49 حقیقت جذاب در مورد زندگی آل پاچینو که جالب است بدانید

آل‌پاچینو (Al Pacino) از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران و فیلم‌سازان‌ هالیوودی است. او در طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای خود، افتخارات و جوایز متعددی کسب کرده و به یک سوپراستار محبوب در دنیای هالیوود تبدیل شده است.

آل پاچینو

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: اگرچه بازی در نقش مایکل کورلئونه مهم‌ترین نقش دوران بازیگری آل پاچینو به‌حساب می‌آید، اما تعداد فیلم‌های معروف و فوق‌العاده‌ای که او بازی کرده آن‌قدر زیاد است که انتخاب میان آن‌ها کار آسانی به نظر نمی‌آید. این بازیگر محبوب موفق شده یک جایزه اسکار، دو جایزه امی و دو جایزه تونی را که به تاج سه‌گانه بازیگری معروف هستند کسب کند و کمتر بازیگری هر سه این جوایز سه‌گانه را در کنار هم دارد. جالب اینکه این‌ها تنها چند مورد از فهرست بلندبالای جوایز این بازیگر محبوب آمریکایی هستند.

در ادامه به 49 نکته جالب‌توجه در مورد زندگی آل‌پاچینو توجه کنید.

1- آل‌پاچینو دوران زیادی با فقر و افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و گاهی مجبور بود برای رسیدن به محل تست بازیگری، از نزدیکانش، پول بلیت اتوبوس قرض کند.

2- آل‌پاچینو موهای مشکی و صدای خشنی دارد.

آل پاچینو و پدر و مادرش
آل پاچینو و پدر و مادرش

کودکی و جوانی آل‌پاچینو

3- در کودکی مادر و پدر آل‌پاچینو از هم جدا شدند و آل‌پاچینو با مادرش (رز پاچینو) زندگی می‌کرد تا اینکه در 22 سالگی مادرش را از دست داد.

4- مادر آل‌پاچینو هم هنرپیشه بوده است.

5- نام پدر آل‌پاچینو، سال ‌پاچینو بود. او بازیگر و مأمور بیمه بود.

6- "سونی " اسم مستعار آل‌پاچینو در دوران کودکی بود. در اوایل حرفه‌اش قصد داشت تا نامش را به " سونی اسکات " تغییر دهد تا با نام " سونی " اشتباه گرفته نشود.

7- مدتی به‌عنوان دربان در تالار " کارنگی "کار می‌کرد. می‌گوید: زمانی که دربان بودم و درحالی‌که در آینه دیواری خودم را تحسین می‌کردم از کار اخراج شدم.

8- در اوایل حرفه‌اش به‌عنوان استندآپ کمدین بازی می‌کرد. می‌گوید " به هرکسی می‌گویم باور نمی‌کند ".

9- آل‌پاچینو: از خدا خواستم تا به من یک دوچرخه بدهد اما خدا کارها را این‌طور انجام نمی‌دهد؛ بنابراین یک دوچرخه دزدیدم و از خدا طلب بخشش کردم.

آل پاچینو در جوانی
آل پاچینو در جوانی

علائق و عادات آل‌پاچینو

10- آل‌پاچینو در اواسط دهه 1980 روزانه چهار پاکت سیگار می‌کشید، بعد از آن به مصرف او روزانه به دو پاکت سیگار کاهش پیدا کرد اما در سال 1994 برای حفاظت از صدایش کلاً سیگار را کنار گذاشت. او اکنون به‌ندرت از سیگار گیاهی استفاده می‌کند.

آل پاچینو در پدر خوانده
آل پاچینو در پدر خوانده

11- آل‌پاچینو در زندگی‌اش کارهای عجیب غریب زیادی انجام داده است، به‌عنوان مثال مدتی در اتاق پست مجله "کامنتری " مشغول به فعالیت بود.

12- در اوایل حرفه‌اش با اعتیاد به الکل دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

13- آل‌پاچینو از طرفداران پروپاقرص شکسپیر است و "هملت " یکی از نمایشنامه‌های موردعلاقه‌اش است.

14- آل‌پاچینو: من آدم گوشه‌گیری هستم، همان‌طور که همواره بوده‌ام. مردم می‌خواهند تا همیشه مانند یک سوپراستار بازی کنم. نمی‌خواستم بازیگر شوم و از آن لذت نمی‌برم اما باید بازی کنم و کار دیگری برایم وجود ندارد.

15- آل‌پاچینو مدتی از بی‌خوابی مزمن رنج می‌برد.

16- طرفدار پروپاقرص اپرا است.

17- آل‌پاچینو در سال 1961 به دلیل حمل سلاح مخفی دستگیر شد.

18- از آل‌پاچینو پرسیدند که می‌خواهد چگونه به خاطر آورده شود گفت: بهترین چیزی که شنیدم این است " نمی‌خواهم مرا فراموش کنی. می‌خواهم مرا به خاطر آوری ".

آل پاچینو و نامزدش لوشیا سولا
آل پاچینو و نامزدش لوشیا سولا

زندگی شخصی و خانوادگی آل‌پاچینو

19- آل‌پاچینو یکی از معدود بازیگران ‌هالیوودی است که هرگز ازدواج ‌نکرده است.

20- در سال 2001 از بورلی آنجلو صاحب دوقلو شد.

21- در سال 1989 از جین تارنت صاحب دختری به نام "جولی پاچینو "شد. دخترش تهیه‌کننده و نویسنده است.

22- آل‌پاچینو از سال 1967 تا سال 1972 با جیل کلایبورگ زندگی می‌کرد.

23- آل‌پاچینو از سال 2009 با لوسیلا سولا رابطه عاشقانه‌ای دارد.

24- آل‌پاچینو دو دختر دوقلو دارد که به یکی از آن‌ها به نام جولی خیلی علاقه دارد.

آل پاچینو و دخترانش
آل پاچینو و دخترانش

زندگی حرفه‌ای آل‌پاچینو

25- تهیه‌کننده فیلم پدرخوانده او را " پاچینو ریزاندام " می‌نامید و دوست نداشت تا نقش کورلئونه را بازی کند چرا که آل‌پاچینو 170 سانتی‌متر قد داشت.

26- زمانی که در آزمون بازیگری فیلم " پدرخوانده " در استودیو حضور داشت چندین بار به‌وسیله مدیر آنجا رد شد اما فورد کاپولا برای داشتن او جنگید. فیلم‌برداری خیلی زود انجام گرفت زیرا هردو می‌ترسیدند تا به‌وسیله مدیر استودیو اخراج شوند.

27- درباره کار با مارلون براندو در فیلم پدرخوانده گفته است: او را بسیار دوست دارم. مرد حساسی است. سختی‌هایی که با آن‌ها روبرو بودم را می‌دید و به خاطر دارم که یک‌بار پشت سرم آمد، ماساژم داد و پرسید "حالت خوب است؟"

28- آل‌پاچینو درباره سه‌گانه پدرخوانده گفته است " داستانی ترسناک، طولانی و خسته‌کننده "

29- برای بازی در سری سوم فیلم "پدرخوانده "، 7 میلیون دلار درخواست کرد، این کار او منجر به عصبانیت فرانسیس فورد کاپولا شد به‌طوری‌که وی تصمیم داشت تا داستان را دوباره بنویسد و از بعد از مرگ مایکل کورلئونه آن را آغاز کند. سرانجام آل‌پاچینو با دستمزد 5 میلیون دلار این نقش را بازی کرد.

30- آل‌پاچینو: من رقاص هستم اما نمی‌توانستم در سریال " Dancing with the Stars "بازی کنم زیرا خجالتی هستم.

31- آل‌پاچینو درباره جانی دپ می‌گوید: که او یکی از بهترین بازیگران در بین هم‌نسلانش است. استعداد باورنکردنی دارد. می‌تواند خودش را به‌جای شخصیت داستان قرار دهد و بر اساس لازمه هر سکانس تغییر کند. این موهبتی بسیار نادر است.

32- در فیلم "بعدازظهر سگی " در سال 1975، آل‌پاچینو به همراه کریس ساراندون صحنه‌ای که پای تلفن بودند را بداهه گویی کردند.

33- در سال 1973 و در زمان بازی در فیلم "سرپیکو " آن‌قدر غرق شخصیتش شده بود که در واقعیت راننده کامیونی را دستگیر و به جرم آلودگی تهدیدش کرد.

34- در سال 1979 زمانی که فورد کاپولا از او خواست تا در فیلم " اینک آخرالزمان " بازی کند، آل‌پاچینو درخواست او را رد کرد و گفت " هر کاری که فورد کاپولا بخواهد برایش انجام می‌دهد به‌جز اینکه با وی وارد جنگ شوم."

آل پاچینو و رابرت دنیرو
آل پاچینو و رابرت دنیرو

35- آل‌پاچینو احترام زیادی برای رابرت دنیرو، جانی دپ و شان پن قائل است.

36- آل‌پاچینو یکی از یازده بازیگری است که در یک سال نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.

37- آل‌پاچینو بیست‌ویک سال بعد از اولین نامزدی‌اش در سال 1973 به‌عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم " پدرخوانده "، برای بازی در فیلم " بوی خوش زن " در سال 1993 برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی شد.

38- "اینترتینمت ویکلی " آل‌پاچینو را چهل و یکمین بازیگر برتر تمامی ادوار نامید.

39- برای بازی در فیلم پدرخوانده در سال 1979 بازیگران زیادی انتخاب شده بودند از جمله: جک نیکلسون، رابرت دنیرو، رابرت ردفورد، وارن بیتی، رایان اونیل، اما فرانسیس فورد کاپولا بازیگر ناشناخته ایتالیایی، آل‌پاچینو را انتخاب کرد.

40- از سمت مادری اجداد کورلئونه دارد. در فیلم پدرخوانده نقش "مایکل کورلئونه " را بازی کرد.

41- آل‌پاچینو در اکتبر 1997 در مجله امپایر از بین صد بازیگر برتر تمامی دوران رتبه چهارم را به دست آورد.

42- در سال 1990 بعد از چهار سال دوری از بازیگری فیلم " بدنام محلی " (The Local Stigmatic) را ساخت که تاکنون اکران نشده است.

43- آل‌پاچینو هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است

44- آل‌پاچینو برای بازی در فیلم‌هایی چون «کرایمر علیه کرایمر (۱۹۷۹)، اینک آخرالزمان، متولد چهارم جولای (۱۹۸۹)» برای بازی دعوت شد ولی او قبول نکرد. هنگامی‌که کاپولا برای فیلم «اینک آخرالزمان» او را دعوت کرد، پاچینو در یک جمله پاسخ منفی به او داد: «من با تو به جنگ نخواهم آمد».

45- نقش مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده قرار بود به جک نیکلسون داده شود اما او این نقش را نپذیرفت. سپس کاپولا این نقش را به آل‌پاچینو داد که مقدمه تبدیل او به یک فوق ستاره‌ی سینمایی شد.

46- در فیلم صورت زخمی در یکی از صحنه‌ها، او در نقش رئیس مافیایی به نام تونی مونتانا با اسلحه‌ای دشمنان خود را گلوله‌باران می‌کند و بعد لوله داغ اسلحه را در دست می‌گیرد، هنگام گرفتن این صحنه دست پاچینو واقعاً می‌سوزد.

آل پاچینو و دخترش جولی ماری
آل پاچینو و دخترش جولی ماری

47- یکی از شاهکارهای آل‌پاچینو قدرت بازی با چشم است. او در فیلم پدرخوانده این شاهکار بازیگری را به نمایش می‌گذارد.

48- آل‌پاچینو دو بار برنده‌ی جایزه گلدن گلوب شده است و در فصل ۶۸-۶۹ بهترین بازیگر جامعه برادوی شد. چند سال بعد او جایزه تئاتر تونی آوارد را کسب کرد و سال‌ها بعد این جایزه را مجدداً دریافت کرد.

49- آخرین فیلم پاچینو در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها