«خاندان چن­چی­» در عمارت نوفل لوشاتو / روایت یک کشیش جنایتکار در دل تاریخ

نمایش «خاندان چن­چی­» به کارگردانی امین سعدی به سالن اصلی عمارت نوفل ­لوشاتو می­‌آید.

«خاندان چن­چی­» در عمارت نوفل لوشاتو / روایت یک کشیش جنایتکار در دل تاریخ

به گزارش مستقل‌آنلاین، امین سعدی که سال گذشته نمایش «دولو روسا» را کارگردانی کرده و با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شده بود، در تازه ترین اثر نمایشی خود به سراغ متن پیچیده ­ای از آنتونن­ آرتو  به نام «خاندان چن­چی» رفته است.

نمایشنامه‌­ا­ی که به دلیل پیچیدگی ساختاری و مفهومی، کمتر کارگردانی در سال های اخیر به سراغ آن رفته. تاکید نویسنده­ این اثر،  بر خلق قصه­ای پر از ضرب­‌آهنگ و مفهومی است که بتواند به خلق اندیشه و نگرشی انتقادی منجر شود تا جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. این مهم و انتقال این مفاهیم، کارگردانی این نمایشنامه را دشوار کرده است.  نمایش خاندان چن­چی روایتی تاریخی- فلسفی دارد که آنتونن­ آرتو به زیباترین شکل ممکن قصه­ یک کشیش جنایتکار را در دل تاریخ روایت می­‌کند.

گروه تئاتر آمیتیس به سرپرستی امین سعدی طی بیش از شش ­ماه گذشته تمرینات  فشرده­ای را برای روی صحنه آوردن این نمایش پیچیده پشت سر گذاشته­ و کوشیدهاند تا با ایده پردازی و دراماتورژی متفاوت، ضمن وفاداری به متن اصلی، اجرایی نوین و همسو با سلیقه­ تماشاگر امروز تئاتر روی صحنه ببرند.

این نمایش اجرای خود را از ۲۴ شهریورماه در سالن اصلی عمارت نوفل­ لوشاتو آغاز می­‌کند. بلیت سه اجرای نخست با تخفیف ۲۵% در سایت تیوال در حال پیش فروش است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها