یک پایگاه خبری مطرح کرد؛

انتقاد تند شهید‌فخری‌زاده از خوشبینی و کم‌توجهی سعید‌جلیلی و دولت احمدی‌نژاد به موضوع هسته‌ای

انتقاد تند شهید‌فخری‌زاده از خوشبینی و کم‌توجهی سعید‌جلیلی و دولت احمدی‌نژاد به موضوع هسته‌ای

پایگاه خبری روزپلاس نوشت؛  آیا مذاکره‌کنندگان در سال ۸۶ اطلاعات وزارت‌دفاع را به خارجی‌ها دادند؟

از میان جلسات پیش از توافق برجام و از این مجموعه جلسات یکی هم موضوع رایزنی میان وزارت امورخارجه و وزارت دفاع بود.

 

به گزارش روزپلاس، از میان جلسات پیش از توافق برجام و از این مجموعه جلسات یکی هم موضوع رایزنی میان وزارت امورخارجه و وزارت دفاع بود. دکتر عراقچی طی دیداری با [شهید] مهندس فخری زاده که با توجه به دانش و تجارب فردی از کلیه مباحث مربوط به اتهامات هسته ای آگاهی داشت، خواهان دریافت نظرات مشورتی ایشان می شود. 

 

آنچه [شهید] مهندس فخری زاده باز گفت، بیش از همه گلایه و شکوائیه ای بود از مسیر پی گرفته شده حاصل از خوش بینی و کم توجهی به ظرایف مباحث و دقایق موضوعاتی که در مسیر همکاری های ایران با آژانس در این پرونده طی دولت قبل و توسط مذاکره کنندگان پیشین [ در دولت احمدی نژاد، سعید جلیلی مسئولیت تیم مذاکره را براهده داشت ] پیموده شده بود.

 

از نگاه [شهید] فخری زاده، اشکالات از زمانی آغاز شده بود که مرحله ای تحت عنوان مطالعات ادعایی» موضوع مذاکرات فی مابین مذاکره کنندگان شده بود. این اشکالات به ویژه طی سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ ش، بروز ویژه یافت و ارائه اطلاعات متنوعی از همه دستگاهها و حتی وزارت دفاع را سبب شد. تبادلی که با خوش بینی و بی توجهی به صلاحیت حقوقی و دی اژانس تنها با امید بسته شدن موضوعات از سوی آژانس آغاز شده بود.

انتقادات شهید فخری زاده در سال ۸۶

جلیلی در دولت احمدی نژاد و از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، مسیولیت گروه مذاکره‌کنندهٔ هسته‌ای را نیز بر عهده داشته است.

منبع: راز سر به مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها