ایسنا در اقدامی کاملا غیرحرفه‌ای، خبر حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت را جعلی خواند!

پس از انتشار ویدیوی باشگاه خبرنگاران جوان و خبر ایسنا و همچنین گزارشات متوالی مردمی از قطع بنزین در جایگا‌هها، ایسنا خبر خود را حذف کرد و خبر منتشره خود را جعلی خواند.

 ایسنا در اقدامی کاملا غیرحرفه‌ای، خبر حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت را جعلی خواند!

ایسنا خبر منتشره در سایت و کانال تلگرامی خود را حذف کرد و پس از آن چنین پیامی را منتشر کرده است.

"پیرو انتشار خبری با عنوان «قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران و شهرستان‌ها به دلیل حمله سایبری» به نقل از ایسنا در فضای مجازی به اطلاع کلیه مخاطبان می‌رساند چنین خبری از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر نشده و مطلب در حال انتشار به نقل از ایسنا در فضای مجازی جعلی است." 

خودسانسوری موجب شده در دوره‌ها و دهه‌های اخیر صرف انتشار خبر بدون هیچ قضاوتی، مشمول اتهام و حتی مجازات از جانب برخی مدیران رسانه‌ای یا مدیران مطبوعاتی دولت شود. 

باید به اطلاع مخاطبین و همچنین مدیران مطبوعاتی و خبرگزاری ایسنا رساند که نه انتشار خبر و اطلاع‌رسانی جرم است و نه نقل قول از ایسنا یا هر خبرگزاری دولتی و نیمه دولتی دیگر. تکذیب و جعلی خواندن خبر مخاطبان و مردم مشتاق خبر را به سمت شبکه‌ها و رسانه‌های ریز و درشت بیگانه سوق می‌دهد.

لطفا علاج واقعه پیش از وقوع کنید. وقتی در معرض تهدیدات امنیتی قرار داریم باید به تمهیدات امنیتی و پیشگیری‌های ایمنی بیندیشید نه اینکه خبر را از بیخ و بن منکر شوید. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها