معرفی کتاب؛

معرفی رمان «در میان زمستان» نوشته ایزابل آلنده / سفری از بروکلین امروزی تا آمریکای لاتین دهه 70 میلادی

تازه‌ترین رمان ایزابل آلنده با نام «در دل زمستان» با ترجمه گلشن محجوب از سوی نشر مروارید روانه بازار کتاب شد.

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:

نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز ، ایزابل آلنده با رمانی جادویی باز می‌گردد که در آن از بروکلین امروزی به گواتمالا در گذشته‌های اخیر و تا دهه 1970 شیلی و برزیل سفر میکند.

 «رمان "در میان زمستان" ، در مورد سه شخصیت بسیار متفاوت است که در داستانی جالب توجه جمع می شوند و پیامی به موقع در مورد مهاجرت و معنای خانه" را ارائه می‌کند. (مجله People).» 

به گزارش مستقل‌آنلاین خلاصه داستان از این قرار است: «در طی بزرگترین طوفان برفی بروکلین که در یادها مانده ریچارد بووماستر ، استاد دانشگاهی تنها در دهه شصت زندگیش، با اتومبیلش به اویلین اورتگا یک جوان مهاجر غیرقانونی از گواتمالا برخورد می کند و ناخوشایندی برخورد آن‌ها وقتی اویلین بعدا برای درخواست کمک به در خانه پروفسور می‌آید بیشتر می‌شود. پروفسور مستاصل از مستاجر خود ، لوسیا ماراز ، یک استاد دانشگاه از شیلی ، درخواست مشاوره و کمک می‌کند.»

در حالی که زندگی این سه فرد در هم تنیده شده ، هرکدام حقایقی را در مورد چگونگی زندگیشان توسط مصیبت‌هایی که شاهد آن بودند کشف می کنند و ریچارد و لوسیا عشقی غیرمنتظره و طولانی مدت  به یکدیگر می‌یابند. آلنده در این رمان به مضامینی برمی گردد که درونمایه برخی از بهترین کارهای او را بوده است: بی‌عدالتی سیاسی ، هنر بقا و ماهیت اساسی عشق و نیاز ما به آن.

در این رمان بر خلاف سایر آثار آلنده از رئالیسم جادویی خبری نیست و گستره داستان محدودتر طرح آن ساده‌تر است. نویسنده در این رمان روابط بین انسان‌ها؛ گذشته آنها و درد و اندوهشان را هنرمندانه و انسانی به تصویر می‌کشد و با تعلیقی زیبا داستان و مخاطبش را به پیش می‌برد.

این رمان همچنین در کنار روایت داستانی ساده و جذاب خود مخاطبانش را با زبانی ساده  به سوی معرفی اوضاع و احوال سیاسی کشورهای آمریکای لاتین پیش می‌برد. از ریاست جمهوری آلنده و وقایع قبل از کودتای پینوشه در شیلی تا سقوط گولارت و جریانات انتخاب اولین انتخابات آزاد ریاست جمهوری  و وقایع پس از آن در برزیل، جنگ داخلی در گواتمالا و ...

آلنده همچنین در کتاب خود به سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ و وعده‌اش برای ساخت دیوار در مکزیک در جریان کمپین‌های ریاست‌جمهوری‌اش نیز اشاره‌هایی دارد که همه اینها در کنار هم یادآور شاهکار ادبی او «خانه ارواح» است.

این رمان توسط نشر مروارید به ترجمه گلشن محبوب و در ۳۰۵ صفحه با قیمت ۴۹ هزار تومان منتشر شده است.

در دل زمستان

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها