زندگی ۸۵ میلیون ایرانی تحت تأثیر چند دلال است

نباید زندگی ۸۵ میلیون ایرانی تحت تأثیر چند هزار دلال باشد و مردم چوب منافع دلالان را بخورند. جز چند هزار دلال از بازار آزاد ارز سود نمی‌برند.

زندگی ۸۵ میلیون ایرانی تحت تأثیر چند دلال است

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به رشد بی‌سابقه قیمت دلار و دشمنی ارزی آمریکا، گفت: آنچه که در بازار ارز و برای قیمت دلار اتفاق افتاده، ناشی از هرج و مرجی است که در بازار آزاد ارز رخ داده، این بازار فاقد مشروعیت است و باید آن‌را تعطیل کرد.

وی با بیان اینکه نباید زندگی ۸۵ میلیون ایرانی تحت تأثیر چند هزار دلال باشد و مردم چوب منافع دلالان را بخورند، افزود: جز چند هزار دلال از بازار آزاد ارز سود نمی‌برند.

 این بازار آزاد ارز، بازار دلالی و مورد نفوذ آمریکا اسرائیل و عربستان سعودی است. این بازار ما را تحت جریان جنگ ارزی قرار داده است. به جز چند کشور از جمله ایران، اصلاً بازار ارزی مانند ما در سایر نقاط جهان از شرق آسیا گرفته تا اروپا وجود ندارد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد من به دولت این است هر چه سریع‌تر بازار آزاد ارز را تخته کند و تمام تقاضا مشروع ارز را از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها پاسخ دهد.

 

آمریکا با استفاده از بازار ارز بنای جنگ اقتصادی با ایران را دارد

مصباحی مقدم خاطر نشان ساخت: باید از وزیر اقتصاد و رئیس بانک پرسید، چرا این بازار ارز رها شده و محل نقش آفرینی دشمنان ایران را نمی‌بندید؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اذعان به تلاش‌های صورت گرفته دولت برای کنترل نرخ ارز، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آمریکا با استفاده از بازار ارز بنای جنگ اقتصادی با ایران را دارد. اگر این بازار ارز تعطیل نشود همواره با این مشکلات ارزی مواجه خواهیم بود، زیرا تقاضای ارز در بازار آزاد، تقاضای منطقی برای نیاز‌های ارزی کشور و واردات نیست، بلکه تقاضای سوداگرانه است.

 

قیمت کالای مغازه‌داران تحت تأثیر برخی کانال‌های مجازی است

عضو مجلس خبرگان در ادامه خاطر نشان ساخت: در حالی‌که ۹۰ درصد حجم ارز در اختیار دولت و شرکت‌های دولتی است، اما دولت از طریق همان شرکت‌های دولتی از بازار ارز حمایت می‌کند، در حالی‌که این بازار فاسد و رانت‌زا و در دست عده‌ای سوداگر و قمار باز افتاده است.

وی ادامه داد: برخی با پیش‌بینی و شرط‌بندی سر قیمت دلار، وارد پیش‌بینی قیمت و دلالی ارزی به نام «ارز فردایی» شدند و انعکاس آن را به درون سایت‌ها و کانال‌های مجازی کشانده و قیمت‌های آنان الگویی برای فروشندگان و کسبه می‌شود. به‌گونه‌ای که کسبه قیمت کالا‌های خود را با قیمت‌های آنان تنظیم و بروزرسانی می‌کنند.

منبع: مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها