بدون قدرت نمی‌توانید وارد هیچ مذاکره‌ای شوید و قدرت یعنی مذاکره

مذاکره، گفت‌وگو، دیپلماسی اصولاً مبتنی بر قدرت است و هیچ کس بدون قدرت نمی‌تواند وارد هیچ مذاکره‌ای شود.

بدون قدرت نمی‌توانید وارد هیچ مذاکره‌ای شوید و قدرت یعنی مذاکره

عراقچی: یک تلاش بزرگ عمومی برای منزوی کردن ایران در جریان است/ وقتی در دیپلماسی موفق هستید که نسبت به آنچه شما می‌خواهید، بتوانید طرف مقابل را قانع کنید

عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، گفت:

اگر می‌خواهیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم باید تصویر مناسبی از ایران از طریق دیپلماسی عمومی شامل دیپلماسی علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی ارائه دهیم هر چند در دور زدن تحریم‌ها ما دکترای آن را داریم.

در بی اثر کردن تحریم‌ها باید از ظرفیت دیپلماسی عمومی کشور بهره برد. استفاده از ظرفیت دانشمندان، نخبگان، ورزشکاران و فرهنگیان در صحنه بین‌المللی در بی اثر کردن تحریم‌ها نقش خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه دیپلماسی عمومی قرار گرفته است و در کنار تحریم‌های ظالمانه یک تلاش بزرگ عمومی هم برای منزوی کردن ایران در جریان است.

مذاکره، گفت‌وگو، دیپلماسی اصولاً مبتنی بر قدرت است و هیچ کس بدون قدرت نمی‌تواند وارد هیچ مذاکره‌ای شود و گفت‌وگو بدون اتکا به مولفه قدرت در واقع حرف بی‌پایانی است.

حرف اگر متکی به قدرتی نباشد باد هوا است و در هر گفت‌وگویی باید قدرت سخت نظامی تا قدرت نرم و هوشمند مولفه قدرت باشد و از ابزارهای غیر سخت از جمله ابزارهای فرهنگی، روانی و هنری برای اغنای طرف مقابل استفاده شود.

دیپلماسی، هنر اغنا کردن است وقتی در دیپلماسی موفق هستید که نسبت به آنچه شما می‌خواهید بتوانید طرف مقابل را قانع کنید.

دیپلماسی رسمی به ما قدرت تصویرسازی می‌دهد، دیپلماسی عمومی مردم هستند اما مخاطب دیپلماسی رسمی دیپلمات‌ها هستند، بنابراین اگر می‌خواهید تصویر خوبی از خود در بین مردم یک کشور شکل دهیم باید توانایی تصویرسازی داشته باشیم.

اگر نتوانید برای حرکت خود روایت‌های مناسب تولید کنید از صحنه دیپلماسی عقب مانده‌اید. دیپلماسی عمومی بستر لازم را برای دیپلماسی رسمی ایجاد می‌کند./ فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها