غلامرضا حیدری نماینده تهران در گفتگو با مستقل‌آنلاین:

دروغ بزرگ فاجعه و خیانت ملی است

غلامرضا حیدری نماینده تهران و عضو فراکسیون امید است که در مجلس سوم نیز نماینده مردم تفرش، آشتیان، فراهان بود. او عضو کمیسیون برنامه بودجه و از جمله نمایندگان صریح مجلس دهم می‌باشد. او معتقد است با پنهانکاری درباره حادثه هواپیمای اوکراینی در حق عموم ملتِ مشایعت کننده شهید سلیمانی خیانت اتفاق شده است.

دروغ بزرگ فاجعه و خیانت ملی است

.

«غلامرضا حیدری» در گفتگو با خبرنگار مستقل‌آنلاین در خصوص انتشار بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران، مبنی بر هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی به دلیل خطای انسانی و به صورت غیرعمد و تاثیر این حادثه بر وجهه بین‌المللی ایران گفت:

 تاثیر این حادثه بر وجهه بین‌المللی کشور قطعا بسیار منفی خواهد بود. این اتفاق برای حیثیت جمهوری اسلامی فاجعه‌ و خیانتی بود به استقبال گسترده‌ای که عموم مردم ایران در تشییع جنازه شهید سلیمانی به جای آورده بودند.

حیدری با تاکید بر اینکه در این حادثه نباید ساده‌انگاری کرد، اظهار داشت:

به نظر من ساده‌انگاری نباید کرد که صرفا بگوییم خطای انسانی است. به بهانه خطای انسانی نباید به سراغ آن بیچاره‌ای بروند که پشت آن دستگاه پدافند نشسته است، چرا که او تنها یک فرمانبر است. کسی که فرمان داده باید محاکمه شود. اگر شرایط جنگی تشخیص داده شده بود، باید پروازها را ممنوع اعلام می‌کردند.

این نماینده مجلس درباره وجوه مبهم این حادثه، عنوان کرد:

این اتفاق در نزدیکی پایتخت رخ داده است اصلا در مناطق مرزی نبوده‌است. هواپیمایی که مورد هدف قرار گرفته است مسافربری بوده، همه‌ی این‌ها از ابهامات این حادثه است. نباید ساده اندیشانه با این اتفاق برخورد کرد.

حیدری دستور موکد رهبری برای رسیدگی به این قصور را مهم و ضروری دانست و گفت:

 به نظر من فرماندهی کل قوا حتما دستور اکید می‌دهند تا با رعایت سلسله مراتب، مسئولان مربوطه محاکمه شوند. اینکه اطلاعیه داده شد و دادستان و رئیس قوه قضائیه دستور پیگیری داده‌اند، خب دستشان درد نکند اما به نظر من حتما فرمانده معظم کل قوا هم در این‌باره فرمان لازم را می‌دهند چرا که نگاه مردم به ایشان است. سرمایه‌ی اجتماعی به ایشان نگاه می‌کنند. این کار شاید اندکی تسلای خاطر مردم و خانواده‌هایی باشد که عزیزانشان را از دست دادند و یا حداقل به انجام وظیفه‌ ختم می‌گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا مسئولین حقیقت ماجرا را از ابتدای امر صادقانه با مردم در میان نگذاشتند، اظهار داشت:

 نکته مهم‌تر بحث دروغگویی است که باز هم ساده‌اندیشی است فکر کنیم کسانی‌که دستور شلیک به این هواپیما را داده‌اند، نمی‌دانستند که از داخل کشور زده شده است. این‌ها آمده‌اند و مرتب دروغ گفته‌اند و این دروغگویی تبدیل به یک روال شده است‌. دروغگویان هم باید محاکمه شوند چرا که بحث شخصی نیست بلکه بحث حیثیت ملی و اجتماعی چه در داخل و چه در خارج مطرح است.

حیدری درباره "استعفا" به عنوان یک مطالبه عمومی بیان داشت:

استعفا در فرهنگ مسئولین ایران وجود ندارد. نظر من فراتر و مهم‌تر از استعفا است؛ یعنی محاکمه. افراد خطاکار باید با حضور در دادگاه صالح که علنی هم باشد، محاکمه شوند. مهم‌تر از استعفا قائل به محاکمه علنی هستم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها