نیش زنبور عسل سرطان را درمان می کند

زنبور عسل از رشد چندین سلول سرطانی از جمله سرطان خون، کلیه، ریه، کبد، پروستات، مثانه و سلول‌های سرطان سینه در لوله‌های آزمایشی جلوگیری کرد. فعال سازی فسفولیپاز A۲ توسط ملیتین به عنوان مکانیسم اصلی سمی شدن آن برای سلول‌های سرطانی پیشنهاد شده است.

نیش زنبور عسل سرطان را درمان می کند

هرچند این موارد به تمام عوارض جانبی روش درمانی زنبور عسل اشاره نمی‌کند، اما در صورت مشاهده یکی از این علائم حتما با پزشک مراجعه کنید.

یک متاآنالیز از ۱۴۵ نفر نشان داد که تقریبا ۳۰ درصد از افراد عوارض جانبی خفیف یا شدید از درمان با زهر زنبور را تجربه می‌کنند. شایع‌ترین عوارض ناشی از درمان با زهر زنبور عسل، واکنش‌های آلرژیک موضعی یا سیستمیک است. حتی در برخی موارد، می‌تواند سبب واکنش‌های تهدید کننده زندگی مانند (آنافیلاکسی) شود.

سایر عوارض جانبی عبارتند از:

سبب بروز بیمای‌های پوستی (خارش، کهیر، قرمزی)، درد و تورم محل تزریق، خستگی، هیپرونتیلاسیون و نارسایی تنفسی، از دست دادن اشتها، استفراغ، آسیب کلیه و خون ریزی می‌شود.

هنگام استفاده از زنبور‌های زنده برای درمان، بهبود آن می‌تواند زمان گیر باشد. زیرا زنبور‌ها کیسه سمی و شبکه عصبی خود را در محل نیش ترک می‌کنند که می‌تواند به عنوان آنتی ژن برای تحریک واکنش‌های التهابی عمل کند.

در یک مطالعه دیگر، یک زن ۶۸ ساله به سندرم گیلن-باره مبتلا شد، یک بیماری خود ایمنی که به اعصاب آسیب می‌رساند؛ و سبب ضعف عضلانی می‌شود که با شروع آن خیلی سریع منجر به فلج شدن فرد می‌شود.

از هر چیزی که سبب التهاب می‌شود دوری کنید!

برخی از افراد ژن‌هایی دارند که آن‌ها را بیشتر در معرض التهاب قرار می‌دهد. از رژیم غذایی، سبک زندگی و روش‌های پیش گیری که برای چنین افرادی آماده شده استفاده کنید. تا از بروز التهاب‌های مزمن جلوگیری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها