27 واقعیت خواندنی درباره کیت وینسلت بازیگر صاحب سبک سینما که جالب است بخوانید

کیت وینسلت اغلب از طرف منتقدان سینما به‌عنوان یکی از «برجسته‌ترین بازیگران زنِ نسل خود» شمرده می‌شود. بیشترین فعالیت‌های‌ وینسلت در سینما با بازی در فیلم‌های مستقل و درام‌های دوره‌ای صورت گرفته و برای به تصویر کشیدن زنانی با روحیه سرسخت و پیچیده معروف است.

کیت وینسلت 6

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: در مطلب حاضر به 27 حقیقت خواندنی درباره کیت وینسلت پرداخته‌ایم.

 1. او در طول حرفه خود افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزه اسکار، سه جایزه آکادمی فیلم بریتانیا، چهار جایزه گلدن گلوب و دو جایزه امی ساعات پربیننده دریافت کرده‌است.

2. وینسلت در رشته نمایش در مدرسه تئاتر ردروفس به تحصیل پرداخت. او فعالیت بازیگری خود را در ۱۵ سالگی با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی بریتانیایی فصل تاریک (۱۹۹۱) آغاز کرد.

تایتانیک نقطه عطف کارنامه بازیگری کیت وینسلت

3. کیت وینسلت برای بازی در نقش اصلی فیلم عاشقانه و حماسی تایتانیک (۱۹۹۷) به چهره‌ای محبوب و شناخته شده در جهان تبدیل شد. ایفای نقش در فیلم تایتانیک برای او نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به دنبال داشت. تایتانیک در آن زمان به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد  اما وینسلت نقش‌آفرینی در فیلم‌های دوره‌ای تحسین‌شده مانند قلم‌پرها (۲۰۰۰) و آیریس (۲۰۰۱) را به بازی در فیلم‌های پرفروش ترجیح داد.

4. وینسلت برای روایت داستانی کوتاه در کتاب صوتی به قصه‌گو گوش کن (۱۹۹۹) برنده جایزه گرمی شد. وی برای موسیقی متن فیلم سرود کریسمس: فیلم (۲۰۰۱) ترانه «چه می‌شد اگر» را اجرا کرد.

کیت وینسلت 5

کیت وینسلت و فعالیت در زمینه اوتیسم

5. کیت وینسلت یکی از موسسین موسسه خیریه کلاه زرین است که هدفش ایجاد آگاهی و فرهنگ‌سازی درباره اوتیسم است. او کتابی در این‌باره بها عنوان کلاه زرین: گستاخی صحبت‌کردن با اوتیسم (۲۰۱۰) به رشته تحریر درآورد.

6. مجله تایم در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۲۱ از وینسلت به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در جهان یاد کرد. وی در سال ۲۰۱۲ نشان فرمانده والای امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد.

زندگی خانوادگی کیت وینسلت

7. وینسلت دو بار با دو کارگردان به نام‌های جیم تریپلتون و سم مندس ازدواج کرد و از هر دو طلاق گرفت. او سپس در سال ۲۰۱۲ با ادوارد آبل اسمیت که یک تاجر است ازدواج کرد. او از هر ازدواجش دارای یک فرزند است.

دوران کودکی دشوار کیت وینسلت

8. خانواده کیت وینسلت از لحاظ مالی بی‌بضاعت بود؛ زندگی آنها با بیمه‌های وعده‌های غذایی رایگان می‌گدشت و توسط یک مؤسسه خیریه به نام اکترز چریتیبال چراست مورد حمایت بودند. هنگامی که وینسلت ده ساله بود، پای پدرش در یک حادثه به شدت آسیب دید و کار کردن برایش دشوارتر شد و این امر به مشکلات اقتصادی خانواده بیشتر دامن زد.

9. ویسنلت در دوران کودکی دارای اضافه وزن بود و همکلاسی‌هایش به او لقب «بلابر» داده بودند و به خاطر وضعیت ظاهری‌اش مورد آزار و اذیت بقیه قرار می‌گرفت. خود کیت وینسلت می‌گوید این موضوع باعث نشد که شکست بخورد.

10. ویسنلت یکی از ۱۷۵ دختری بود که برای فیلم درام روان‌شناختی موجودات آسمانی (۱۹۹۴) ساخته پیتر جکسون تست بازیگری داد و بعد از تحت تأثیر قرار دادن جکسون برای این نقش برگزیده شد. این فیلم محصول نیوزیلند است و بر پایه پرونده قتل پارکر–هیوم در سال ۱۹۵۴ ساخته شد. وینسلت در این فیلم نقش نوجوانی به نام جولیت هیوم را بازی می‌کند که به دوستش، پائولین پارکر (با بازی ملانی لینسکی) در قتل مادر پائولین کمک می‌کند. او با خواندن متن دادگاه قتل دختران، نامه‌ها و دفتر خاطرات آن‌ها برای این نقش آماده شد و با افراد آشنا با این دو دختر در تعامل بود.

کیت وینسلت 3

کیت وینسلت و فیلم تایتانیک

11. وینسلت به شدت علاقمند به بازی در نقش رز دیویت بوکاتر، فردی از طبقه اشرافی در کشتی بد فرجام آرام‌اس تایتانیک، در فیلم عاشقانه حماسی تایتانیک (۱۹۹۷) ساخته جیمز کامرون بود. کامرون در ابتدا علاقه‌ای به انتخاب او نداشت و کسانی مانند کلر دینز و گوئینت پالترو را ترجیح می‌داد. کیت با ارسال نامه‌ای به کامرون گفت: «تو نمی‌فهمی! من رز هستم! من حتی نمی‌فهمم چرا شما هنوز از بقیه تست بازیگری می‌گیرید!» پشتکار وینسلت باعث شد که کامرون این نقش را به او بدهد. در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو در نقش معشوقه‌اش، جک، حضور دارد. بودجه تولید تایتانیک ۲۰۰ میلیون دلار بود و فیلم‌برداری اصلی در روساریتو بیچ، مکانی که ماکت کشتی ساخته شده بود، انجام شد. مراحلل فیلم‌برداری برای وینسلت سخت و طاقت‌فرسا بود؛ او در حین فیلم‌برداری نزدیک بود که غرق شود. وینسلت همچنین به آنفلوآنزا و سرمازدگی مبتلا شد و بازوها و زانویش کبود شده بود. او به‌دلیل حجم کاری این فیلم تنها می‌توانست چهار ساعت در روز استراحت کند و احساس می‌کرد که از این تجربه خسته شده‌است.

موفقیت درخشان تایتانیک و کیت وینسلت

12. تایتانیک برخلاف انتظارات با فروش ۲ میلیارد دلاری در گیشه جهانی، در آن دوره پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد و وینسلت به بازیگری برجسته در جهان تبدیل شد. فیلم ۱۱ جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و وینسلت نامزد دریافت جایزۀ بهترین بازیگر نقش اول زن شد؛ او در ۲۲ سالگی به چهارمین شخص جوان نامزدشده در این دسته تبدیل شد.

کیت وینسلت

13. وینسلت حین فیلم‌برداری خیاط از پروژه‌ای درباره زندگی‌نامه استیو جابز به نویسندگی آرون سورکین و کارگردانی دنی بویل مطلع شد. او که علاقه‌مند به ایفای نقش جوانا هافمن، رئیس بازاریابی جابز، بود، تصویری از خود را در لباس هافمن برای تهیه‌کننده فیلم ارسال کرد. وینسلت در حین آماده‌سازی، مدتی را با هافمن گذراند و با مربی گویش کار می‌کرد تا مانند لهجه هافمن که مخلوطی از ارمنی و لهستانی بود صحبت کند؛ از نظر وینسلت، این فیلم دشوارترین کار در طول حرفه‌اش بود.

سبک بازیگری کیت وینسلت

14. وینسلت اغلب از سوی منتقدان سینما به عنوان یکی از «برجسته‌ترین بازیگران زنِ نسل خود» به شمار می‌آید. وینسلت با اینکه در اوایل حرفه خود با فیلم موفق تایتانیک به ستاره‌ای برجسته در جهان بدل شده‌است، اما به ندرت در فیلم‌های تجاری و عامه‌پسند ایفای نقش می‌کند

کیت وینسلت در نگاه منتقدان

15. تام پروتا، نویسنده کتاب بچه‌های کوچک، می‌گوید وینسلت «به سوی نقش‌های مشکل‌ساز در فیلم‌های کوچک‌تر جذب می‌شود» و معمولاً نقشی از زنان «سخت و پیچیده و به‌طور بالقوه نامهربان» را ایفا می‌کند.

مارک هریس، روزنامه‌نگار، در نقد خود می‌نویسد او در زمینه «زنان بی‌احساس، بی‌قرار، آشفته، ناخشنود، مبهوت، سخت‌گیر» تخصص دارد و جان هیساک از دیلی تلگراف از او درون‌مایه‌ای از شخصیت‌هایی را که دارای روحیه آزادی هستند و در خودشان جنبه جنسی دارند را تعریف کرده‌است. آنتونی لین از نیویورکر، وینسلت را با سرسختی مرتبط می‌داند و می‌نویسد «مجموعه سخن‌وری و شعله نگاه او نشان از روحیه‌ای رهایی‌بخش دارد که راه پیش‌رو را می‌داند و مصمم است در این راه قدم بردارد.» ژوزفین لیوینگستون از نیو ریپابلیک، وینسلت را در نقش‌هایی که «هیچ آسیب‌پذیری احساسی واقعانه‌ای ندارد» قانع‌کننده نمی‌داند و معتقد است هنگامی که «فرصتی برای هیستریک‌شدن» پیدا می‌کند، بسیار متقاعدکننده می‌شود.

کیت وینسلت 7

کیت وینسلت در نگاه همکارانش

16. لئوناردو دی‌کاپریو، هم‌بازی او در تایتانیک و جاده انقلابی، وینسلت را «آماده‌ترین و محقق‌شده‌ترین بازیگر سر صحنه» می‌داند و جود لا، هم‌بازی او در تعطیلات، بر این عقیده است که وینسلت با وجود جدی بودن، «بسیار آرام و خوش‌اخلاق» است. دنی بویل، کارگردان فیلم استیو جابز تمایلش را به انتخاب وینسلت به‌دلیل اجتنابش از کار با گروه بازیگران معروف اعلام کرده‌است و می‌گوید او تلاش می‌کند «دیدگاه کارگردانان و تهیه‌کنندگان را نسبت به خود تغییر دهد» تا بتواند به عنوان یک هنرمند به چالش کشیده شود.

17. وینسلت برای تمایل به نقش‌آفرینی در صحنه‌های برهنه معروف است. او این کار را در دوازده فیلم خود انجام داده‌است؛ هرچند پیش از موافقت برای انجام این کار، سهم خود را نیز در داستان فیلم در نظر می‌گیرد. او بر این باور است چنین صحنه‌هایی باعث ایجاد تصویری مثبت از بدن در میان زنان می‌شود.

18. تغییرات وزنی وینسلت در طول سال‌ها مورد مستند و پوشش از سوی رسانه‌ها بوده‌است. او صراحتاً در امتناع از اجازه دادن هالیوود برای دیکته کردن وزنش صحبت کرده‌است. در سال ۲۰۰۳، نسخه بریتانیایی مجله جی‌کیو عکس‌هایی از وینسلت منتشر کرد که به صورت دیجیتالی تغییر کرده بود تا قد بلندتر و لاغرتر به نظر برسد.کیت وینسلت گفت این تغییرات بدون رضایت خودش انجام شده‌است، و جی‌کیو متعاقباً از وینسلت عذرخواهی کرد.

19. در سال ۲۰۰۷، وینسلت در پرونده دادگاه اتهام علیه مجله گرازیا که ادعا کرده بود وینسلت به متخصص تغذیه مراجعه می‌کند، برنده شد. او ۱۰ هزار پوند خسارت دریافت کرد و مبلغ آن را به یک مؤسسه خیریه فعال در زمینه اختلالات تغذیه اهدا کرد. وینسلت در پرونده‌ای دیگر در سال ۲۰۰۹ علیه تبلوید انگلیسی دیلی میل که ادعا کرده بود او در مورد رژیم ورزشی خود دروغ می‌گوید، پیروز شد. این مجله بابت کارش عذرخواهی کرد و ۲۵٬۰۰۰ پوند به وینسلت پرداخت کرد.

کیت وینسلت 4

20. در سال ۲۰۰۵، نام وینسلت در فهرست «زیباترین افراد» از مجله پیپل قرار گرفت. زیبایی و جذابیت جنسی او از سوی چندین نشریه دیگر از جمله مجلات هارپرز بازار، هو و امپایر مورد توجه قرار گرفته‌است.

21. وینسلت می‌گوید از ایده‌آل زیبایی در هالیوود راضی نیست و با افتخار از موقعیت سلبریتی‌بودن خود برای توانمندسازی زنان برای پذیرش ظاهر خود استفاده می‌کند. او در مورد خودداری به استفاده از بوتاکس و جراحی پلاستیک صحبت کرده‌است. وینسلت در کنار دیگر بازیگران، اما تامپسون و ریچل وایس در تلاش برای تشویق پیری طبیعی، لیگ تشریحی ضد آرایش‌کردن در بریتانیا را تشکیل داد. او به مجلات و برندها دستور می‌دهد چین و چروک‌هایش را به صورت دیجیتالی در عکس‌ها صاف نکنند

کیت وینسلت  8

22. کیت وینسلت از سفر تفریحی شلوغ و پرحاشیه و رویدادهای فرش قرمز متنفر است و همه آن‌ها را هدر دادن پول می‌داند.

اولین رابطه کیت وینسلت

23. ویسنلت در ۱۵ سالگی هنگام فیلم‌برداری فصل تاریک، رابطه‌اش با استیون تردرا، بازیگر و نویسنده انگلیسی که دوازده سال از او بزرگ‌تر بود را آغاز کرد. وینسلت او را تأثیر عمده‌ای در زندگی‌اش برمی‌شمرد و با هم در لندن زندگی می‌کردند. آن‌ها در سال ۱۹۹۵ از هم جدا شدند و تردرا دو سال بعد بر اثر تومور استخوان درگذشت. وینسلت برای تشییع جنازه نتوانست در مراسم افتتاحیه تایتانیک حضور داشته باشد. او سال ۲۰۰۸ در مصاحبه‌ای گفت که هنوز با مرگش کنار نیامده است.

کیت وینسلت 2

24. یک سال پس از مرگ تردرا، وینسلت سر صحنه مو فرفری زشت با جیم تریپلتون که دستیار کارگردان این فیلم بود آشنا شد. آن‌ها در نوامبر ۱۹۹۸ در مدرسه ابتدایی وینسلت در ریدینگ ازدواج کردند و دخترشان، میا، در سال ۲۰۰۰ به دنیا آمد. وینسلت ازدواجشان را یک «آشفتگی» توصیف کرد و بعداً گفت که در این مدت کنترل غرایز خود را از دست داده‌است. این زوج در سال ۲۰۰۱ طلاق گرفتند.

25. وینسلت بلافاصله پس از جدایی از تریپلتون با کارگردان، سم مندس، آشنا شد؛ هنگامی که مندس پیشنهاد بازی در نمایشی را به وینسلت داد، او این پیشنهاد را رد کرد اما شروع به قرار گذاشتن با او کرد. او و مندس در مه ۲۰۰۳ در جزیره آنگویلا ازدواج کردند و پسرش، جو، در همان سال به دنیا آمد. این خانواده در نیویورک و همچنین با سر زدن به املاک خود در کوتسولدز، انگلستان، اوقات خود را سپری می‌کردند. در میان گمانه‌زنی‌های شدید رسانه‌ای درباره رابطه مندس با بازیگر، ربکا هال، این زوج سرانجام در سال ۲۰۱۰ جدایی خود را اعلام کردند و یک سال بعد طلاق گرفتند. وینسلت اعتراف کرد که از این جدایی دل‌شکسته‌است، اما عزم خود را برای مراقبت از فرزندانش با وجود جدایی‌های زناشویی تأیید کرد در پی طلاق از مندس، مدت کوتاهی با مدل، لویی داولر، در رابطه بود.

کیت وینسلت  10

کیت وینسلت و تربیت فرزندانش

26. وینسلت می‌گوید علی‌رغم سه ازدواج و ساختار خانوادگی که ممکن است از نظر برخی «غیر متعارف» تلقی شود، خود این امر را «کمتر از یک خانواده» نمی‌داند. او پروژه‌هایی که باعث می‌شود برای مدت طولانی در کنار فرزندانش نباشد را رد می‌کند و دوست دارد تعهدات فیلم‌برداری‌اش را در طول تعطیلات مدرسه برنامه‌ریزی کند. او در مورد شیوه فرزندپروری خود گفته‌است که از بسته‌بندی تغذیه و بردن فرزندانش به مدرسه لذت می‌برد.

کیت وینسلت  9

فعالیت‌های بشر دوستانه کیت وینسلت

27. وینسلت در کنار کمک‌های مالی و به حراج گذاشتن اقلام خود، از چندین مؤسسه خیریه نیز حمایت و پشتیبانی می‌کند. او در سال ۲۰۰۶ حامی مؤسسه خیریه مستقر در گلاستر به نام ایمن‌گاه خانواده شد. این مؤسسه به خانواده‌های آسیب‌پذیر و ناتوان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد. در همان سال، پاکت‌های دست‌ساز طراحی‌شده توسط وینسلت برای کمپین «فشاردادن پاکت» که توسط مؤسسه ملی سوادآموزی ایجاد شده بود، به حراج گذاشته شد.وینسلت یکی از سلبریتی‌هایی بود که در حراج سال ۲۰۰۷ برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به سازمان امداد افغانستان شرکت کرد. او در سال ۲۰۰۹ به باترفلای بوک، مجموعه‌ای از طرح‌های ساخته چندین سلبریتی برای جمع‌آوری هزینه تحقیقات در زمینه سرطان خون، کمک کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها