خانه ها در برابر حوادث طبیعی بیمه می شوند

با توجه به تصویب قانون تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی همه واحدهای مسکونی در کشور تحت پوشش بیمه پایه برای حوادث و بلایای طبیعی قرار خواهند گرفت.

خانه ها در برابر حوادث طبیعی بیمه می شوند

غلامرضا سلیمانی در حاشیه جلسه نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به بیمه خسارت حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به حادثه‌ خیزی ایران و اینکه واحدهای مسکونی و تجاری متاسفانه در معرض خطر و ریسک طبیعی قرار دارند، ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی در دولت تصویب و در مجلس مصوب شده و منتظر تائید نهایی شورای نگهبان است.

رئیس بیمه مرکزی با بیان اینکه بخاطر ایرادی که شورای نگهبان به آن گرفت دوباره به مجلس ارسال شد گفت: انشاالله بعد از رفع اشکال مصوبه شورای نگهبان و مجلس را خواهیم داشت و اگر انجام شود در سال 99 اجرایی می شود.

وی بیان داشت: بدین ترتیب همه واحدهای مسکونی ایران تحت پوشش بیمه پایه برای حوادث طبیعی قرار می‌گیرند اما برای بیمه اثاثیه و وسایل منزل مسکونی، بیمه شونده باید پرداختی مازاد را به شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت کند.

سلیمانی اظهار داشت: تمامی واحدهای مسکونی تا سقف 30 میلیون تومان بیمه می‌شوند یعنی با پرداخت حدود 120 هزار تومان برای هر سال 60 هزار تومان توسط دولت و 60 هزار تومان آن توسط صاحبان منازل مسکونی پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها