براساس نامه اعضای کنگره به بایدن؛

رئیسی به آمریکا ممنوع‌الورود شد؟

سناتورهای جمهوری‌خواه می‌گویند: «اگر گزارش‌های اخیر مبنی بر برنامه ریزی رئیسی برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل صحت داشته باشد، کاخ سفید باید از ویزا برای حضور رئیسی و دیگر مقامات ایرانی خودداری کند».

رئیسی به آمریکا ممنوع‌الورود شد؟

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از الشرق الاوسط؛ چند سناتور جمهوری خواه از دولت آمریکا خواسته اند که ویزا برای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیئت همراهش برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک در ماه سپتامبر رد کند.

 

 سناتورها تام کاتن، ریک اسکات، مارکو روبیو، چاک گراسلی، جونی ارنست، مارشا بلکبرن و تد کروز در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، نوشتند: «اجازه ورود رئیسی و یارانش به کشورمان را تهدیدی غیرقابل توجیه برای امنیت ملی می کند.»

 

 سناتورها تاکید کردند: «اگر گزارش‌های اخیر مبنی بر برنامه ریزی رئیسی برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل صحت داشته باشد، کاخ سفید باید از ویزا برای حضور رئیسی و دیگر مقامات ایرانی خودداری کند».

 

 سناتورها ادامه دادند:اجازه دادن به رئیسی برای سفر به ایالات متحده با توجه به حضور احتمالی عوامل سپاه پاسداران در هیئت ایرانی، امنیت ملی ما را به شدت به خطر می اندازد. 

 

 آن‌ها همچنین سابقه رئیسی را به عنوان ناقض حقوق بشر برجسته کردند.

 

 آن‌ها گفتند که نقش رئیسی در این نقض فاحش حقوق بشر باعث شد که اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) او را در سال 2019 تحریم کند.

 

 وی گفت: «اعطای روادید به رئیسی برای ورود به کشور ما خطری است که ما نمی‌توانیم و نباید آن را بپذیریم.»

 آمریکا پیش از این از صدور روادید برای مقامات ایرانی برای شرکت در جلسات مجمع عمومی خودداری کرده بود.

 

 در سال ۲۰۱۴، باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت، ویزای ورود حمید ابوطالبی، سفیر ایران در سازمان ملل را که در گروگان گرفتن دیپلمات‌های آمریکایی در سال ۱۹۷۹ دست داشت، رد کرد.

 

 در سال 2020، دونالد ترامپ از صدور روادید برای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران خودداری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها