مدیرعامل شرکت مس در جمع سهامداران مس در مجمع فوق‌العاده گفت:

ارزش بازار مس در بورس دوبرابر رشد داشته است

با توجه به اینکه قیمت جهانی مس نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 400دلار به‌ازای هر تن کاهش داشته اما میزان فروش شرکت در نه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 128درصد رشد داشته است.

ارزش بازار مس در بورس دوبرابر رشد داشته است

رشد دو برابری ارزش بازار مس در بورس

به گزارش سرویس اقتصادی مستقل آنلاین دکتر اردشیر سعد محمدی گفت: موفق شدیم در نه‌ماهه امسال میزان EPS شرکت که در تعدیل دوم 111تومان اعلام کردیم را محقق کنیم که نسبت به سال گذشته 128 درصد سود محقق شد.

سعد محمدی بیان کرد: امیدواریم در سه‌ماهه پایانی سال رکودهای خوبی در تاریخ شرکت مس ثبت کنیم.

مدیرعامل شرکت مس عنوان کرد: این میزان فروش در شرایطی محقق شد که برخی شرکت‌های بزرگ مثل کودلکو در نه‌ماهه نخست 2019 با کاهش 18 درصدی فروش و کاهش 7 درصدی تولید روبرو شدند.
به گزارش مستقل آنلاین سعدمحمدی ادامه داد: همچنین میزان فروش شرکت مس در نه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 135 درصد افزایش داشت یعنی 16020 میلیارد تومان بود.

مدیرعامل شرکت با توجه با ارزش دو برابری ارزش بازار مس در بورس عنوان کرد: افزایش حجم تولید شرکت و نرخ ارز بر این سودآوری مؤثر بوده است. وی ادامه داد: تولید کاتد شرکت مس در این بازه 21 درصد بالاتر از برنامه و 6 درصد بالاتر از تولید 179 هزار تن در مدت مشابه سال گذشته یعنی زمانی 190 هزار تن بوده است.

سعدمحمدی با اشاره به بازدهی 2632 درصدی سهام شرکت مس طی 14 سال گذشته گفت: از ابتدای سال جاری باوجود کاهش 5درصدی قیمت جهانی مس که نصیب سهامدارانش شد تاکنون سهام شرکت ملی صنایع مس ایران بازدهی 105درصدی داشته است. همچنین میانگین سالیانه بازدهی سهام شرکت از بدو پذیرش در بورس رقم چشمگیری نسبت به بازارهای مشابه داشت یعنی چیزی در حدود 188درصد.

وی به رشد دو برابری ارزش بازار مس در بورس از ابتدای امسال اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش بازار شرکت در تاریخ 25 دی‌ماه سال جاری به حدود 60 هزار میلیارد تومان رسید در حالیکه در ابتدای سال جاری 30 هزار میلیارد تومان بود. 

می‌خواهیم در فهرست 10 شرکت برتر تولید مس نیز قرار گیریم

سعدمحمدی با عنوان این‌که در 4 سال آینده 2،5 میلیون تن به تقاضای مس محتوی معدنی افزوده خواهد شد گفت: جدای از اینکه هدف ما در اختیار گرفتن بخشی از تقاضای جهانی است، می‌خواهیم در فهرست 10 شرکت برتر تولید مس نیز قرار گیریم که این اتفاق با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که تعریف کرده‌ایم در دسترس است.
مدیرعامل شرکت مس با اظهار اینکه رشد دو برابری ارزش بازار مس در بورس اتفاق مهمی بود ادامه داد: ما در حدود 4،15 درصد ذخایر مس جهانی را داریم و تنها 1،5 درصد از تولید مس جهان را در اختیار داریم که با توجه به این میزان ذخایر عدد چشمگیری نیست.

وی اضافه کرد: ما برای اینکه از رقابت در بازار جهانی مس عقب نمانیم با در نظر گرفتن حجم اکتشافات جدید و افزایش ذخایر طرح‌های توسعه را با سرعت دنبال می‌کنیم.
گفتنی است، در پایان این مجمع با تصویب سهامداران، شرکت مس با افزایش سرمایه 30درصدی از هفت هزار و800 میلیارد تومان به 10 هزار 140 میلیارد تومان افزایش یافت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها