دعوتنامه ایران به آژانس رسید؛

آژانس: تاریخ سفر گروسی به تهران در حال نهایی شدن است

ملاقات گروسی با امیرعبداللهیان

پس از بهبودی امیرعبداللهیان، دعوتنامه ایران به آژانس رسید. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با تائید دریافت دعوتنامه ایران برای سفر مدیرکل این سازمان به تهران اعلام کرد که تاریخ انجام این سفر در حال نهایی شدن است.

آژانس: تاریخ سفر گروسی به تهران در حال نهایی شدن است

 لارنس نورمن خبرنگار ارشد وال‌استریت ژورنال با اعلام این خبر در توئیترش افزود که به گفته منابع آگاه، بخشی از علت تاخیر این سفر به دلیل بیماری وزیر امور خارجه ایران بوده که مدیرکل آژانس خواستار ملاقات با وی بوده است.

گروسی در حاشیه یک اجلاس اتمی در وین به خبرنگاران گفت که به استثنای مذاکرات فنی با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، هیچ تماسی با دولت جدید در تهران نداشته است. گروسی که به تعبیر رسانه‌های غربی انتظار داشت پیش از برگزاری نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با مقامات ایران دیدار کند،   این مساله را «حیرت‌آور» خواند و ادعا کرد که فهرست بلندی از مسائل است که باید درباره آن مذاکره شود.

وی افزود که تماس‌ها باید زودتر برقرار می‌شد. سخنگوی وزارت خارجه امروز اعلام کرد که تاریخ سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به مدیر کل آژانس اعلام شده و وی به زودی به تهران سفر می‌کند.

سعید خطیب‌زاده گفت: گروسی در این سفر علاوه بر رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر امور خارجه هم دیداری خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها