درگیری در مجلس بر سر آخرین نطق پروانه سلحشوری

چگونه من وکیلِ مردم، کشته شدن جوانان میهنم را برتابم؟

نمی‌شود هرکسی هر غلطی بکند/ به جهنم که کاندیدا نشده است

نطق پایانی پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس غوغایی به پاکرد و نمایندگان مخالف تا دقایقی با داد و فریاد درباره این نطق صحبت می کردند. نطق سلحشوری به پایان نرسیده، کم کم تحرکات برخی چهره‌های تندرو در اعتراض به او شروع شد و با فریاد خواستار خاموش کردن میکرفون نماینده زن تهران شدند. حتی وقتی که سلحشوری صحن مجلس را ترک کرده بود، نصرالله پژمانفر با فریاد می گفت: «نمی شود هر کسی هر غلطی دلش خواست انجام بدهد» در همین لحظه یکی دیگر از نمایندگان اصولگرا خطاب به پروانه سلحشوری داد زد: به جهنم که ثبت نام نکرده است نمی شود که به بقیه توهین کند./خبر آنلاین

چگونه من وکیلِ مردم، کشته شدن جوانان میهنم را برتابم؟

پروانه سلحشوری نماینده تهران گفت: چگونه من وکیلِ مردم، کشته شدن جوانان میهنم را برتابم؟ 

بخشی از نطق میان‎دستور پروانه سلحشوری در نشست علنی امروز مجلس:

متاسفانه بجز اقلیتی برخوردار از تبعیض و امتیاز، بقیه مردم را رها کرده‌ایم و جمهوریت نظام به سمت تمرکززدایی پیش رفته است. براستی جایگاه نهاد ملت کجاست؟

ما در ساختارها، چندگانه‎هایی داریم که همه حکم می رانند؛ چند دولت؟ چند اطلاعات؟ چند نهاد موازی؟ و نهایتاً حاکمیت دوگانه که از مسئولیت پذیری فرار می‌کند و با بازی "کی بود کی بود، من نبودم" مملکت را اداره می‌کند.

ما پاسخگوی مادران داغدار و پدران رنج کشیده که شرمسار فرزندانشان هستند، باید باشیم؛ اگر خداوند و ملت اقتداری به ما داده است، این اقتدار نباید در جهت اعمال سلیقه خودمان باشد؛ تا دیر نشده است زمان را دریابیم.

امام خمینی در همان سخنرانی بهشت زهرا می‌فرمایند: "وقتی چشمم به بعضی از اینها که اولاد خودشان را از دست داده‌اند، می‌افتد، سنگینی در دوشم می‌افتد که نمی‌توانم تاب بیاورم"

چگونه پس من وکیلِ مردم، کشته شدن جوانان میهنم، هرچند ممکن است در بین آنها افرادی نفوذ کرده باشند را برتابم؟ چگونه دوباره مسئولیت وکالت مردم را برعهده بگیرم؟ بگذارید باور کنیم به پایان فصل سرد و نه آغاز آن.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها