قلعه‌نویی:‌ طارمی می‌تواند به بارسلونا برود

طارمی توانایی و لیاقتش بیشتر از این است و می‌تواند در تیم‌هایی بزرگ‌تر از پورتو بازی کند؛ حتی می‌تواند در تیمی مثل بارسلونا توانایی خود را نشان دهد.

قلعه‌نویی:‌ طارمی می‌تواند به بارسلونا برود

پیشکسوتان فوتبال ایران امروز با حضور در مرکز نگهداری معلولان در تهران در آستانه‌ی سال نو، در مراسم ویژه عید نوروز شرکت کردند. یکی از چهره‌های ویژه این مراسم امیرقلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر بود که دقایقی با خبرنگاران به گفت‌وگو پرداخت.

او در خصوص این مراسم بیان کرد: پیشاپیش نوروز باستانی را تبریک می‌گویم. انسان‌هایی که این کارها را انجام می‌دهند خاص و آسمانی هستند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. وظیفه خودمان می‌دانستیم در این مراسم شرکت کنیم، از شما تشکر می‌کنیم که اخبار را انعکاس می‌دهید. این بچه‌ها پاک هستند و از خدا هرچیزی بخواهند خدا انجام می‌دهد و کسانی که برای این عزیزان قدمی برمی‌دارند انشاالله خدا در دنیا و آخرت به آن‌ها خیر دهد. ما از زمان قدیم این کار‌ها را انجام می دادیم و وظیفه ماست. امیدوارم به سمتی برویم که مردم و مملکت ایران آرامش داشته باشند؛ دغدغه و مشکلات اقتصادی نداشته باشند. بارها گفته‌ام که نزدیک نوروز است و مردم مقداری دغدغه اقتصادی دارند؛ کسانی که خیّر هستند و وضعیت مالی خوبی دارند به قشر آسیب پذیر کمک کنند.

سرمربی سابق تیم ملی در خصوص بازی با کره و شرایط این روزهای تیم ایران بیان کرد: من صعود تیم ملی را تبریک می‌گویم. در شرایط سختی بودیم که خدا کمک کرد و به بهترین شکل صعود کردیم. بازی‌های ایران و کره به نظر من مثل دربی است؛ همیشه حساس است و به جدول هم ربطی ندارد. یک سالی یادم است مقدماتی جام ملت‌ها بود و هر دو تیم صعود کرده بودیم ولی در تهران دو بر صفر بردیم. این بازی هم برای سرگروهی است و علاوه بر سرگروهی حیثیتی هم است. امیدوارم این بازی هم بچه‌ها با دست پر بیرون بیایند. من اعتقادم این است که ما ایرانی‌ها می‌توانیم جزو بیست تیم اول جهان باشیم ولی چند ایراد بزرگ داریم. اولا بستر این اتفاق نیست و باید این بستر چه برای هنر، صنعت و ورزش فراهم شود. ما به راحتی در همه چیز می‌توانیم جزو بیست تای اول جهان باشیم؛ چرا که ایرانی هوش و استعداد بالایی دارد ولی بستر آن آماده نیست. ما باید بعد از این بازی به فکر صعود به مرحله بعد جام جهانی باشیم.

او اشاره‌ای به روزی که برای سرمربیگری تیم ملی از او برنامه خواسته شده بود داشت و گفت: ما آن روزی که به عزیزان برنامه‌هایم را در اصفهان قبل از آمدن اسکوچیچ دادم گفتم که شما به فکر صعود نباشید و این تیم ملی می‌تواند راحت به مرحله بعد هم برود. اعتقادم این است که در هرگروهی بیفتیم باید به مرحله بعد فکر کنیم ولی باید بستر آن آماده شود؛ یعنی شرایط آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی همراه ذهنیت خوب بچه‌ها باشد. ملت همیشه پشت تیم بوده‌اند و بحث این است که آنوری‌ها(مسئولین) پای کار نبودند و اگر هم بودند دنبال تبلیغات خودشان بودند.

او در مورد اینکه آیا اسکوچیچ باید در تیم ملی برای جام جهانی بماند یا خیر گفت: این را مسئولین باید تصمیم بگیرند ولی آقای اسکوچیچ هم توانایی‌هایش را نشان داده و نباید از آنها بگذریم. در بدترین شرایط تیم را گرفت و در بهترین شرایط در تاریخ صعودمان قطعی شد. ما جزو تیم‌هایی بودیم که خیلی زود صعود کردیم. بحث فنی یک بخش است ولی این مهمتر است که بچه‌ها آرامش داشته باشند؛ باید با آرامش کامل وارد مسابقات شویم. ما کارهای مهمتری در پیش داریم.

قلعه‌نویی در مورد عملکرد طارمی اظهار داشت: تا آنجایی که بیدار باشم بازی‌های او را نگاه می‌کنم. آقای طارمی و افراد دیگر باعث افتخار فوتبال ما شده‌اند. طارمی نمادی از این بزرگان ورزش ما است. وقتی آنور آب می‌روی می‌بینی که چه نخبه‌هایی از ما آنجا مشغول به کار هستند. من اعتقاد دارم طارمی توانایی و لیاقتش بیشتر از این است و می‌تواند در تیم‌هایی بزرگ‌تر از پورتو بازی کند؛ حتی می‌تواند در تیمی مثل بارسلونا توانایی خود را نشان دهد.

امیر قلعه‌نویی در پاسخ به سوالاتی در خصوص دربی پیش‌رو، اختلاف منصوریان و مجیدی و همچنین وضعیت گل‌گهر یک جواب واحد داد: اجازه دهید از این فضا خارج نشویم!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها