45 نکته جذاب از زندگی و کارنامه هنری نیکول کیدمن بازیگر موطلایی هالیوود که جالب است بدانید

نیکول کیدمن بازیگر مشهور آمریکایی از محبوب‌ترین و مطرح‌ترین چهره‌های سینمایی حال حاضر سینمای آمریکاست. فیلم‌های شاخصی چون چشمان کاملا بسته، دیگران و مولن روژ از مهم‌ترین آثار کارنامه بازیگری اوست.

نیکول کیدمن 3

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: با مستقل آنلاین باشید با نکاتی جذاب از زندگی نیکول کیدمن.

1- نیکول کیدمن در ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ در شهر هونولولو هاوایی متولد شد. نیکول فرزند آنتونی دیوید کیدمن است که یک متخصص شیمی بود و مادرش ژانِن آن است که به حرفه پرستاری مشغول بوده است. علت تولد نیکول در آمریکا درحالی‌که والدین او استرالیایی هستند، تحصیلات والدینش در اواسط دهه شصت در آمریکا بوده است. آن‌ها زمانی که نیکول تنها شش سال داشت، به علت شغل پدر راهی واشنگتن شدند و تا مدت‌ها در آنجا مشغول به زندگی بودند.

2- نیکول کیدمن در نوجوانی خواننده بوده است.

3- خانه کودکی نیکول کیدمن نزدیک یک باغ‌وحش بود و ازآنجایی‌که مادرش عاشق فیل بود به او لقب «بچه فیل» داده بودند.

4- نیکول کیدمن اولین نقشش را در تئاتر و در سن 14 سالگی بازی کرد.

5- نیکول کیدمن در دوران کودکی‌اش در استرالیا ورزش باله و تئاتر خوانده است.

6- نیکول کیدمن در کودکی آرزو داشت پزشک شود.

7- نیکول کیدمن به کوسه‌ها علاقه زیادی دارد و یکی از کاره‌ای‌های موردعلاقه‌اش شیرجه زدن مثل کوسه است، از نظر او کوسه‌ها حیواناتی بسیار زیبا هستند.

8- نیکول کیدمن به ورزش چتربازی علاقه زیادی دارد. او توانسته گواهی چتربازی‌اش را بگیرد.

9- نیکول کیدمن انگلیسی را با لهجه استرالیایی صحبت می‌کند.

نیکول کیدمن در نوجوانی
نیکول کیدمن در نوجوانی

مرگ مادر نیکول کیدمن

10- جالب است بدانید که مادر نیکول کیدمن به دلیل ابتلا به سرطان سینه از دنیا رفته است. وقتی‌که او 17 سال داشت مشخص شد که مادرش به سرطان سینه مبتلاست. این موضوع تأثیر زیادی بر روی او داشته و نیکول را بر این داشت که هر طور می‌تواند به مادرش کمک کند. وی بعد‌ها در گفت‌و‌گو با ونیتی فر دراین‌باره چنین گفت: «زمانی که من ۱۷ ساله بودم مادرم به سرطان سینه مبتلا شد و این موضوع به‌شدت مرا تحت تأثیر قرار داد. شما با چشم خود می‌بینید که کسی شیمی‌درمانی انجام می‌دهد و این رویه یک سال کسل‌کننده ادامه می‌یابد. این ناراحت‌کننده‌ترین اتفاقی است که در تمام زندگی من رخ داده است اما باعث شد که آگاه‌تر شوم. من باید در سن نوجوانی با مرگ مواجه می‌شدم، باید می‌فهمیدم که انسان‌ها فانی هستند- به جهان می‌آیید و می‌میرید.»

نیکول کیدمن 2

11- نیکول کیدمن هنگام بازی در فیلم «تصویری از یک زن» آن‌قدر در نقشش فرو رفته بود که به خاطر استرس‌های عاطفی ناشی از پیچیدگی‌های نقشش یک هفته در بستر بیماری افتاد.

12- در فیلم خانم و آقای اسمیت اول بنا بود نیکول کیدمن به‌جای آنجلینا جولی نقش خانم اسمیت را بازی کند و او بود که باعث انتخاب برد پیت برای نقش اول این فیلم شد؛ اما در ادامه او کنار کشید و آنجلینا جولی برای این نقش انتخاب شد.

13- نیکول کیدمن دستی هم در نوشتن دارد در اوقات بیکاری‌اش داستان‌های کوتاه می‌نویسد و امیدوار است که روزی آن‌ها را منتشر کند.

14- نیکول کیدمن در سال 2006 با کیث اربن خواننده و بازیگر ازدواج کرد.

نیکول کیدمن در فیلم ساعت ها
نیکول کیدمن در فیلم ساعت ها

15- نیکول کیدمن باوجوداینکه چپ‌دست است اما برای بازی در فیلم «ساعت‌ها» که نقش نویسنده مشهور ویرجینا وولف را بازی می‌کرد یاد گرفت با دست راستش بنویسد.

16- نیکول کیدمن به‌خوبی پیانو می‌زند. او در فیلم کوهستان سرد (ساخته سال 2003) خودش صحنه‌های نواختن پیانو را بازی کرد.

17- نیکول کیدمن هنگام بازی در فیلم «کوهستان سرد» به ناتالی پورتمن گفت: «همیشه فیلم‌هایت را بر اساس کارگردانش انتخاب کن، چون هیچ‌وقت درست نخواهی فهمید که فیلم چطور از کار در خواهد آمد، اما حداقل می‌دانی که یک تجربه فوق‌العاده را پشت سر خواهی گذراند».

18- نیکول کیدمن یک بار در یکی از کنسرت‌های همسرش کیث اربن با او هم‌خوانی کرده است.

نیکول کیدمن همسر و دو دخترش
نیکول کیدمن همسر و دو دخترش

19- ثمره ازدواج نیکول کیدمن با کیث اربن دو دختر به نام‌های ساندی رز و مارگارت است.

20- نیکول کیدمن در سال 2001 و هنگام بازی در فیلم «دیگران» تلاش کرد کارگردان و تهیه‌کنندگان را قانع کند که بازیگر دیگری را به‌جای او بیاورند، چون به نظرش لوکیشن فیلم‌برداری تاریک و ترسناک بود، اما بعدها در سال 2010 در مصاحبه‌ای گفت که فیلم دیگران یکی از فیلم‌های موردعلاقه‌اش است.

21- نیکول کیدمن بر این اعتقاد است که اگر کار خوبی انجام می‌دهید و کسی متوجه آن نشود پس انجام دادنش چه فایده‌ای دارد؟

اسکار نیکول کیدمن

22- کل بازی نیکول در فیلم «ساعت‌ها» و در نقش ویرجینیا ولف تنها 25 دقیقه بود اما این بازی آن‌قدر درخشان از کار درآمد که توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد.

علاقه نیکول کیدمن به گریم بینی

23- نیکول کیدمن علاقه زیادی به استفاده گریم و پروتز بینی در فیلم‌هایش دارد زیرا باعث می‌شود شناخته نشود. او در فیلم «ساعت‌ها» به همین شکل و شمایل جلوی دوربین رفته است.

24- موقع فیلم‌برداری فیلم استرالیا در سال 2008 هنگامی‌که در صحنه‌ای از فیلم عقرب سمی روی پای هیو جکمن بود، کیدمن عقرب را گرفت در کلاهش گذاشت و در جنگل رها کرد. از او پرسیدند که چرا عقرب را نکشته گفت: «من هیچ‌وقت حیوانی را نمی‌کشم، وجود هر حیوانی دلیلی دارد، فقط جای این عقرب اینجا نبود. همین.»

25- نیکول کیدمن اولین بازیگر زن استرالیایی تبار است که موفق به دریافت جایزه اسکار شده است.

26- در حین فیلم‌برداری فیلم «مولن روژ» در سال 2001 زمانی که نیکول کیدمن در حال تمرین رقص بود به شکستگی دنده و آسیب زانو دچار شد. به همین دلیل در بعضی از صحنه‌های رقص که در فیلم دیده می‌شود تنها بالاتنه او دیده می‌شود زیرا در این صحنه‌ها او روی ویلچر بوده است.

27- نیکول کیدمن و همسرش کیث اربن مزرعه‌ای خریده‌اند و در حال بازسازی آن هستند.

نیکول کیدمن در سریال دروغ های کوچک بزرگ
نیکول کیدمن در سریال دروغ های کوچک بزرگ

28- درباره علاقه‌اش به سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» از سریال‌های موردعلاقه نیکول کیدمن است. او دراین‌باره گفته همیشه از قصه‌های روانشناسی لذت برده است.

29- نیکول کیدمن طرفدار پر و پا قرص جیمز ون (سازنده فیلم‌های ترسناک احضار روح، آنابل، اره)، آیشواریا رای و فیلم او عروس و تعصب (ساخته سال 2004) است.

30- نیکول کیدمن به توت‌فرنگی حساسیت دارد و از پروانه‌ها هم می‌ترسد. درعین‌حال جالب است بدانید که مار و عنکبوت او را به‌هیچ‌وجه نمی‌ترساند.

31- در حین فیلم‌برداری فیلم هجوم در سال 2007 نیکول کیدمن آسیب دید و در بیمارستان بستری شد.

32- نیکول کیدمن قد بسیار بلندی دارد. (حدود 180 سانتیمتر) و یکی از بلندقامت‌ترین بازیگران زن هالیوود محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در دوران ازدواجش با تام کروز برای اینکه از قدش از او بلندتر به نظر نرسد کفش پاشنه‌بلند نمی‌پوشید. او پس از جدایی‌اش نوشت: «حالا دیگر می‌توانم به خیال راحت کفش پاشنه‌دار بپوشم».

33- نیکول کیدمن به آفتاب حساسیت دارد و معمولاً در روزهای آفتابی از خانه خارج نمی‌شود.

34- او معتقد است که با افراد جدی بسیار خوب می‌تواند همکاری کند.

35- او و تام کروز در دوران زندگی مشترکشان یک فرزند دختر و یک پسر را به فرزندخواندگی پذیرفتند.

نیکول کیدمن و مریل استریپ
نیکول کیدمن و مریل استریپ

36- مریل استریپ نیکول کیدمن را یکی از بهترین بازیگران دوران اخیر می‌داند. او همچنین یکی از بازیگران موردعلاقه امیلی بلانت است.

37- او بارها گفته که کاش اندام جنیفر لوپز را داشت.

38- جالب است بدانید که نیکول کیدمن تا به امروز بیش از سیصد بار نامزد دریافت جوایز گوناگونی در دنیای سینما بوده و همچنین بیش از صد جایزه معتبر را نیز در کارنامه هنری خود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به ۵ گلدن گلوب، ۱ اسکار و ۱ بفتا اشاره کرد. از اولین حضورهای موفق او بر روی پرده سینما می‌توان به فیلم روزهای تندر محصول سال ۱۹۹۰ اشاره کرد که موجب آشنایی وی با تام کروز گردید. همین آشنایی بود که به گفته عده‌ای، یکی از دلایل اصلی موفقیت او است.

نیکول کیدمن در کنار همسر سابقش تام کروز
نیکول کیدمن در کنار همسر سابقش تام کروز

ازدواج نیکول کیدمن و تام کروز

39- ازدواج اول نیکول کیدمن با تام کروز بود که خیلی زود و در همان اولین سال‌های حضور او در دنیای بازیگری صورت گرفت. البته که تام کروز آن سال‌ها در اوج محبوبیت و شهرت بود. آن‌ها به مدت تقریباً ده سال، یک زندگی فوق‌العاده موفق شخصی و هنری را تجربه کردند و در چند همکاری که معروف‌ترین آن‌ها چشمان کاملاً بسته به کارگردانی کوبریک بود با یکدیگر همبازی شدند. آن‌ها در سال ۲۰۰۱ از یکدیگر جدا شدند تا دنیای هالیوود شاهد پایان یکی از معروف‌ترین روابط خود باشد. البته نیکول آن سال‌ها را به‌خوبی پشت سر گذاشت و بنا به گفته خودش، سعی کرد خودش را در بازیگری غرق کند. آن دو همیشه بعدها با احترام از رابطه‌شان و یکدیگر، سخن گفتند.

نظر نیکول کیدمن درباره زندگی‌اش با تام کروز

40- نیکول کیدمن در مصاحبه‌ای با یک مجله استرالیایی چنین گفته است: «من خیلی سریع و در جوانی ازدواج کردم؛ اما از این موضوع پشیمان نیستم زیرا باعث شد که فرزندانم بلا و کانر را داشته باشم و برای مدتی طولانی یک ازدواج فوق‌العاده داشتم.»

41- نیکول کیدمن شخصیتی محجوب و خجالتی دارد و معمولاً در جمع‌های بزرگ احساس راحتی نمی‌کند.

42- نیکول کیدمن جایزه اسکارش را در خانه مادری‌اش نگهداری می‌کند.

43- از جمله دوستان صمیمی او نائومی وات، جیم کری، راسل کرو، هیو جکمن و مریل استریپ را می‌توان نام برد.

نیکول کیدمن و همسرش کیث اربن
نیکول کیدمن و همسرش کیث اربن

44- نیکول کیدمن در مراسم ازدواجش با کیث اربن از مهمان‌ها خواست که بجای کادوی عروسی پول آن را صرف کمک به سازمان‌های خیریه کنند.

45- او در مصاحبه‌ای گفته: «اشتباهاتی که مرتکب شده‌ام همیشه حاوی افرادی بوده که با میل هنری شدید همساز نبوده‌اند، وقتی‌که تلاش کرده‌ام کمی خودم را همانندسازی کنم یا تلاش کرده‌ام که شجاع نباشم. وقتی‌که به مکان‌هایی هدایت شده‌ام که با حقیقت درونی من سازگار نبوده این‌‌ همان زمانی است که پیروز نبوده‌ام. تمام نظر من این است که می‌روم و این کار را تجربه می‌کنم.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها