اصل ۳۱ قانون اساسی می گوید داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است

در اصل ۳۱ قانون اساسی آمده است داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است.

اصل ۳۱ قانون اساسی می گوید داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است

به گزارش ایسنا، حسن لطفی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح یکشنبه (۱۳آذرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا اصل سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی را به دولت متذکر می شوم؛ در اصل ۳۱ قانون اساسی آمده است داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است، بنابراین دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندتر هستند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

 

وی افزود: اما اصل چهل و سوم و بند یک آن اظهار می دارد که تامین نیازهای اساسی اعم از مسکن، خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه باید وجود داشته باشد، اما تورم و گرانی افسارگسیخته و فقر و تنگدستی، تبعیض و بی عدالتی، حاشیه نشینی، فساد اداری و بیکاری موجود در کشور نشان می دهد که اصول سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی در کشور به خوبی اجرا نشده است و منجر به نارضایتی مردم شده است، لذا بخشی از اعتراضات مردمی در دو ماه اخیر انعکاسی از نارضایتی مردم نسبت به وضعیت موجود در کشور است. هرچند که دشمنان نظام بر این موج سوار شده و آن را تبدیل به اغتشاش کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امیدوارم که دولتمردان ضمن احترام به اعتراضات قانونی مردم نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها