اگر اغتشاشگران را اعدام نمی‌کردیم چه می‌کردیم؟ دستشان را بوسه باران می‌کردیم؟

صدور احکام اعدام بر اساس قانون بوده است. این اغتشاشگران کشور را به‌هم ریختند و این همه هزینه برای کشور تراشیدند آنوقت باید چیزی نگویند و دستشان را هم ببوسند؟

اگر اغتشاشگران را اعدام نمی‌کردیم چه می‌کردیم؟ دستشان را بوسه باران می‌کردیم؟

بیش از چهل روز از اعدام محسن شکاری، اولین معترضی که اعدام شد می‌گذرد. بنابر روایت رسمی اتهام شکاری محاربه بود اما حقوقدانان و برخی از علما و روحانیون شناخته شده مانند محقق داماد و علوی بروجری به تناسب جرم ومجازات انتقاد کرده بودند. آیت الله علوی بروجردی از جمله علمایی بود که در پاسخ به دیده بان ایران به تناسب جرم و مجازات های در نظر گرفته شده در خصوص صدور احکام اعدام تاکید کرده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با دیده‌بان ایران درباره انتقادها به صدور حکم محاربه برای برخی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، گفت: «به هر حال بر اساس قانون و رای آن [دادگاه] بوده است.»

عضو کمیسیون قضایی مجلس یازدهم درباره انتقادات حقوقی که نسبت به صدور این احکام گرفته می‌شود، بیان کرد: «اینها باید بررسی شود و در دادگاه به رای گذاشته شود. قطعا بیشتر از آنچه لازم باشد رای داده نمی‌شود.»

حاجی دلیگانی در پاسخ به این پرسش دیده بان ایران که با توجه به مخالفت برخی علما و ادله ارائه شده توسط حقوقدانان آیا بهتر نبود بررسی‌های بیشتر قبل از صدور حکم و رسانه ای شدن این بررسی ها انجام شود، عنوان کرد: «صدور احکام اعدام بر اساس قانون بوده است. این اغتشاشگران کشور را به‌هم ریختند و این همه هزینه برای کشور تراشیدند آنوقت باید چیزی نگویند و دستشان را هم ببوسند؟ طبیعی است وقتی شورش و اغتشاشاش می‌کنند بایستی رسیدگی شود.»

منبع: سایت دیده بان ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها