گوشی شیائومی بخریم یا هواوی

گوشی شیائومی بخریم یا هواوی

 

امروزه بیشتر از همیشه بازار موبایل داغ است و در مقایسه با سال‌های قبل روزبه‌روز افراد بیشتری به دنبال خرید گوشی‌های هوشمند هستند. به این ترتیب دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که گوشی هوشمند نداشته باشد و از این طریق از محصولات گوشی شیائومی و گوشی هواوی بی‌خبر باشد. در حال حاضر برندها و سازندگان بسیاری به تولید انبوه و بی‌شمار تلفن‌های همراه می‌پردازند و هر شخص با بودجه و انتظارات مختلف می‌تواند بهترین را به آسانی از میان مدل‌های گوناگون انتخاب کند. از میان این برندهای معروف، گوشی سامسونگ، آیفون، شیائومی، هواوی، نوکیا و چند برند دیگر توانسته‌اند برتری پیدا کنند و در واقع بازار را به دست گیرند. البته از میان کلیه گزینه‌ها، زمانی که بحث خرید گوشی قیمت مناسب می‌شود، اکثر افراد در دو راهی خرید گوشی شیائومی یا هواوی قرار می‌گیرند. هر یک از این برندها دارای معایب و مزایای مخصوص به خود هستند و برای پاسخ به سؤال گوشی شیائومی بخریم یا هواوی، باید ویژگی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. در نتیجه در ابتدا به بررسی جداگانه هر یک و سپس به مقایسه گوشی‌های شیائومی و هواوی خواهیم پرداخت.

گوشی شیائومی

در چندین سال پیش رقابت برای عرضه گوشی‌های ارزان و اقتصادی بیشتر در میان گوشی سامسونگ و گوشی هواوی بود، اما با ورود برند Xiaomi به بازار اوضاع کاملاً تغییر یافت. این برند انواع گوشی‌های اندرویدی مختلف را با رابط کاربری MIUI که مخصوص خود کمپانی است، با قیمت‌های مختلف وارد عرصه بازار کرد. در واقع در ابتدا اکثر مدل‌های شیائومی به خصوص گوشی‌های سری ردمی و ردمی نوت تنها از مدل‌های مقرون به صرفه بودند، اما با گذشت زمان و افزایش روزافزون طرفداران، این برند چینی روزبه‌روز تولیدات خود را گسترش داد.

در نتیجه امروزه شاهد گوشی‌های هوشمند گوناگونی از این برند هستیم که قیمت‌های کم و زیادی دارند. البته با این وجود همچنان می‌توان گفت برند شیائومی در جهان به عنوان یکی از تولید کنندگان با مناسب‌ترین قیمت‌ها شناخته می‌شود و در بخش گوشی‌های میان رده، شیائومی حرف اول را می‌زند. البته باید خاطر نشان کرد که در حال حاضر شاهد رقابت شانه‌به‌شانه محبوب‌ترین گوشی‌های میان رده سامسونگ با گوشی‌های میان رده شیائومی هستیم.

گوشی هواوی

هوآوی برندی شناخته شده و قدیمی است که تلفن‌های هوشمند گوناگونی را با بهره‌گیری از سابقه و تجربه چندین ساله تولید می‌کند. چندین سال پیش گوشی هواوی به عنوان یکی از رایج‌ترین مدل‌ها و در رقابت با سامسونگ بود، اما در حال حاضر می‌توان گفت تا حدودی روند تولید و عرضه مدل‌های متنوع آن کاهش یافته است. با این حال این کمپانی به عنوان یکی از بهترین‌ها در عرضه موبایل بوده است و امروزه مدل‌های مقرون به صرفه و میان رده آن اغلب در دو سری Y و Nova هستند.

از لحاظ رابط کاربری می‌توان گفت دارای رابط کاربری نسبتاً ساده‌ای می‌باشند و همچنین برای انجام پردازش‌ها و امور روزمره دارای عملکرد مطلوبی هستند. در ضمن با وجود اینکه گوشی هواوی نمونه‌های گران قیمت را شامل می‌شود، در میان آن‌ها نمونه‌های اقتصادی و قیمت مناسب هم به چشم می‌خورد. در نتیجه می‌توان گفت Huawei لحاظ عرضه گوشی‌های میان رده و ارزان در رقابت با سامسونگ و شیائومی بوده است و به این ترتیب طرفداران مخصوص به خود را دارد.

مقایسه گوشی‌های شیائومی و هواوی

huawei2

برای مقایسه گوشی‌های شیائومی و هواوی به طور جزئی بر اساس هر مدل خاص، نمی‌توان هیچ یک را از دیگری دانست. به عبارتی در مدل خاصی از گوشی شیائومی ممکن است ویژگی‌هایی وجود داشته باشد که در مدلی از گوشی هواوی نباشد و بالعکس. در مقابل می‌توان موارد مهمی را با مقایسه کلی ویژگی‌های این دو برند ذکر کرد که هر یک از این عوامل می‌توانند در روند خرید و تصمیم‌گیری کاربران مؤثر باشند.

نرم افزار

در هنگام مقایسه گوشی‌های شیائومی و هواوی از نظر نرم افزار، نکته بسیار مهمی در خصوص پشتیبانی از خدمات و نرم افزارهای گوگل وجود دارد که بر تصمیم‌گیری بسیاری از کاربران تأثیر گذاشته است. گوشی‌های هواوی از حدود سه سال پیش تحریم شده‌اند و به این ترتیب از خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کنند. البته این مسئله در خصوص مدل‌های جدید و تولیدات چند سال اخیر هواوی صدق می‌کند. در مقابل، گوشی‌های شیائومی همچنان از کلیه خدمات و نرم افزارهای گوگل پشتیبانی کامل می‌کنند. همچنین رابط کاربری شیائومی MIUI با طراحی جلوه‌های بصری جذاب و رابط کاربری هواوی EMUI با طراحی تقریباً ساده‌تر است. در واقع می‌توان گفت این تفاوت‌ها مهمترین تفاوت‌های گوشی‌های شیائومی و هواوی هستند.

سخت افزار

در مقایسه گوشی‌های هوشمند شیائومی و هواوی از لحاظ کیفیت سخت افزاری باید گفت تفاوت فاحشی در مدل‌های جدید آن‌ها دیده نمی‌شود. برای مثال در بعضی از محصولات هواوی از پردازنده‌های قدرتمند و منحصر به فرد استفاده شده است. در حالی که در مدل‌های مشابه شیائومی با وجود اینکه پردازنده‌های قوی وجود دارد، منحصراً در گوشی‌های این کمپانی چینی استفاده نشده‌اند و به عبارتی در محصولات برندهای دیگر از جمله سامسونگ هم وجود دارند. همچنین در بعضی از تولیدات شیائومی تعدادی ایراد و به اصطلاح باگ وجود داشته است، با این حال در مقایسه با هواوی پتانسیل پیشرفت و رشد بیشتری دارد. البته در یک نگاه کلی باید گفت که گوشی‌های هوآوی، از لحاظ سخت افزار کمی بهتر هستند.

قیمت

huawei3

از لحاظ قیمت در مقایسه گوشی هواوی و شیائومی باید گفت در بخش گوشی‌های میان رده و پایین رده، قیمت گوشی‌های شیائومی به مراتب مناسب‌تر است و در واقع این مسئله یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن‌ها به شمار می‌رود. البته در میان تولیدات هواوی هم تعدادی مدل ارزان قیمت یافت می‌شود.

دوربین

در گذشته کیفیت دوربین گوشی‌های هواوی دارای درجه کیفی بهتری بودند و حتی با گوشی‌های برند آیفون رقابت می‌کردند. اما در حال حاضر برند شیائومی هم در عرضه مدل‌های خاصی از جمله گوشیXiaomi 12 Pro دقت زیادی بر کیفیت بالای دوربین داشته است.

تنوع

با توجه به اینکه برند هواوی در چند سال اخیر نسبت به گذشته فعالیت به نسبت کمتری داشته است، می‌توان گفت برند شیائومی که تقریباً برندی نوپا و در حال پیشرفت به حساب می‌آید، تنوع بیشتری را در بازار پوشش داده است.

در نتیجه هر کاربر می‌تواند با اولویت بندی عواملی را که از یک گوشی پرکاربرد انتظار دارد و در نظر گرفتن موارد مذکور در خصوص مشخصات هر برند، بهترین گزینه را از میان گوشی شیائومی و هواوی برای خود انتخاب کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها