اعزام بسکتبال بانوان به بازی‌های ساحلی همچنان در ابهام !!

با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک از فدراسیون بسکتبال برای اعزام تیم 3 نفره بانوان لیست اسامی را گرفته بود، اما داورزنی روز چهارشنبه اعلام کرد بسکتبال بانوان به بازی‌های ساحلی اعزام نمی‌شود.

اعزام بسکتبال بانوان به بازی‌های ساحلی همچنان در ابهام !!

نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهان مهرماه امسال به میزبانی دوحه برگزار می‌شود که کاروان ایران در رشته‌های  فوتبال، کاراته و صخره‌نوردی سهمیه کسب کرده است. این بازی‌ها زیر نظر اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بود سن‌دیگو میزبانی را برعهده داشته باشد که به دلیل تامین نشدن شرایط مالی به دوحه واگذار شد.

پیش از این اعلام شده بود بسکتبال 3 نفره بانوان ایران نیز با توجه به مجوز فیبا، در بازی‌های ساحلی حضور خواهد داشت. حتی کمیته ملی المپیک از فدراسیون بسکتبال اسامی ملی‌پوشان را برای شرکت در این بازی‌ها گرفته بود اما در نشست وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها که روز چهارشنبه برگزار شده بود، اعلام شد بسکتبال بانوان در این بازی‌ها حضور نخواهد داشت.

فریده شجاعی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، درباره حذف بسکتبال از بازی‌های ساحلی، گفت: کمیته ملی المپیک از ما لیست خواست، ما اسامی را داده‌ و همه کارها را کرده‌ایم. حتی برای برگزاری اردوها نیز برنامه‌ریزی کرده بودیم اما روز چهارشنبه اعلام شد بسکتبال در بازی‌های ساحلی حضور ندارد.

شجاعی درباره اینکه آیا قبلا به شما اطلاع‌رسانی شده بود که بسکتبال در بازی‌های ساحلی شرکت نمی‌کند، اظهار داشت: خیر ما روز چهارشنبه زمانی که سرپرست کاروان اسامی تیم‌های شرکت‌کننده را اعلام کرد، متوجه شدیم بسکتبال نیست. هم من و هم آقای طباطبایی در این نشست حضور داشتیم. رئیس فدراسیون این موضوع را سوال کرد که داورزنی گفت طبق آخرین صحبت‌هایی که صورت گرفته، بسکتبال 3 نفره بانوان اعزام نمی‌شود.

نایب‌رئیس بسکتبال بانوان با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسئله حجاب و پوشش در این تصمیم دخیل بوده، خاطرنشان کرد: چون اسم این بازی‌ها ساحلی است شاید این تصور ایجاد شود که پوشش بسکتبال بانوان مناسب نیست در حالی که مسابقات بسکتبال با همان لباس معمولی برگزار می‌شود اما چون خارج از سالن است در بازی‌های ساحلی هم شرکت می‌کند.

وی تاکید در نشست روز دوشنبه که قرار است با معاون وزیر ورزش برگزار شود این موضوع را عنوان خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها