۵ میلیون یورو در بیمه البرز گم شد!

وقتی به جای صرافی دلامیر گلد ترکیه، با یک خلافکار قرارداد بستند!

۵ میلیون یورو در بیمه البرز گم شد!

‍ گزارش رویداد۲۴ از اتفاق عجیب در صنعت بیمه؛

یکی از عجایب ایران گم شدن اموال بیت المال یا سرنوشت مبهم آنهاست؛ معمولا پس از آنکه نهادهای ناظر پس از چند سال متوجه می‌شوند، پولی مفقود شده یا سرنوشت آن نامعلوم است، کار به نامه نگاری می‌کشد؛ نامه‌هایی که معمولا چند سال در سیستم اداری ایران می‌چرخد و عاقبت با تغییر مدیران همچنان مشخص نمی‌شود تکلیف پول‌های ناپدید شده چه شده است.

معروف‌ترین هزینه‌های نامشخص در ایران، ماجرای دکل‌های گمشده بود. قرار بود پولی به شرکتی داده شود و در قبال آن دکل فورچانا به ایران وارد شود؛ ماجرا‌های خرید این دکل همچنان ادامه دارد و هزینه آن نیز از کیسه ملت رفت.

 اگر به دنبال نمونه مشابه چنین خاصه‌خرجی‌های باشیم، شاید بهترین مثال آن را باید در شرکت بیمه البرز پیدا کرد؛ جایی که پس از چهار سال، سرنوشت ۵ میلیون یورو از اموال بیت المال همچنان نامشخص است.

 به گزارش رویداد۲۴ شرکت بیمه البرز در دوره مدیریت سید رسول تاجدار در قرارداد اتکایی، مبلغ ۵ میلیون یورو را به عنوان سهم خسارت باید از شرکتی خارجی دریافت می‌کرد. 

 پس از مدتی مدیران شرکت تصمیم می‌گیرند پول را به داخل کشور بیاورند؛ این در حالی است که معمولا این پول‌‌ها مانند تمام شرکت‌های بیمه‌ای معتبر در همان بانک به عنوان ذخیره ارزی باقی می‌ماند.

 آنگونه که خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده، مدیران شرکت بیمه البرز برای بازگرداندن پول، از فردی که قائم مقام و معاون مالی وقت [و عضو هیات مدیره] شرکت معرفی می‌کند، استفاده می‌کنند و برای بازگرداندن مبلغ ۵ میلیون یورو از نام شرکتی به نام صرافی دلامیر گلد ترکیه استفاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها