آیا رژیم لاغری موضعی وجود دارد؟

در دنیا چنین رژیم هوشمندی کشف نشده و وجود ندارد. تنها راه برای تغییر حجم چربی بدنتان، تغییر عادت غذایی و لاغری کلی بدن است.

آیا رژیم لاغری موضعی وجود دارد؟

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

رفع چاقی موضعی شاید از برخی جهات از چاقی عمومی سخت‌تر باشد چون اگر رژیم بگیرید همه جای بدنتان لاغر می‌شود و اگر ورزش کنید، نمی‌توانید به سرعت به جواب برسید. اینجاست که خیلی‌ها به فکر رژیم‌هایی برای لاغری موضعی می‌افتند تا بدون آنکه تمام بدن از جمله صورتشان لاغر شود، بتوانند برخی اعضای بدنشان را لاغر کنند. اما در دنیا چنین رژیم هوشمندی کشف نشده و وجود ندارد. تنها راه برای تغییر حجم چربی بدنتان، تغییر عادت غذایی و لاغری کلی بدن است.

 

وقتی انرژی دریافتی شما بیش از نیازتان باشد، این انرژی به‌صورت بافت چربی درمی‌آید و ذخیره می‌شود. جایی که چربی‌ها برای ذخیره شدن انتخاب می‌کنند، معمولا شکم، پهلو و ران‌ها هستند و ژنتیک بدن شما تعیین می‌کند که چربی‌ها در کجا ذخیره شوند.

 

برخی، این چربی را در بالاتنه و بخش میانی بدن ذخیره می‌کنند و شبیه سیب می‌شوند و برخی در پایین تنه و ران ذخیره می‌کنند و شبیه گلابی می شوند. اگر می‌خواهید از شر این چربی‌ها خلاص شوید، باید به اندازه نیازتان انرژی دریافت کنید. اگر روزی بیشتر از نیاز انرژی گرفتید، با تحرک و ورزش این مازاد انرژی را بسوزانید.

 

برای آنکه بتوانید وزن اضافی‌تان را کم کنید، باید رژیمی سالم و منطقی پیش بگیرید. در چنین رژیمی، چربی‌های اشباع شده مثل روغن نباتی جامد، کره و چربی گوشت به مقدار خیلی کم وجود دارد، فست فود خیلی کم شده و تنقلاتی با کالری بالا وجود ندارد. در عوض، تا می‌توانید باید میوه‌های کم‌کالری، سبزیجات، لبنیات کم چرب، حبوبات، پروتئین گیاهی و حیوانی میل کنید. در کنار این رژیم باید به‌طور منظم و مداوم، فعالیت بدنی داشته باشید؛ مثلا روزی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها