طارمی: موفقیت ایران اولویت اول من است/ به همه رقبای‌مان احترام می‌گذاریم

برخی از تیم‌ها قویتر از سایرین هستند اما آنچه اهمیت دارد تلاش‌هایی است که در زمین انجام می‌شود.

طارمی: موفقیت ایران اولویت اول من است/ به همه رقبای‌مان احترام می‌گذاریم

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید که در جام جهانی قطر به دنبال موفقیت تیم است، نه دستاورد فردی. 

مهدی طارمی در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در مواجهه با این پرسش که «شما با عملکردتان و ‌گل‌هایی که برای تیم ملی ایران در مرحله انتخابی به ثمر رساندید، به این تیم برای صعود به جام جهانی  کمک کردید. حالا از شما انتظار بیشتری می‌رود. چگونه با چنین فشاری کنار می‌آیید؟»، گفت: این خیلی خوب است که از یک بازیکن مطالباتی داشته باشیم، اما فوتبال بیش از هر چیز یک ورزش تیمی است. درست است که عملکرد فردی می‌تواند تفاوت ایجاد کند اما نمی‌توانیم به تنهایی به آن تکیه کنیم. بیهوده است اگر فکر کنیم هر کسی می‌تواند به تنهایی برنده شود.‌ با این وجود، بدیهی است که هر کاری که لازم باشد را  انجام خواهم داد تا اطمینان حاصل کنم که تیم ملی تا جای ممکن در جام جهانی پیشروی کند.

وی افزود: تا کنون همیشه حداکثر توانم را برای تیم ملی گذاشته‌ام. همان‌طور که به شما گفتم آماده انجام هر کاری هستم تا طرفداران فوق‌العاده‌مان را خوشحال کنم. حضور در این جام جهانی به خودی خود افتخاری برای من و کشورم است. اگر بتوانیم پرچم خود را حتی بالاتر از گذشته به اهتزاز در آوریم، می‌توانیم با احساس موفقیت به خانه برگردیم. در هر صورت تمام تلاشم را می‌کنم تا در بهترین سطح خود بازی کنم.

مهاجم گلزن تیم ملی این پرسش را که «اولین خاطره‌ات از جام جهانی چیست؟»، این‌طور پاسخ داد: همه کسانی که فوتبال بازی می‌کنند، رؤیای تماشای جام جهانی را دارند. هیچ استثنایی هم وجود ندارد. بچه‌ها دوست دارند مسابقات را تماشا کنند و فوتبال بازی کنند. برخی مسیر متفاوتی را دنبال می‌کنند، برخی دیگر ورزش متفاوتی را انتخاب می‌کنند اما اشتیاق آنها برای فوتبال هرگز از بین نمی‌رود. این برای همه صادق است، از جمله کسانی که در دوران کودکی علاقه خاصی به فوتبال نداشتند. جام جهانی بزرگترین رقابت فوتبالی روی کره زمین است. همه ستاره‌ها آنجا هستند. وقتی آنها را می‌بینید، نمی‌توانید آنها را تحسین نکنید و خود را یک روز در جای آنها و در بزرگترین صحنه دنیا تصور می‌کنید.

وی در ادامه در مواجهه با این پرسش که «نظر شما در مورد حریفان بعدی ایران چیست؟ از کدام تیم بیشتر می‌ترسید؟»، خاطرنشان کرد: ما به همه احترام می‌گذاریم و این یک اصل است. برخی از تیم‌ها قویتر از سایرین هستند اما آنچه اهمیت دارد تلاش‌هایی است که در زمین انجام می‌شود. ما برای پیروزی در این سه بازی (انگلیس، ولز و آمریکا) همه کار خواهیم کرد اما به کمی شانس نیاز داریم. گفته می‌شود فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. هیچ‌کس از قبل نمی‌داند چه کسی برنده یا بازنده خواهد شد.

«ایرانی ها از مجوز ویژه برای رفتن به قطر بهره‌مند خواهند شد. بنابراین طرفداران شما برای تشویق شما در این کشور حضور خواهند داشت. آنها دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارند؟»، مهاجم ملی‌پوش پورتو این پرسش را هم اینطور پاسخ داد: به شما گفتم که ایرانی‌ها عاشق فوتبال هستند. ما در جام جهانی روسیه با اسپانیا و پرتغال بازی کردیم و هر بار هواداران ما بیشترین تعداد حضور در ورزشگاه را داشتند. این خود گویای چیزهای زیادی در مورد آنها است. قطر به کشور ما بسیار نزدیک است که این یک مزیت است.

طارمی در پایان در پاسخ به این پرسش که «منتظر رویارویی با کدام بازیکنان هستید و چرا؟»، گفت: من این‌طور فکر نمی‌کنم. چیزی که برایم مهم است این است که در قطر به دستاوردی به یاد ماندنی برسم. بازیکنان بزرگ زیادی در گروه ما حضور دارند اما این چیزی را برای من تغییر نمی‌دهد. این بدان معنا نیست که من به آنها احترام نمی‌گذارم، برعکس، رویارویی با آنها افتخار بزرگی است، اما موفقیت تیم ایران اولویت اول من است. اگر به دنبال صعود از مرحله گروهی هستیم، نباید روی حریف تمرکز کنیم.
 
 تیم تحت‌هدایت کارلوس کی‌روش در اولین بازی خود در مرحله گروهی  در تاریخ 30 آبان با انگلیس مصاف خواهد کرد و پس از آن به دیدار تیم‌های ولز و آمریکا خواهد رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها