حقایقی خواندنی از زندگی کوین کاستنر بازیگر و کارگردان سینمای هالیوود که احتمالا نمی‌دانید

کوین کاستنر بازیگر و کارگردان آمریکایی است که تاکنون دو جایزهٔ اسکار، سه بار گلدن گلوب و در کارنامه سینمایی خود دارد.از فیلم‌های مهم او می‌توان به تسخیرناپذیران، بول دورهام و رقصنده با گرگ‌ها اشاره کرد.

کوین کاستنر 6

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: 40 حقیقت جذاب بخوانید از زندگی کوین کاستنر که احتمالا نمی‌دانستید.

1.کوین کاستنر که نام کاملش کوین مایکل کاستنر است در 18 ژانویه 1955 در شهر لینوود ایالت کالیفرنیا آمریکا به دنیا آمد.

خانواده کوین کاستنر

2.مادر او شارون ری نام داشت و کارمند بود و پدرش ویلیام کاستنر، برقکار. او برادری بزرگتر از خودش به نام دن کاستنر دارد.

3. کوین قدی بلند و حدود  185 سانتیمتر دارد.

علاقمندی به بازیگری

4. او دوران کودکی برای کلیسا پیانو می زد، در سن 7 سالگی با دیدن فیلم چگونه غرب تسخیر شد شیفته سینما و بازیگری شد. دوران تحصیلش را به خاطر شغل پدر در شهرهای مختلف کالیفرنیا سپری کرد و بالاخره از دبیرستان ویلا پارک در سال 1973 فارغ التحصیل شد.

ورود کوین کاستنر به بازیگری

5. کوین کاستنر در سال 1978 در رشته بازاریابی و امور مالی از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا فارغ التحصیل شد. مدتی را به عنوان یک بازاریاب کار کرد تا اینکه در هواپیمابا ریچارد برتون بازیگر هالیوودی ملاقات کرد و چون کلاس های بازیگری را گذرانده  بود از ریچارد درخواست کرد کمکش کند تا به آرزوی دیرینه‌اش که همان بازیگری بود.

کوین کاستنر

6. کوین کاستنر با راهنمایی ریچارد برتون به کلاس های بازیگری پیشرفته رفت و در کنار آن برای کسب درآمد به عنوان ماهیگیر و راننده کامیون به کار مشغول به شد.

معروف‌ترین فیلم‌ها

7. از فیلم های محبوب او می توان این فیلم‌ها را نام برد: تسخیر ناپذیران همراه با رابرت دنیرو و شان کانری، هیچ راهی وجود ندارد، بول دورهام به همراه سوزان ساراندون، سرزمین رویاها، فیلم رقصنده با گرگ ها، جی اف کی، رابین هود : شاهزاده دزدان به همراه مورگان فریمن، بادیگارد، یک دنیای بی نقص و جنگ در کنار الیجا وود.

8. پیامی در بطری، سیزده روز، سنجاقک، چراگاه آزاد، در معرض خشم، شایعه شده در کنار جنیفر آنیستون، نگهبان در کنار اشتون کوچر، آقای بروکس، دختر جدید، مردان کمپانی در کنار بن افلک، مرد پولادین، 3 روز برای کشتن در کنار امبر هرد، روز عضوگیری، سیاه یا سفید، مک فارلند، آمریکا و مجرم از دیگر فیلم های مشهور او هستند.

جوایز  و افتخارات

9. او دو بار برنده جایزه اسکار، سه بار گلدن گلوب و یک بار امی شده است و علاوه بر این سه بار نامزد دریافت جایزه بفتا بوده است. کاستنر در سال 1991 برای فیلم رقصنده با گرگ ها برنده ی جایزه ی اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم و همچنین جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی شد. او در سال 2013 برای بازی در فیلم خانواده هتفیلد و مک کوی جایزه ی گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم تلویزیونی را به دست آورد.

10. کوین برای بازی در فیلم های رابین هود و پستچی برنده ی جایزه ی تمشک طلایی شده است.

کوین کاستنر 5

زندگی شخصی و خانوادگی

11. کوین در سال 1975 با سیندی سیلوا ازدواج کرد، ثمره این ازدواج دو فرزند دختر و یک فرزند پسر به نام های آنی کلیتون متولد سال 1984، لیلی مک کال 1986 و جوزف تدریک 1988 هستند، این زوج در سال 1994 از هم طلاق گرفتند.

12. طلاق کوین کاستنر و سیندی سیلو یکی از گران ترین طلاق های هالیوود به حساب می‌آید. چرا که او پس از طلاق از همسرش 80 میلیون دلار از ثروت خود را به او بخشید.

13. کوین سخنران مراسم ترحیم همبازی‌اش در فیلم « بادیگارد » یعنی ویتنی هیوستن بود.

14. کوین کاستنر در سال 2004 با کریستین بومگارتنر طراح کیف ازدواج کرد، حاصل این ازدواج سه فرزند به نام های کیدن متولد سال 2007، هیز متولد سال 2009 و گریس متولد سال 2010 هستند.

کوین کاستنر 8

15. کوین کاستنر از طرفداران تیم فوتبال آرسنال است.

16. کارگردانان محبوب او می‌توان از فرانک کاپرا، جورج استیونز، مارتین اسکورسیزی، فرانسیس فورد کوپولا و استیون اسپیلبرگ نام برد.

17. بن هور (1959)، لارنس عربستان (1962) و اسپارتاکوس (1960) از جمله فیلم مورد علاقه کوین کاستنر هستند.

18. کوین کاستنر شیفته فیلم‌های ژانر وسترن است.

19. از فعالیت‌های موردعلاقه او به ورزش بیسبال و اسب سواری، شعر خواندن و پیانو زدن اشتره کرد.

ثروت کوین کاستنر

20. ثروت او تقریبا 250 میلیون دلار برآورد می شود.

21. همسر اول او سیندی کاستنر، بازیگر نقش سفید برفی در دیزنی لند بود.

کوین کاستنر 7

22. کوین کاستنر پیشنهاد بازی در فیلم « بازی های جنگی » را قبول نکرد تا در فیلم « The Big Chill » بازی کند اما صحنه های بازی او در تدوین نهایی حذف شد.

23. به او نقش اصلی فیلم « هواپیمای مخصوص رئیس جمهور » پیشنهاد شده بود اما در نهایت نقش به هریسون فورد رسید.

24. نقشی که او در فیلم « سنجاقک » بازی کرد در ابتدا برای هریسون فورد نوشته شده بود اما هریسون فورد بازی در آن را قبول نکرد و نقش به کوین کاستنر رسید.

25. کوین کاستنر عضو یک انجمن برادری است که آشتون کاتچر نیز در آن حضور دارد.

26. بومیان شمال آمریکا برای تشکر از کاستنر برای ساخت فیلم « با گرگها می رقصند » زمینی را به او هدیه دادند و کاستنر هم این زمین را تبدیل به زمین گلف کرد.

27. کوین کاستنر در دو فیلم با موضوع جان اف کندی ایفای نقش کرده است. اولی « JFK » و دیگری «سیزده روز »

28. قبل از اینکه بازیگر شود مدتی لباس مبدل به تن می‌کرد و در خیابان برای یک فروشگاه تبلیغ انجام می داد.

کوین کاستنر 4

29. برای هیچکدام از فیلمهایی که او بازی کرده دنباله‌‌ای ساخته نشده است.

30. بازی در نقش « جوخه » را به دلیل اینکه فکر می‌کرد در این فیلم به سربازان آمریکایی توهین شده قبول نکرد. برادرِ کاستنر یکی از سربازان شرکت کننده در جنگ ویتنام بوده است. حرف او این بود که اگر کسی لایق سرزنش باشد، رهبران و سیاستمدارانند که جنگ را بر پا می کنند نه سربازانی که بیشترشان به اجبار یا ناچاری سلاح به دست می‌گیرند.

31. کاستنر صاحب کازینویی در ددوود است که در آن معمولا چندین فیلم از فیلمهای او به نمایش در می‌آید.

32. در مراسم ازدواج دومش ۵۰۰ مهمان حضور داشتند که از جمله وشهورترین آنها می‌توان به اُپرا وینفری، جک نیکلسون ، مایکل داگلاس و کاترین زتاجونز اشاره کرد.

33. کوین کاستنر بازی در نقش بیل در فیلم « بیل را بکش » به کارگردانی کویینتین تارانتینو را رد کرد و

34. او بازی در نقش جیمز دولیتل در فیلم « پرل هاربر » را نپذیرفت و نقش به آلک بالدوین رسید.

کوین کاستنر 3

35. او در انتخابات ریاست جمهوری سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۶ از بیل کلینتون حمایت کرد.

36. کوین کاستنر در دهه ی ۹۰ میلادی چندمرتیه با رونالد ریگان در گلف همبازی شده بود.

37. او پبش از اینکه بازیگر شود مدتی را عنوان مدل لباس مشغول به فعالیت بود.

38. کوین کاستنر از نظر سبک بازی معمولا با گری کوپر مقایسه می شود اما خودش جیمز استیوارت را ترجیح می‌دهد.

کوین کاستنر 2

39. کوین اسپیسی ابتدا برای بازی در فیلم « زیبایی آمریکایی » در نظر گرفته شده بود اما در نهایت نقش به کوین اسپیسی رسید که برای بازی در آن موفق شد جایزه اسکار دریافت کند.

40. کوین کاستنر از لحاظ سیاسی گرایش خاصی ندارد و خودش را نه جمهوری‌خواه می‌داند نه دموکرات، هر چند خودش می‌گوید همیشه پای اعتقاداتش ایستاده و تا جایی که توانسته آرمان‌هایش را حفظ کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها