15 حقیقت خواندنی در باره ادریس البا بازیگر انگلیسی که احتمالا نمی‌دانستید

از زمانی که برای اولین بار با بازی در نقش Stringer Bell در سریال تحسین شده HBO با نام The Wire به شهرت رسید، ادریس البا جایگاه محکمی را برای خود به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود دست و پا کرده است.

ادریس البا 8

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: این ستاره بریتانیایی که در سریال کمدی (The Office) بازی کرده ، به بخش مهمی از دنیای سینمایی مارول تبدیل شده است. او از صدایش در چند فیلم انیمیشن (از جمله Zootopia و Finding Dory) استفاده کرده و برای بازی در نقش درخشان یک کارآگاه سرسخت در سریال لوتر برنده گلدن گلوب شده است. گرچه به نظر نمی رسد که البا علاقه دارد جیمز باند بعدی باشد (او دوست دارد این نقش به یک زن برسد)، اما این امر مانع تجمع طرفدارانش برای وقوع آن نشده است. در مطلب پیش رو به حقایقی درباره زندگی ادریس آلبا می‌پردازیم که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

1. مانند بسیاری از بازیگران پیش از خود، ادریس البا هنگام انتخاب نام حرفه‌ای خود ، تغییراتی در نامش خود ایجاد کرد. به این ترتیب ادریسا آکونا البا به ادریس البا معروف شد.

ادریس البا یک موزیسین است

2. البا علاوه بر بازیگری، دی جی موفقی نیز است که قبلاً با نام DJ Big Driis شناخته می شد. البا در کودکی به موسیقی علاقه مند شد و در نوجوانی به عنوان دی جی در عروسی ها و سایر رویدادها شروع به کار کرد، سپس هنگامی که در دهه 1990 به نیویورک نقل مکان کرد. به اجرای موسیقی ادامه داد. حتی زمانی که موفقیت‌های دوران بازیگری او شروع شد ، البا از وقت‌گذاشتن برای موسیقی دست نکشید.

البا در سال 2019 به رولینگ استون گفت: «هنگامی که The Wire آغاز شد، من تا آنجا که می‌توانستم سعی کردم به موسیقی بپردازم. اعتبار من بالا رفت و پول همراه با آن نیز افزایش یافت. قطعاً اولویت اول بازیگری بود و این مانند یک حرفه دوم بود ، یک مشغولیت جانبی.»

ادریس البا 5

در سال 2018 ، البا برچسب موسیقی خود را با نام 7Wallace Music راه اندازی کرد و در جشنواره موسیقی و هنر امسال کوآچلا ولی به اجرا پرداخت. او به رولینگ استون گفت: «مهم نیست چقدر نام من روی پوستر است.این برای من یک موفقیت عظیم است!»

ادریس البا بازیگر پولساز هالیوود

3. با این وجود که ادریس البا در بازی در نقش های خود بسیار موفق بوده اما مرتباً به سمت فیلم های کوچکتر و شخصی می رود. او در حال حاضر بیستمین جایگاه را در فهرست بازیگرانی دارد که فیلم هایشان بیشترین پول نقد را به دست آورده اند. (او بین ستارگان MCU استنلی توچی در شماره 19 و دان چیدل در جایگاه 21 قرار گرفته است.) نقش البا به عنوان هایمدال در دنیای سینمایی مارول بدون شک تا حد زیادی به موفقیت ادریس البا در گیشه کمک کرده است.

بازی تدریس البا در موزیک ویدئو

4. با توجه به علاقه البا به موسیقی، تعجب آور نیست که او در چند موزیک ویدئو بازی کرده است، از جمله پروژه هایی برای Fat Joe و Giggs. در سال 2012 ، البا حتی در کارگردانی و بازی در موزیک ویدئوی Mumford & Sons برای "Lover of the Light" شرکت کرد.

5. در سال 2016 - همان سالی که البا نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و بفتا برای حضورش در فیلم Beasts of Nation نشد - این بازیگر در لیست افتخارات سالانه ملکه الیزابت دوم در سال جدید قرار گرفت و به عنوان افسر درجه امپراتوری بریتانیا (OBE) منصوب شد، برای فعالیتش به عنوان بازیگر.

البا در آن زمان گفت: «جوایز و افتخارات در همه اشکال و اندازه ها و همه به اندازه دیگری اهمیت دارند. اما این فوق العاده است زیرا از طرف ملکه و کشورم آمده است و من نمی توانم بیشتر از این در حال حاضر افتخار کنم. چه سالی است امسال.»

ستارگان دیگری که OBE دریافت کرده اند عبارتند از ادی ردمین ، کایرا نایتلی ، ایوان مک گرگور، نائومی هریس، جیمز کوردن و دیوید بکهام.

ادریس البا

ادریس آلبا طرفدار تیم آرسنال است

6. مانند بسیاری از بریتانیایی ها ، البا یک طرفدار فوتبال است و در باره حمایت خود از باشگاه فوتبال آرسنال به صورت ویژه‌ای صحبت می کند. این بازیگر به تازگی حتی در تبلیغات این تیم بازی کرده و در تبلیغی در همکاری آرسنال با آدیداس نقش آفرینی کرده است.

علاقه ادریس البا به مریل استریپ

7. در حالی که برخی از بازیگران دوست دارند با افراد مشهور و دوست داشتنی هم‌بازی شوند ، البا به سرعت دلبستگی خود را به مریل استریپ فاش کرد. در سال 2016 او به یو اس ویکلی گفت: «وقتی مریل استریپ را ملاقات کردم ، زبانم در دهانم متورم شد!»

8. در سال 2012 ، البا برای بازی در نقش جان لوتر در سریال لوتر ، گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد مینی سریال یا فیلم سینمایی ساخته شده برای تلویزیون را از آن خود کرد. این دومین نامزدی پیاپی البا در این بخش برای همان نقش بود ، با این حال او بار اول چندان خوش شانس نبود. او در سال 2011 جایزه خود را به آل پاچینو برای فیلم "تو جک را نمی شناسی" واگذار کرد.

البا در سال 2012 عکسی از جایزه گلدن گلوب که دخترش پس از آن باخت بار اولش برایش ساخته بود توییت کرد. خوشبختانه ادریس به قول خود عمل کرد که همان شب جایزه واقعی را به خانه آورد.

ادریس البا 6

9. در سال 2015 ، البا بار دیگر خود را به عنوان یک ابرقهرمان واقعی معرفی کرد ، هنگامی که سوار بر بنتلی کانتیننتال GT جدید و فوق العاده قدرتمندش با قدرت 626 اسب بخار شد و رکورد سرعت زمینی بریتانیا را که در ابتدا توسط سر مالکوم کمپبل در سال 1927 (زمانی که جورج پنجم هنوز پادشاه بود) به ثبت رسیده بود شکست.. البا این رکورد را با سرعت 180.361 مایل بر ساعت در حالی که در ساحل Pendine Sands ولز سرعت می گرفت شکست. (رکورد قبلی ، توسط کمپبل  174.8 مایل در ساعت بود).

البا در آن زمان در بیانیه ای گفت: «من کاملاً خوشحالم که این رکورد را در Pendine Sands شکسته ام. برایم افتخار این است که این چالش را بر عهده گرفتم و با موفقیت در راه گام ملکوم کمپبل مشهور حرکت کردم.» همه اینها به عنوان بخشی از فیلم مستند Idris Elba: No Limits ، a Discovery با دوربین ضبط شد.

ادریس آلبا و کیک‌بوکسینگ

10. ادریس آلبا در سال 2017 نشان داد که می تواند بدنی ورزیده پیدا کند، هنگامی که اولین سفر یک ساله خود را در زمینه آموزش کیک بوکسینگ و MMA با مستندی به نام Idris Elba: Fighter آغاز کرد. این بازیگر در اولین بازی حرفه ای کیک بوکسینگ خود برنده شد.

 البا هنگام اولین نمایش اولین فیلم مستند گفت: «این یک آرزوی مادام العمر برای مبارزه حرفه ای بوده است. ورود به این حیطه برای آزمایش بیشتر خودم به عنوان یک انسان چالشی است که مدتی است به دنبال آن هستم.»

ادریس البا 4

تجربه کارگردانی ادریس البا

11. در سال 2018 ، البا کارگردانی فیلم یاردی، یک درام جنایی انگلیسی را بر اساس کتابی به همین نام از ویکتور هدلی در سال 1992 انجام داد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس 2018 نمایش داده شد، جایی که نامزد دریافت جایزه بزرگ هیئت داوران در بخش سینمای جهان شد. این فیلم از سوی انجکن جوایز ملی فیلم انگلستان نیز به عنوان بهترین درام شناخته شد.

ادریس البا در فهرست تاثیرگذارترین افراد جهان

12. در سال 2016 ، مجله تایم، ادریس البا را  در  فهرستی سالانه از تأثیرگذارترین افراد جهان قرار داد. البا در گروه "هنرمندان" در کنار نام هایی مانند جولیا لوئیس دریفوس ، اسکار ایزاک ، کندریک لامار ، آریانا گرانده ، رایان کوگلر ، تانهیسی کوتس و یایو کوساما قرار گرفت.

13. در سال 2018 ، دو سال پس از تقدیر از سوی تایم، البا توسط  مجله پیپل به عنوان جذاب‌ترین ترین مرد زنده، به دنبال کریس همسورث، جورج کلونی ، برد پیت و دیگر مردان جذاب هالیوود، جایزه دیگری دریافت کرد. البا می‎گوید: «وقتی خبر را به من گفتند در آینه نگاه کردم ، خودم را بررسی کردم و گفتم: بیخیال. من؟ واقعا؟ بعد با خودم گفتم  بله ، تو امروز به نوعی جذاب هستی. ما صادقانه بگویم، این فقط یک احساس خوب بود. این یک شگفتی خوب، مطمئناً باعث اعتماد به نفس. »

ادریس البا 1

زندگی شخصی ادریس البا

14. ادریس البا در سال 1999 با هانا کیم نورگاد ازدواج کرد، حاصل این ازدواج یک فرزند دختر به نام ایزان است که در سال 2002 متولد شده است. این دو در سال 2003 از هم جدا شدند.

پس از آن ادریس در سال 2006 به مدت 4 ماه با سونیا نیکول هاملین ازدواج کرد، پس از آن مدتی با نیانا گارث رابطه داشت، حاصل این رابطه یک فرزند پسر به نام وینستون است که در سال 2014 متولد شده است. در حال حاضر او با سابرینا داور نامزد است، این دو در سال 2017 همدیگر را ملاقات کرده بودند.

ادریس البا 1

15. ادریس البا در حال حاضر در نیویورک سیتی و لس آنجلس ساکن است و ثروت او حدود 20 میلیون دلار تخمین زده می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها