از لائیک‌ها و مسیحیان هم استفاده کنید/برخی شایستگی و وجدان دارند، اما دین را قبول ندارند

من حتی معتقدم افراد لائیک هم باید استفاده شوند. از مسیحیان استفاده کنید. برخی شایستگی و وجدان دارند، اما دین را قبول ندارند، باید اینها را به کار بگیریم. اگر دین‌دار شایسته است، حق اوست که در راس کار باشد و اگر کسی دین را هم قبول ندرد، ایرادی ندارد، از او استفاده شود.

از لائیک‌ها و مسیحیان هم استفاده کنید/برخی شایستگی و وجدان دارند، اما دین را قبول ندارند

تا زمانی که مردم فردی را نخواهند، حکومت هیچ ارزشی ندارد

به گزارش خبرنگار رویداد۲۴ مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه این هفته روز جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در مسجد مکی گفت:

من هم اعتقادی به تخریب ندارم و نباید در انتقاد تهمت و افترا باشد و دروغ گفت بلکه باید واقعیات و حقایق را گفت. سیره اهل بیت و سیدنا علی می‌گفت برای من حکومت‌داری هیچ ارزشی ندارد و چیزی که برای من ارزش دارد، عدالت است. بذا ارزش حکومت در گرفتن حق مظلوم از ظالم و خدمت به مردم است. اگر این باشد، حکومت ارزش دارد و تا زمانی که مردم نخواهند، حکومت هیچ ارزشی ندارد.

​مولوی عبدالحمید ادامه داد: حضرت حسن توانایی مقابله با معاویه را داشتند و نیروهای زیادی داشتند اما حکومت را به معاویه داد و او را به حقوق‌الناس توصیه کرد. اینها سیره اهل بیت و صحابه است. اگر امروز طبق سیره آنها عمل می‌کردیم، دنیا گلستان بود. اگر ما می‌گویم حضرت علی و حضرت زهرا و ... را دوست داریم اما سیره آنها را انجام ندهیم، هیچ فایده‌ای ندارد. باید به سیره پیامبر و امام و خلفای راشدین بازگردیم در غیراین‌صورت آنها ما را قبول نمی‌کنند.

 

از افراد لائیک هم در حکومت‌ باید استفاده کرد

مولوی عبدالحمید ادامه داد: نگاه حاکمیت و مسئولان نگاه صلب است؛ در حالی که باید نگاه درونی ترحم می‌بود. اگر نگاه درونی داشتیم، امروز پول ما در جهان با ارزش‌ترین پول بود. ما به جای اینکه در صنعت سلاح‌سازی هزینه می‌کردیم، باید در موارد دیگر هزینه می‌کردیم. من به وزیر صنایع و معاون اول اقای روحانی گفتم نگاه شما به صنعت درست نیست زیرا صنعت در حال از بین رفتن است.

شما نباید مالیات از تولیدکننده بگیرید تا بتوانید صنعت را تقویت کنید و گسترش دهید. اگر نگاه فراقومی و فرامذهبی و فراجناحی بود، مشکلات حل می‌شد. من حتی معتقدم افراد لائیک هم باید استفاده شوند. از مسیحیان استفاده کنید. برخی شایستگی و وجدان دارند، اما دین را قبول ندارند، باید اینها را به کار بگیریم. اگر دین‌دار شایسته است، حق اوست که در راس کار باشد و اگر کسی دین را هم قبول ندرد، ایرادی ندارد، از او استفاده شود.

او بیان کرد: تا من این حرف‌ها را زدم، شروع کردن به توهین کردن به من. در حالی که من فقط گفتم «صلح عادلانه» باید صورت بگیرد. اگر صلح غیرعادلانه باشد که معنایی ندارد. بنابراین اگر هر رئیس جمهور و مسئول و حکومتی که بر سر کار باشد، تا نگاه عوض نشود، مشکلی حل نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها