کیهان کلهر:

در احترام به برادران کُردم کنسرت استانبول را لغو می‌کنم

کیهان کلهر دیشب در کنسرت لندن‌اش اعلام کرد که به نشانه احترام به برادران کُردم، کنسرت استانبول را لغو می‌کنم.

در احترام به برادران کُردم کنسرت استانبول را لغو می‌کنم

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: کیهان کلهر موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده کرد است که با هنرمندان مختلف از فرهنگ‌های دیگر همکاری‌هایی داشته‌است. همکاری هنری کلهر با اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسمف از جمهوری آذربایجان، بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس، و گروه سازهای بادی هلند، او را به هنرمندی بین‌المللی تبدیل کرده‌است. کلهر با هنرمندان ایرانی از جمله محمدرضا شجریان، علی‌اکبر مرادی، شهرام ناظری، حسین علیزاده و گروه دستان هم به اجرای موسیقی پرداخته‌است.

در حالی که دیشب کیهان کلهر در لندن اجرا داشت، در پایان این کنسرت او یک قطعه کردی خواند و آن را به کودکان کردی تقدیم کرد.

او در کنسرت دیشبش گفت: «قرار بود پس فردا کنسرتی را در استانبول ترکیه برگزار کنم اما به احترام رنجی که کردها از حمله ترکیه به شمال سوریه برده‌اند این کنسرت را لغو می‌کنم.

امیدوارم روزی در دنیایی زندگی کنیم که خبری از جنگ نباشد و مطمئن باشیم همه در بستری آرام می‌خوابند. من نمی‌توانم حرف بزنم و کلامی ندارم که بگویم و این قطعه آخر را تقدیم می‌کنم به کودکان کرد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها