کادر درمانی توان مقابله با پیک جدید کرونا را ندارد

به دلیل مشکلات اقتصادی و پایین بودن دستمزدها کادر درمانی دیگر توان مقابله با پیک جدید کرونا را ندارد.

کادر درمانی توان مقابله با پیک جدید کرونا را ندارد

گاردین دریافته است که با ادامه افزایش میزان ابتلا در سراسر بریتانیا، بیمارستان‌ها با غیبت کارکنان، خستگی، عقب ماندگی مداوم و مشکلات مرخصی بیماران در پی موج اخیر کرونا مبارزه می‌کنند.

 بر اساس آخرین داده‌های دفتر آمار ملی، حدود ۲.۷۱ میلیون نفر در بریتانیا در هفته آخر ژوئن به کووید مبتلا شده‌اند که ۱۸ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است.  تنها در انگلیس، جدیدترین آمار نشان می دهد که از هر 25 نفر یک نفر مبتلا به کووید است.

تعداد بستری‌های مبتلا به کووید در بیمارستان نیز در حال افزایش است، با داده‌های مربوط به 30 ژوئن(۹ تیر)نشان می‌دهد که 11316 نفر در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید در بریتانیا بستری شده‌اند که از 8350 نفر نسبت به روز 23 ژوئن افزایش یافته است.  تعداد افرادی که عمدتاً به دلیل کووید در بیمارستان بستری می شوند نیز در حال افزایش است و تا 5 ژوئیه(۱۴ تیر) 3749 بیمار در انگلیس از این تعداد 2877 نفر در روز سه شنبه گذشته افزایش یافته است.

 دکتر دیوید استرین، مدرس ارشد بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر، گفت که او شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان به دلیل کووید بوده است و بیماران مشکلات تنفسی یا هذیان را در نتیجه ابتلا نشان می دهند.

 استرین خاطرنشان کرد که افزایش مبتلایان اثرات ضربه‌ای نیز داشته است و غیبت کارکنان به دلیل کووید به دیگر مشکلات نیروی کار ناشی از برگزیت، اختلافات حقوق بازنشستگی و فرسودگی افزوده است.

 استرین گفت: «ما به بیماری کارکنان بی‌سابقه مبتلا شده‌ایم.  ما هنوز از سه موج اول مبتلایان به کووید طولانی مدت را کنار گذاشته ایم [و اکنون] با وقفه بسیار زیاد، غیبت کارکنان زیادی [در میان افرادی] داریم که در دور فعلی به [کووید] مبتلا شده اند.»

 استرین گفت تغییر در سیاست در مورد آزمایش بیماران و استفاده از ماسک در بیمارستان به چالش های افزایش میزان مبتلایان کمک کرده است.

 این موج که توسط زیرشاخه‌های بسیار قابل انتقال BA.4 و BA.5 Omicron هدایت می‌شود، دقیقاً در همان زمانی شروع به ضربه زدن به سیستم درمانی انگلیس کرد که فشار قابل توجهی از سوی دولت برای توقف استفاده از ماسک در بیمارستان به دلیل روش آن وجود داشت. 

 یکی از مسائل مطرح شده توسط Strain این است که اگر بیماران مبتلا به کووید یا در معرض آن قرار گرفته باشند، نمی توان آنها را به مراکز مراقبتی اعزام کرد.  او خاطرنشان کرد که اگر یک بازدیدکننده آلوده وارد یک بخش شود، یک مجموعه کامل از بیماران خوب نمی توانند مرخص شوند، به این معنی که تخت آنها برای بیماران جدید در دسترس نیست.

 او گفت: «ما به موقعیتی بازگشته‌ایم که مجبوریم محدودیت های جدید اعمال کنیم ، زیرا بیماران در بسترهای بیماری  هستند.»

 دکتر نارو نارایانان، رئیس HCSA - اتحادیه پزشکان بیمارستان - گفت که در مورد افزایش موارد کووید در بیمارستان بسیار نگران است و افزود که در سراسر کشور داستان‌هایی درباره افزایش غیبت کارکنان به دلیل کووید می‌شنود.

او گفت: کارکنان NHS در بحبوحه بحران نیروی کار تحت فشار شدید قرار دارند و روحیه در پایین ترین حد خود قرار دارد.  

به عقیده او کارکنان بخش درمانی خسته در حال تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که در حین مراقبت از بیماران مبتلا نمی‌شوند، اما هر هفته نبردی برای پر کردن نوبت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها