گشت ارشاد کاری کرده که حتی بانوان چادری هم در کشور امنیت ندارند

گشت ارشاد سبب شده که حتی بانوان چادری ما در کشور امنیت ندارند. سوال من از آنها این است: به اسم حمایت از حجاب چه خشم و نفرتی در دل مردم کاشتید؟ شما چه بر سر این جامعه می‌آورید؟

گشت ارشاد کاری کرده که حتی بانوان چادری هم در کشور امنیت ندارند

به گزارش مستقل آنلاین مهسا امینی دختر جوان ۲۲ ساله که سه روز قبل برای "هدایت" و " آموزش" با ون گشت ارشاد به بازداشتگاه خیابان وزرا برده شده بود روز جمعه روی تخت بیمارستان کسری در حالی که دو روز از به کما رفتن او می گذشت، از دنیا رفت؛ علت مرگ این دختر جوان هنوز در هاله ای ابهام قرار دارد؛ پدر و مادر این دختر معتقدند که وی هیچ بیماری زمینه ای نداشته است. 

جلال رشیدی کوچی؛ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات مجلس گفت: رفتار گشت ارشاد هم به نیروی انتظامی، هم به نظام و همچنین به اعتقادات مردم ضربه وارد میکند. از سوی دیگر گشت ارشاد هیچ دستاوردی برای کشور نداشته و هیچ کمکی به مقوله حجاب و مبارزه با بدحجابی نکرده است‌ و فقط سبب ایجاد خشم و نفرت بین مردم شده است.

 

کجای دین و قرآن آمده که برای مقابله با بدحجابی چنین رفتار کنیم؟

عضو کمیسیون شوراها ادامه داد: کجای دین ما، قرآن، روایات و احادیث و قانون اساسی ما گفته که برای مقابله با بدحجابی آن هم از منظر تعدادی محدود، اینگونه برخورد کنند؟ اگر حرفی هم بزنیم مورد حمله عده‌ای متحجر قرار میگیریم که سریع برچسب میزنند.

رشیدی کوچی عنوان کرد: ما خودمان هم نسبت به بدحجابی موضع داریم اما معتقدیم که این روشی که گشت ارشاد پیش گرفته، مناسب نیست. بدحجابی یک بحث فرهنگی است و نباید به طور سلبی با آن برخورد کنند.

وی اظهار کرد: گشت‌ارشاد سبب شده که حتی بانوان چادری ما در کشور امنیت ندارند. سوال من از آنها این است: به اسم حمایت از حجاب چه خشم و نفرتی در دل مردم کاشتید؟ شما چه بر سر این جامعه می‌آورید؟

 

مهسا امینی پوشش کامل داشت

وی افزود: آنچه که در فیلم منتشر شده از سوی نیروی انتظامی مشهود است اینکه خانم مهسا امینی پوشش کامل داشت و گشت ارشاد با چه معیاری اقدام به دستگیری ایشان و خانم هایی که همانند او پوشش داشتند میکند؟!

رشیدی کوچی ضمن همدردی با خانواده مهسا امینی گفت: دل آدم میسوزد و به درد می‌آید که چنین رفتار گشت ارشاد سبب شد تا شاهد فوت یک هموطن باشیم. 

 

پوشش ۹۰درصد بانوان کشور معقول است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: ۹۰ درصد بانوان کشورمان پوشش معقول دارند و کمتر از ۱۰ درصد هستند که شاید پوشش‌شان هنجارشکنانه است که البته این ۱۰درصد هم از نگاه یک عده خاص ناهنجار و دچار ایراد است. ما به جای اینکه هنجارشکنان واقعی را هدایت کنیم به دنبال اذیت و آزار ۹۰ درصد پوشش معقول هستیم.

 

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص درگذشت مهسا امینی

نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به دستور رییس مجلس، کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی دقیق ماجرا تشکیل شد که بنده نیز عضو آن هستم. امروز نیز  جلساتی با دستگاه مربوطه اعم از فراجا، وزارت کشور خواهیم داشت و مستندات را از پزشکی قانونی درخواست کردیم تا پس از بررسی ابعاد مختلف موضوع، گزارش دقیق را به صحن مجلس ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: برخورد سلیقه‌ای و خارج از چارچوب قانونی گشت ارشاد سبب ایجاد هزینه‌های زیاد برای نظام شده است. ما بایستی هرچه سریعتر جلوی چنین اقداماتی که به پاشنه‌آشیل نظام تبدیل میشود را بگیریم./دیده بان ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها