راهکار غذایی برای رهایی از چربی های موضعی

برای لاغری موضعی باید تمام چربی بدن کم شود چون سلول‌های چربی در تمام سطح بدن توزیع میشود. راهکارهایی که در این مطلب عنوان می‌شود، به چربی سوزی موضعی کمک میکند.

راهکار غذایی برای رهایی از چربی های موضعی

۱. از خوردن غذاهای پرچرب و سرخ شده پرهیز کنید: چیزی که ما را در رسیدن به وزن ایده آل و حفظ آن یاری میکند و در اصل مهم‌ترین بازیگر رژیم‌های لاغری در نظر گرفته میشود کم کردن کل کالری دریافتی است. برای رسیدن به این هدف ساده ترین و عملی ترین راه، کاهش و به حداقل رساندن مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده است.

 

 

۲. به میزان توصیه شده از لبنیات کم چرب استفاده کنید: نکته قابل توجه و جذاب در رژیم‌هایی که منجر به لاغری موضعی میشوند توجه به ساعت بدن و خواب منظم است، مصرف شیر کم چرب در ساعات قبل از خواب به دلیل تریپتوفان موجود در آن منجر به تولید ملاتونین و تنظیم شدن سیکل خواب افراد میشود و این حالت نقش موثری در تعادل هورمونهای سیری و گرسنگی به وجود می آورد. از سوی دیگه عملکرد کلسیم موجود در لبنیات به عنوان تنظیم کننده لیپوژنز میتواند توجیه مناسبی برای مصرف این گروه غذایی در رژیم های لاغری باشد.

 

 

۳. از میوه‌ها به رنگهای مختلف به ویژه رنگ قرمز در حد توصیه شده استفاده کنید: میوه‌ها بخش جدایی ناپذیر یک رژیم غذایی سالم هستند. تحقیقات نشون دهنده تاثیر مثبت آنتوسیانین ها که همان رنگدانه قرمز موجود در میوه هاست میباشد. لذا به نظر می رسد بهره‌گیری از این ویژگی که در خانواده توت ها دیده میشود در کنار مصرف متعادل سیب و خانواده مرکبات در افزایش سوخت چربی ها در بدن میتواند اثر قابل توجهی داشته باشد.

 

۴. از ماهی در رژیم غذایی خود استفاده کنید: تنظیم نسبت ورود اسیدهای چرب امگا ۳ در مقایسه با امگا ۶ در طی رژیم های کاهش وزن بسیار مهم است چرا که افزایش پروسه های التهابی میتواند در جلوگیری از روند کاهش وزن موثر باشد لذا افرادی که میخواهند هرچه سریعتر به وزن ایده‌آل و اندامی متناسب برسند باید مصرف ماهی بخارپز را در برنامه هفتگی قرار بدهند. انتخاب روغن مناسب که در تنظیم تعادل اسید های چرب موثر باشه هم جزء توصیه ها خواهد بود، لذا مصرف روغن کانولا و یا زیتون میتواند به ما تو این امر کمک کند.

 

۵. مصرف سبزیجات را فراموش نکنید: سبزیجات نقش موثری در کاهش میزان گرسنگی افراد تو رژیم های کاهش وزن دارن و در عین حال آنتی اکسیدان های موجود در این گروه غذایی مواد مضر و سمی رو که در حین کاهش وزن از بافت چربی آزاد میشه از بدن دفع می کنه

 

۶. ورزش و نوشیدن آب کافی رو فراموش نکنید: همانند سایر رژیم ها رژیم غذایی که برای کاهش وزن و سایز تنظیم میشه تنها در کنار یک فعالیت بدنی مناسب میتونه عملکرد بهینه ایجاد کنه پس تمام افرادی که وارد رژیم های کاهش وزن میشن باید از یک برنامه ورزشی منظم با سرعت متوسط و حداقل زمان ۴۵ دقیقه و مصرف ۸ لیوان آب در روز بهره ببرند.

 لازم به ذکر است که توصیه های ورزشی و مصرف مایعات تنها برای افرادی که از نظر قلبی- عروقی و کلیوی مشکل خاصی نداشته باشند و تنها زیر نظر پزشک معالج توصیه میشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها