری با گل‌گهر دارد.

 

* فصل گذشته برای تو چطور بود، آیا از عملکردت راضی هستی؟

قبل از هر چیز باید به مردم آبادان خصوصاً آنهایی که عزیزان‌شان را در حادثه متروپل از دست دادند تسلیت بگویم. خدا را شکر در مجموع فصل خوبی داشتم، به خصوص در نیم‌فصل دوم. بعد از آن مصدومیت رباط صلیبی، به زمان نیاز داشتم تا به شرایطی که مورد دلخواهم است نزدیک شوم. معمولاً بعد از بهبود این مصدومیت، چند ماه هم زمان می‌برد تا بازیکن به آمادگی ایده‌آل برسد. امسال هفت گل در لیگ زدم، پنج پاس گل دادم و یک گل هم در جام حذفی به ثمر رساندم.

* فکر نمی‌کنی بیشتر باید گل می‌زدی؟

من با توجه به اینکه در پست وینگر بازی می‌کنم از تعداد گل‌هایی که زدم راضی هستم.

* در این پست راحت هستی یا مهاجم نوک؟

در ذوب‌آهن هم سابقه بازی در پست وینگر را داشتم. من در این پست راحت هستم و مشکل خاصی ندارم.

* اگر از تیم شما هفت امتیاز کسر نمی‌شد، امکان داشت برای قهرمانی بجنگید؟

بله، اگر این اتفاق رخ نمی‌داد قطعاً برای قهرمانی می‌جنگیدیم. متأسفانه این اتفاق باعث شد تا تیم از لحاظ روحی هم آسیب ببیند و چند امتیاز حساس را هم بعد از کسر هفت امتیاز از دست دادیم.

* تو بعد از درخشش در ذوب‌آهن راهی استقلال شدی. چرا در این تیم به اهدافت نرسیدی؟

وقتی به استقلال آمدم با شرایطی متفاوت روبه‌رو شدم، چون با فشار زیادی به این تیم آمدم و توقعات از من بالا بود. از طرفی بحث پول رضایت‌نامه هم این فشارها را از سوی رسانه‌ها، هواداران و پیشکسوتان بیشتر می‌کرد. نکته مهم دیگر این است که وقتی بازیکن به تیم بزرگی مثل استقلال یا پرسپولیس می‌آید نتایج خیلی در عملکرد آن بازیکن تأثیرگذار است. شما ببینید که استقلال امسال نتایج خوبی گرفت و هیچ فشاری روی بازیکنان وجود نداشت، حتی اگر بد هم بازی می‌کردند یا عملکرد خوبی نداشتند، باز هم فشار خاصی وجود نداشت، چون تیم نتیجه می‌گرفت. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد خیلی‌ها روی کوچک‌ترین موضوع هم زوم می‌کنند.

* پس فکر می‌کنی فشارهای کاذب باعث شد تا به هدف‌هایت نرسی؟

این فقط یک طرف قضیه بود و فکر می‌کنم بدشانس هم بودم. در استقلال توپ‌هایی گل نمی‌شد که در تیم‌های دیگر خیلی راحت آنها را تبدیل به گل می‌کردم. در مجموع در استقلال که بودم فوتبال برای من نچرخید و این موضوع ممکن است برای خیلی از بازیکنان در ایران یا اروپا به وجود بیاید.

* در حال حاضر بازیکن آزاد هستی؟

بله.

* دوست داری در گل‌گهر بمانی؟

من اهل بازارگرمی نیستم و خیلی هم کم مصاحبه می‌کنم. واقعیت این است که چند پیشنهاد خوب دارم، ولی اولویتم ماندن در گل‌گهر است. حالا باید ببینم شرایط چگونه پیش می‌رود.

* در مورد قهرمانی استقلال چه صحبتی داری؟

این تیم بدون باخت همه رکوردها را زد و با شایستگی قهرمان شد. من به هواداران استقلال و دوستان خوبی که در این تیم دارم تبریک می‌گویم.

* قبول داری کیفیت فنی بازی‌‌های لیگ برتر نسبت به گذشته اُفت کرده است؟

بله، لیگ ما قبلاً باکیفیت‌تر بود، ولی الان شرایط طوری شده که همه بازیکنان لیگ دنبال لژیونر شدن هستند و بازیکنان خارجی باکیفیت هم خیلی کم داریم، چون شرایط اقتصادی این اجازه را نمی‌دهد که تیم‌ها دنبال بازیکن خارجی باشند. اگر بازیکنان باکیفیت لیگ ایران در تیم‌های‌شان بمانند و بازیکن خارجی هم بیاوریم قطعاً کیفیت لیگ بالاتر می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها