پیشنهادهای گالری‌گردی آخر هفته / هفته پررونق هنرهای تجسمی

نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران با برگزاری نمایشگاه‌های هنری میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند. در روزهای پایانی این هفته نمایشگاه‌های زیادی افتتاح می‌شود.

مروری داریم بر برخی از نمایشگاه‌هایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ تیرماه) افتتاح می‌شوند و در این ایام برقرار هستند:

گالری آتبین

نمایشگاه گروهی عکس به کیوریتوری بابک حقی و با عنوان «از قاب دیگری»، روز جمعه (۲۱ تیر ماه) در گالری آتبین افتتاح می‌شود و تا یکم مرداد ماه نیز ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون امید شلمانی، الی عابدی، بابک حقی، عطا محمدی، میلاد کارآموز، هامون محمودی و غزاله صداقت ارائه شده است.

گالری آتبین در خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره ۴۲ واقع شده است.

گالری هر روز باز است و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ امکان بازدید دارد.

گالری الهه

نمایشگاه انفرادی نقاشی مرضیه قاسم‌پور از روز جمعه (۲۱ تیر ماه) تا تاریخ ۳۱ تیر ماه در گالری الهه برگزار است.

گالری الهه در بلوار افریقا، انتهای خیابان گلفام (سمت راست)، بن بست امینی، پلاک ۳ واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید هر روز به غیر از چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

  • گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار هما عبداللهی با عنوان «سپنج» روز جمعه (۲۱ تیرماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا تاریخ دوم مرداد ماه ادامه دارد.

ساعات بازدید این نمایشگاه یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۱ اعلام شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری اُ در خیابان خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده است.

  • گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی نقاشی و چیدمان از ملاحت محب‌خواه از روز جمعه (۲۱ تیر ماه) در گالری شیرین افتتاح می‌شود و تا دوم مرداد ماه نیز ادامه دارد.

این نمایشگاه شامل مجموعه‌ی آبدیدگان و چیدمان یادبود برای شهری که ناپدید می‌شود.

همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی ساغر حمزه‌لو نیز در همین تاریخ در گالری شیرین برپاست.

گالری شیرین در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی ۱۳، شماره ۵ واقع شده است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ اعلام شده است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

از آثار ملاحت محب‌خواه در گالری شیرین

  • گالری دنا

نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان «آینه‌ی ناپیدایی» به کیوریتوری کارین کریم مسیحی روز جمعه (۲۱ تیر ماه) در گالری دنا افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا تاریخ ۲۶ تیر ماه ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون رضا اشجری، لیلا امینی، علی انصاری، ماندانا باقری، سمانه حسینی، سینا سالاری راد، کوروش سرمدی، امیرهوشنگ شیری، زهرا عیشی، مینا قهرمانی و شیدا گرجی به نمایش گذاشته شده است.

ساعت بازدید از این نمایشگاه ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴ مراجعه کنند.

  • گالری سایه

نمایشگاه گروهی عکس و اینستالیشن با عنوان «خودردیابی» به کیوریتوری علی میراسماعیلی از روز جمعه (۲۱ تیر ماه) تا ۲۶ تیرماه در گالری سایه برپاست.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون هستی حاجی ابوالحسن، مهسا شهپرنیا، ماه نو شیرزاد، معصومه شصتی، بنفشه عرشی، الهام مرادی، الهام شویک لو، مرسا زینالی و مرضیه صادق محمدی به نمایش گذاشته شده است.

گالری سایه در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۲۱ واقع شده است.

همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۰ اعلام شده است. مراسم افتتاحیه نیز روز جمعه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

گالری سایه پنجشنبه‌ها تعطیل است.

  • گالری شکوه

نمایشگاه انفرادی نقاشی شهناز فتوحی با عنوان «نور نگار» روز جمعه (۲۱ تیر ماه) در گالری شکوه افتتاح می‌شود و تا ۲۶ تیر ماه نیز ادامه دارد.

گالری شکوه در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ واقع شده است.

این گالری هر روز (غیر از پنجشنبه و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

  • گالری شلمان

نمایشگاه گروهی نقاشی به کیوریتوری علی مزارعی، مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی و با عنوان «بازگشت به طبیعت» از روز جمعه (۲۱ تیر ماه) تا ۲۶ تیرماه در گالری شلمان برپاست.

گالری شلمان در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

گالری گلستان

نمایشگاه انفرادی لیلا وهاب‌نژاد روز جمعه (۲۱ تیر ماه) در گالری گلستان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا تاریخ ۲۶ تیرماه ادامه دارد.

گالری گلستان در دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است. همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه جمعه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

  • گالری نگر

نمایشگاه گروهی آثار تجسمی با هدف نمایش اولین مجموعه ازآثار هنرمندان پیشکسوت در سال ۹۸ (گنجینه نگر) روز جمعه (۲۱ تیر ماه) در گالری نگر آغاز می‌شود و تا تاریخ ۲۶ تیر ماه نیز ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندان همانند قوللر آغاسی، مش اسماعیل، ناصراویسی، صادق تبریزی، جمشید سماواتیان، جلال شباهنگی، حسین زنده رودی، ابراهیم فرجی، فریده لاشایی، اردشیر محصص، سیراک ملکونیان، منوچهر نیازی، محسن وزیری مقدم و … ارائه شده است.

ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها ۱۳ تا ۲۰ اعلام شده است. همچنین مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

گالری نگر در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳ واقع شده است.

  • گالری والی

نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار مهدی جلالی با عنوان «تئوری بی‌نظمی» به کیوریتوری فریدون فربود روز جمعه (۲۱ تیر ماه) در گالری والی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا تاریخ یکم مرداد ماه ادامه دارد.

گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده و ساعت بازدید نیز از هر روز (به غیر از شنبه‌ها) ۱۲ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ الی ۲۰ اعلام شده است.

  • گالری طراحان آزاد

نمایشگاه انفرادی نقاشی علی فاضلی با عنوان «میدان قدیسین» از روز جمعه (۱۴ تیر ماه) تا روز سه‌شنبه (۲۵ تیر ماه) در گالری طراحان آزاد برپاست.

گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس واقع شده است.

گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

  • گالری ماه مهر

نمایشگاه انفرادی مجسمه و چیدمان مینا طلایی با عنوان «کلماتی به دیوار» تا روز جمعه (۲۸ تیر ماه) در گالری مهر ماه برپاست.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ وجود دارد.

گالری ماه مهر در بلوار آفریقا، خیابان نیلوفر، پلاک ۷، مؤسسه ماه مهر، طبقه دوم واقع شده است.

  • گالری فرمانفرما

نمایشگاه انفرادی نقاشی مرضیه جعفری با عنوان «نخجیرگاه» که روز جمعه (۱۴ تیر ماه) در گالری فرمانفرما افتتاح شد، تا روز جمعه (۲۸ تیرماه) ادامه دارد.

ساعات بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ۱۲ تا ۲۰ است و جمعه نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ امکان بازدید فراهم است.

گالری فرمانفرما در خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی، شماره ۲ واقع شده است.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها