مجتبی عابدینی: شغل ام را از دست دادم

سابریست پرافتخار ایران در ۳۵ سالگی شغل خود را در آکادمی ملی المپیک از دست داد و این در حالی است که این شمشیرباز معتقد است آکادمی ملی المپیک حق ورزشکاران است و می توانسته آنجا مثمر ثمر باشد.

مجتبی عابدینی: شغل ام را از دست دادم

مجتبی عابدینی  درباره ی از دست دادن شغل خود در آکادمی ملی المپیک بیان کرد: طبق دستوری که کیومرث هاشمی رییس قبلی کمیته ملی المپیک داده بودند قرار بود تا زمانی که ورزش می کنم استخدام آکادمی ملی المپیک باشم  و پس از پایان دوران ورزشی ام در سالن سنجش فعالیت کنم اما بعد از دو سال و نیم که استخدام آکادمی ملی المپیک بودم، به من گفته شد که سازمان بازرسی کل کشور ایراد گرفته است و من کارم را از دست دادم.

عابدینی در پاسخ به این پرسش که ایراد سازمان بازرسی چه چیز بوده است، گفت: از آنجا که من در مسابقات بودم و نمی توانستم مانند بقیه کارمندان ساعت  ورود و خروج ثبت کنم، سازمان بازرسی هم به این مسئله ایراد گرفته است. البته خیلی پیگیر بودم و آقای رنگرز هم همین طور مسئله را پیگیری کرد اما به او هم گفته بودند سازمان بازرسی کل کشور ایراد گرفته و نمی توان کاری انجام داد.

ملی پوش شمشیربازی ایران در مورد اینکه پس از گرفتن مدال جهانی اتفاقات خوبی برایش نیفتاد، تاکید کرد: من از بابت مدال جهانی ام خوشحالم اما تصور دیگری از شرایط بعد از کسب مدال جهانی داشتم. من وارد ۳۵ سالگی شده ام و دوست ندارم در این سن دغدغه کار داشته باشم. آقای صالحی امیری برای یک سال من را حمایت می کند اما بعد از یک سال چه کاری باید انجام داد؟ البته هیچ وقت بیکار نمی مانم و شاید شغل بهتر از این برایم فراهم باشد اما مسئله این است که آکادمی ملی المپیک حق ما ورزشکاران است. من فوق لیسانس مدیریت ورزشی دارم و ورزشکار هم هستم. تنها جایی که دوست داشتم فعالیت کنم آکادمی ملی المپیک بود  و قطعا می‌توانستم مثمر ثمر باشم.

عابدینی در مورد آغاز مجدد تمرینات شمشیربازی نیز گفت: بدن های ما هنوز نیاز به استراحت دارد. البته آسیب دیدگی من کاملا برطرف شده اما باید دوباره پایم را تقویت کنم تا به حالت اول برگردد. اولین مسابقه فصل ما هم کاپ جهانی الجزایر است که سعی می کنیم آنجا کار را برای گرفتن سهمیه تیمی المپیک تمام کنیم چون بعد از الجزایر دوباره مسابقات تا بهمن ماه تعطیل می شود و از بهمن فشار مسابقات را خواهیم داشت از این رو تلاش می کنیم در الجزایر کار سهمیه تیمی را به پایان برسانیم.

عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در مورد انتظاراتی که از این کمیسیون برای حل مشکلات ورزشکاران وجود دارد، تاکید کرد: ما باید بیشتر تلاش کنیم. بهداد سلیمی هم پست گرفته و مشاور المپین ها شده است و باید جلسات بیشتری را برگزار کنیم تا دغدغه های ورزشکاران را حل کنیم. اگر ما در کمیسیون ورزشکاران هستیم برای این است دغدغه ها ی ورزشکاران کم شود. یکی از بحث‌هایی که من گفته‌ام بیمه ورزشکاران است. اگر ورزشکاری ۲۲ سال فعالیت می‌کند باید جایی ثبت شود مانند کارمند که سالهای فعالیتش به ثبت می رسد اما می‌بینیم ورزشکار سالها فعالیت کرده و جایی هم سابقه اش ثبت نشده است.

عابدینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چرا فعالیت کمیسیون ورزشکاران نسبت به قبل کم رنگ شده و خبرهای کمتری از این کمیسیون به گوش می‌رسد، تصریح کرد:  این مسئله را باید از رییس کمیسیون ورزشکاران سوال کنید.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها