اقبالی: غیر از قلعه‌نویی و فرکی، بقیه گزینه‌ها شخصیت و اقتدار ندارند!

با وجود اینکه زمان کمی تا جام ملت‌های آسیا داریم هر کسی به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود کار سختی خواهد داشت.

اقبالی: غیر از قلعه‌نویی و فرکی، بقیه گزینه‌ها شخصیت و اقتدار ندارند!

برای کارشناس فوتبال کشورمان غیرقابل باور است که یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی فوتبال بنشیند و تأکید کرد، این موضوع را خیلی جدی نمی‌گیرد.

مسعود اقبالی درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: من باور نمی‌کنم که یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند و این موضوع را خیلی جدی نمی‌گیرم. اسامی مربیان ایرانی که فدراسیون فوتبال مطرح کرده است غیر از یک نفر، گزینه‌هایی نیستند که بتوانند به تنهایی تیم ملی را هدایت کنند و باید یک طراح و تمرین دهنده خوب در کنار آنها در تیم ملی حضور داشته باشد. فوتبال ما دچار روزمرگی شده است و هیچ هدف و برنامه خاصی ندارد. ساختار فوتبال ما بیمار است و هر کاری هم انجام دهیم به سرمنزل مقصود نمی‌رسیم. ما غیر از صعود به جام جهانی موفقیت دیگری در آسیا نداشتیم و به کره، ژاپن و استرالیا که دیگر نمی‌رسیم و الان هم که می‌بینیم عربستان با سرمایه‌گذاری هنگفتی که انجام می‌دهد، دوباره به یک مدعی جدی تبدیل شده است. 

وی ادامه داد: این چند نفری که به‌عنوان گزینه‌های ایرانی معرفی شدند، غیر از امیر قلعه‌نویی و حسین فرکی تجربه خیلی بالایی ندارند و از شخصیت و اقتدار لازم برای نشستن روی نیمکت تیم ملی برخوردار نیستند. اکثر مربیان ما نمی‌توانند به تنهایی همه کارها را انجام دهند و حتماً باید در کنار آنها نفرات باتجربه و فنی حضور داشته باشند، اما سرمربیان تیم‌های ما به اشتباه همیشه نفراتی را در کنار خود قرار می‌دهند که سابقه خوبی در بازیگری دارند، در صورتی که مربیگری نیاز به تجربه دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به اینکه قلعه‌نویی اعلام کرده است در مقطع زمانی فعلی آمادگی هدایت تیم ملی را ندارد، تصریح کرد: قلعه‌نویی مربی باهوشی است و با زرنگی این تصمیم را گرفته است. با وجود اینکه زمان کمی تا جام ملت‌های آسیا داریم هر کسی به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود کار سختی خواهد داشت. ما خودمان نمی‌دانیم که از سرمربی آینده چه می‌خواهیم، چون برنامه‌ریزی نداریم و فقط عجولانه تصمیم‌گیری می‌کنیم. نسلی که الان در تیم ملی حضور دارد اکثرشان بازیکنان باتجربه هستند و سن بالایی دارند. ما باید یک تغییر نسل داشته باشیم. بازیکنانی که الان در تیم ملی حضور دارند با هر مربی ارتباط برقرار نمی‌کنند و باید یک نفر مثل کی‌روش را انتخاب کنیم که کاریزما و اقتدار داشته باشد.

اقبالی با انتقاد دوباره از ساختار و سازماندهی فدراسیون فوتبال گفت: همانطور که گفتم فوتبال ما سازماندهی خوبی ندارد و مدت‌هاست که در بلاتکلیفی قرار داریم و هیچ برنامه‌ای هم برای خروج از این شرایط نداریم. فدراسیون فوتبال از طرفی دنبال انتخاب سرمربی خارجی است و چون پولی در بساط ندارد نیم‌نگاهی هم به مربی ایرانی دارد، ولی گزینه‌های زیادی هم در بین مربیان ایرانی برای انتخاب ندارد. از طرفی هم مربیان ما هیچ اعتمادی به حضور در تیم ملی ندارند، چون نمی‌دانند فدراسیون فوتبال به اندازه مربیان خارجی از آنها حمایت خواهد کرد یا نه. فدراسیون فوتبال در گذشته نشان داده است که نمی‌تواند از مربیان ایرانی به خوبی حمایت کند و با دو شکست و با یک دستور دست به تغییر کادر فنی خواهد زد.

وی در واکنش به این موضوع که فدراسیون فوتبال در کنار مطرح کردن گزینه‌های ایرانی، چند گزینه خارجی را هم مدنظر دارد، خاطرنشان کرد: به عقیده من با شرایطی که الان ما در آن قرار داریم، بهترین تصمیم این است که فدراسیون یک مربی خارجی را انتخاب کند تا بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای یک سال آینده داشته باشد. البته مربی که بتواند به فوتبال ما کمک کند و مشکلات گذشته مثل پرونده ویلموتس را به وجود نیاورد. وضعیت مربیان ایرانی که مشخص است و گزینه‌های محدودی داریم، فدراسیون فوتبال باید یک مربی را انتخاب کند و با یک قرارداد محکم برای 4 سال آینده برنامه‌ریزی کند، مربی که بتواند با بازیکنان به خوبی ارتباط برقرار کند و ملی‌پوشان هم او را قبول داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها