مراسم اعلام جوایز گلدن گلوب صحنه انتقادها از ترامپ؛

انتقاد شدید برنده جایزه گلدن گلوب از تهدید ترامپ به نابودی مراکز فرهنگی ایرانیان

هفتاد و هفتمین دوره اهدای جوایز گلدن گلوب صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد.در این مراسم برندگان جوایز سالانه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در دو بخش سینما و تلویزیون معرفی شدند.

انتقاد شدید برنده جایزه گلدن گلوب از تهدید ترامپ به نابودی مراکز فرهنگی ایرانیان

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین

هفتاد و هفتمین دوره اهدای جوایز گلدن گلوب در حالی شب گذشته برگزار شد که برخی برگزیدگان به انتقاد از اقدامات جنگ‌طلبانه ترامپ علیه ایران پرداختند.

به گزارش ورایتی، در هفتاد و هفتمین جوایز گلدن گلوب ، عمل تروریستی رییس جمهوری آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، آتش‌سوزی در استرالیا و حقوق زنان از جمله مهمترین محورهایی بود که دریافت‌کنندگان جوایز در سخنان خود به آنها اشاره کردند.

پاتریشیا آرکت، نیکول کیدمن، الن دی جنرس، راسل کرو و دیگران در صحبت‌های خود به این مسایل اشاره کردند.

اخبار و تنش‌های سیاسی که در ۵ روز نخست سال ۲۰۲۰ بر زندگی‌ها سایه انداخته موجب طرح این مسایل شد.

پاتریشیا آرکت بازیگر برنده اسکار که برای «اکت» جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی را دریافت کرد، در سخنان خود رییس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

این بازیگر پس از دریافت جایزه با انتقاد از اظهارات تهدیدآمیز اخیر ترامپ به تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران درپی ترور سپهبد قاسم سلیمانی که به دستور ترامپ صورت گرفت اشاره کرد. وی گفت رویدادهای تاریخی بزرگ‌تری از آنچه شب گلدن گلوب را می‌سازد، در حال وقوع است و از هم‌وطنان خود خواست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا حتماً رأی بدهند تا این شرایط تغییر کند.

وی گفت: ما داریم می‌بینیم بار دیگر در لبه جنگ ایستاده‌ایم. رییس جمهوری آمریکا توییت و تهدید می‌کند که ۵۲ سایت شامل سایت‌های فرهنگی ایران را بمباران می‌کند و زندگی جوانان ما را که در سراسر جهان سفر می‌کنند به خطر می‌اندازد. مردم نمی‌دانند که اگر این بمب‌ها فرود آیند روی سر بچه‌های خودشان می‌ریزد.

وی افزود: از شما التماس می‌کنم برای اینکه به فرزندانمان و فرزندان آن‌ها فردایی بهتر بدهیم در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت کنیم و از هر کسی که می‌شناسیم خواهش کنیم تا در انتخابات شرکت کند.

راسل کرو دیگر برنده این جوایز نیز که در مراسم حضور نداشت سخنانش را با ارسال پیامی از زبان جنیفر آنیستون بیان کرد.

آنیستون گفت راسل کرو در استرالیاست تا در برابر آتش‌سوزی بزرگ آنجا از خانه و خانواده‌اش محافظت کند. راسل کرو نیز در برابر نظرات ترامپ موضع‌گیری کرد و گفت: اشتباه نکنید. تراژدی‌ای که استرالیا را دربرگرفته بر اثر تغییرات زیست محیطی صورت گرفته است. وی از مردم خواست تا به انرژی‌های تجدیدپذیر روی بیاورند.

نیکول کیدمن نیز در سخنانش گفت از این ماجرا بسیار ناراحت و نگران است.

فوئیبی والر-بریج بازیگر برنده برای بازی در سریال «فلی‌بگ» در پشت صحنه گفت باید لباس امشبش را در حراجی بفروشد تا به سهم خودش به مهار آتش‌سوزی در استرالیا کمک کند.

میشل ویلیامز بازیگر برنده برای ایفای نقش در سریال «فوسی / وردون» با سخنانش درباره حق زنان در انتخاب، دیگران را تحت تاثیر قرار داد. وی گفت بیشترین تلاش را کرده است تا زندگی‌ای را برای خودش بسازد که سازنده خودش باشد، نه اینکه بگذارد تا مجموعه‌ای از رویدادها برایش اتفاق بیفتد و او ناظر آنها باشد.

وی به انتخابات هم اشاره کرد و از زنان ۱۸ تا ۱۱۸ سال خواست در انتخابات آمریکا فعالانه شرکت کنند و گفت: فراموش نکنید بیشترین بدنه رای‌دهی در این کشور ما زنان هستیم. بگذارید آن طور که ما دوست داریم پیش برود.

Ni7chvfMZoEm

خواکین فینیکس: از خودمان مایه بگذاریم

خواکین فینیکس بازیگر نقش «جوکر» که برنده جایزه بهترین بازیگر مرد درام شد از مطبوعات خارجی هالیوود برای اینکه مراسم شام را کاملاً وگان در نظر گرفته تشکر کرد و گفت باید به این درک برسیم که بین دامداری و تغییرات آب‌و هوایی ارتباط هست. این حرکتی بسیار مهم بود که غذاهایی که امشب سرو می‌شود همه گیاهی است. این واقعاً پیامی پرقدرت است.

وی در ادامه از همکاران هالیوودی خود خواست تا بهتر عمل کنند و گفت: امیدوارم بتوانیم متحد باشیم و در عمل چیزی بسازیم.

وی افزود: رای دادن خیلی خوب است اما گاهی باید خودمان را مسئولیت‌پذیرتر بدانیم و به ایجاد تغییر در زندگی خودمان بپردازیم و از خودمان مایه بگذاریم. امیدوارم که بتوانیم این کار را انجام دهیم. نباید با جت خصوصی با پالم‌اسپرینگز برویم یا برگردیم. من سعی خواهم کرد بهتر باشم و امیدوارم شما هم همین کار را بکنید.

برد پیت نیز که جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای «روزی روزگاری در هالیوود» دریافت کرد پس از تقدیر از دیگر نامزدهای این بخش که شامل آل پاچینو، جو پشی، تام هنکس و آنتونی هاپکینز بود، از آنها به عنوان استادان خودش و خدایان بازیگری یاد کرد و در انتهای سخنانش گفت: اگر فردا فرصتی برای مهربان بودن با کسی را به دست آوردید، حتماً از آن استفاده کنید. فکر می‌کنم همه به آن نیاز داریم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها