برخی رسانه‌ها از اتهام جاسوسی قائم مقام شهردار سابق خبر دادند

شریفی شرف قالیباف را می‌برد؟

مستقل آنلاین/ مجید مسعودی: روز گذشته یک کانال تلگرامی مدعی شد که عیسی شریفی، قائم‌مقام و معاون محمدباقر قالیباف در 12 سال تصدی شهرداری تهران، به جرم جاسوسی اعدام شد. این خبر تکذیب شد اما در ادامه یک منبع آگاه در سازمان قضایی نیروهای مسلح به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که پرونده او «همچنان در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد و بزودی به دادگاه ارسال می‌شود». اما چرا «سازمان قضایی نیروهای مسلح»؟

شریفی شرف قالیباف را می‌برد؟

مختلس، جاسوس یا هر دو؟  

 

نکته جالب در مورد پرونده قائم‌‎مقام قالیباف شهردار سابق تهران، عنوان اتهامی عیسی شریفی است. اینکه بالاخره عنوان اتهامی او چیست؟! چه اینکه پیش‌تر عنوان اتهامی عیسی شریفی مرتبط با جرائم مالی و مشخصا پرونده «املاک نجومی» و «هلدینگ یاس» بود. پرونده املاک نجومی پیرامون املاکی بود که در زمان شهرداری قالیباف، با مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی در اختیار تعدادی از مقامات قرار گرفته بود. همچنین موضوع پرونده «هلدینگ یاس»، یکی از زیرمجموعه‌ها بنیاد تعاون سپاه، مربوط به بدهی چهار هزار میلیارد تومانی این مجموعه به شهرداری تهران است.  

عیسی شریفی پس از استعفا از شهرداری در اواخر دوره قالیباف(یعنی سال 95)، برای این دست اتهامات بازداشت می‌شود اما با وثیقه‌ای «سنگین» آزاد می‌شود. محسن هاشمی، رئیس شورای پنجم در دی 96 گفته بود که وثیقه سنگین او با کمک «گروه معروف به اصفهانی‌ها» تأمین شده است. شریفی پس آزادی از کشور خارج شد اما بعد از مدتی که معلوم نیست چگونه(از طریق اینترپل یا به اراده خودش) به ایران بازگشت و سپس باز هم بازداشت شد. غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضائیه در نشست خبری خود در شهریور ۹۶ بازداشت قائم مقام شهردار سابق تهران را تایید کرد و گفت که پرونده او درباره اتهامات مالی است.  photo_2019-06-26_21-22-33

پرونده شریفی البته به دادسرای نظامی سپرده شد. محسن هاشمی در این‌باره گفته بود که این اقدام به دستور رهبری انجام شده است. غلام‌عباس ترکی دادستان نظامی تهران اردیبهشت سال جاری نیز، اتهام شریفی را «مالی» عنوان کرده بود اما پس از بازداشت عیسی شریفی در شهریور 96، حراست شهرداری تهران اعلام کرد که اتهامات او با مسئولیت‌هایش در دوران شهرداری ارتباطی ندارد؛ اظهارنظری که شائبه‌ها در مورد اتهامات دیگری نظیر «جاسوسی» را تقویت کرده است.  

بهرحال عیسی شریفی با اتهامات مالی محکوم شود یا اتهام جاسوسی یا هر دو، تاثیرش را در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی می‌گذارد؛ جایی که محمدباقر قالیباف، رئیس سابقش علم «جوانگرایی» و «کار جهادی» دست گرفته است. بالاخره اگر یار غار آدم دزد یا جاسوس از آب در بیاید، سخت است خود آدم هم متهم نشود؛ حتی اگر فقط در دادگاه افکار عمومی باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها