اصلا فرض که حجاب اصل اسلام است، شما با کارهایتان جز تخم کینه نمی‌کارید

اصلا فرض که حجاب اصل اسلام و ایمان است اما نان را که ببرید مسلم و مؤمنی باقی نمی‌گذارید و جز تخم کینه نمی‌کارید. وظیفه حکمران تسهیل کسب و کار مردم است نه بریدن نان‌شان؛ کسی نان‌تان را نبریده که دردش را بدانید.

اصلا فرض که حجاب اصل اسلام است، شما با کارهایتان جز تخم کینه نمی‌کارید

۸۶ درصد بعد از انقلاب متولد شده‌اند یعنی چه؟

فروزان آصف نخعی در یادداشتی در خبرآنلاین نوشت:

هشدارهای ناظران سیاسی درباره شیوه برخورد با دختران و حجاب آنان افزایش یافته است.

 

عباس عبدی نوشت: 

نیروهایی هستند که می‌خواهند آتش تنور جامعه را روشن و نان خود را در آن بپزند و تحت عنوان جعلی مبارزه با هنجارشکنی و دفاع از ارزش‌ها، حکومت را دوباره وارد چالش خطرناکی علیه مردم و زنان کنند. از ما گفتن بود. خود دانید.

 

محمد فاضلی جامعه شناس هم نوشت:

پلمب کردن واحدهای تجاری به بهانه حجاب، بریدن نان مردم است. اصلا فرض که حجاب اصل اسلام و ایمان است اما نان را که ببرید مسلم و مؤمنی باقی نمی‌گذارید و جز تخم کینه نمی‌کارید. وظیفه حکمران تسهیل کسب و کار مردم است نه بریدن نان‌شان؛ کسی نان‌تان را نبریده که دردش را بدانید.

 

فاضلی پیش از این آمار زیر را نیز اعلام کرده بود:

فقط ۱۴ درصد جمعیت کشور قبل از انقلاب به دنیا آمده اند.

۸۶ درصد جمعیت کشور پس از انقلاب به دنیا آمده‌اند.

 

هشدار عبدی و فاضلی حاکی از آن است که جامعه به تدریج وارد آستانه‌هایی از چالش‌های خطرناک و جدید می‌شود. آمار فاضلی نیز ماهیت چالش مذکور را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر ۸۶ درصد جمعیت، از حادثه عظیم دهه ۵۰ یعنی انقلاب اسلامی سال ۵۷ دور شده و شکاف‌های نسلی می‌تواند نسبت میان متولدان جدید را با نمایندگان نظام رسمی دچار تغییر اساسی کند. این تغییر اساسی به‌ویژه با بحران دستاورد، منتهی به نتیجه‌گیری‌هایی خلاف دیدگاه‌های گروه‌های تندرو و همچنین نظام رسمی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها