اکران «خانه پدری» بعداز 9 سال به شرط پخش در سینماهای هنر و تجربه/ عیاری زیر بار نمی‌رود

بعد از گذشت 9 سال از ساخت فیلم «خانه پدری»توسط کیانوش عیاری، این فیلم در صورتی مجوز پخش خواهد گرفت که فقط در سینماهای هنر و تجربه پخش شود.

اکران «خانه پدری» بعداز 9 سال به شرط پخش در سینماهای هنر و تجربه/ عیاری زیر بار نمی‌رود

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: با اینکه 9 سال از ساخت فیلم خانه پدری می‌گذرد، با پیگیری‌های کیانوش عیاری بعنوان تهیه کننده و کارگردان، این فیلم در زمان مدیریت آقای داروغه‌زاده رفع توقیف شد. اما باید در سینماهای هنر و تجربه که  سالن و سانس‌های کمی دارد اکران می‌شد، که در نیتجه عیاری زیر بار این حرف ناعادلانه نرفت.

با تغییر مدیریتی از آقای داروغه‌زاده به محمد مهدی طباطبایی‌نژاد و تغییراتی که در نظام‌نامه اکران فیلم‎های سینمایی بوجود آمده است شرایط به نظر بهتر می‌رسد. علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران که پخش «خانه پدری» را برعهده دارد، گفت: ما همچنان پیگیر اکران فیلم هستیم. این تغییرات مدیریتی وقفه‌ای در پیگیری‌های ما ایجاد کرده است، اما از آنجای که خود آقای عیاری به شدت پیگیر هستند امیدواریم تا هفته آینده نتیجه نهایی مشخص شود.

خانه پدری در حالی یک روز در سینماهای هنر و تجربه نمایش داده و بعد از پرده پایین کشیده شد که، تندیس بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی از هشتمین جشن انجمن منتقدان سینمایی دریافت کرده است.

در این فیلم شهاب حسینی، مهدی هاشمی، مهران رجبی، ناصر هاشمی و نازنین فراهانی بازی می‌کنند. ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده است بازی می‌کنند. خانه پدری خانه قدیمی است که داستانی را از اواخر دوره قاجار تا اواخر دهه ۷۰ را در چند اپیزود روایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها