برنامه جدید دولت برای افزایش شدید قیمت برق و گاز

به دلیل بحران انرژی و عدم تامین گاز و برق،دولت به گران کردن قبض‌ها اقدام خواهد کرد.

برنامه جدید دولت برای افزایش شدید قیمت برق و گاز

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

لیز تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا، روز پنج‌شنبه طی بسته اقتصادی جدید قبض‌های برق مصرف‌کننده را محدود می‌کند و منابع جدیدانرژی را در یک بسته پیش‌بینی‌شده 100 میلیارد پوندی (115 میلیارد دلاری) به ارتقاء می‌دهد که برای محدود کردن شوک اقتصادیناشی از جنگ اوکراین طراحی شده است.

 در حالی که بریتانیا با یک رکود طولانی مدت مواجه است که جرقه آن تقریباً چهار برابر شدن قبوض انرژی خانگی است، تراس که روزسه شنبه به عنوان نخست وزیر منصوب شد و گفت که اقدامات فوری برای محافظت از مصرف کنندگان و مشاغل انجام خواهد داد.

 جهش در استقراض دولت برای تامین مالی بسته حمایتی و تعهد او برای کاهش مالیات، بازارهای مالی را متزلزل کرده است.  پوند دربرابر دلار در روز چهارشنبه به سطوحی که آخرین بار در سال 1985 رسیده بود سقوط کرد و پیش از تایید بسته از سوی تراس به سمتپایین ترین حد خود در روز پنجشنبه کاهش یافت.  

 این اعلامیه که نشان‌دهنده یک چرخش بزرگ از سوی دولت جدید انگلیس خواهد بود که در طول مبارزات انتخاباتی خود برای جانشینیبوریس جانسون، «دستورالعمل‌ها» را رد کرده بود، اما مجبور شد برای جلوگیری از سقوط خانواده‌ها در فقر و نابودی مشاغل، اقدام کند.

 دویچه بانک گفت جبران قیمت انرژی و کاهش مالیات وعده داده شده توسط تراس می تواند 179 میلیارد پوند یعنی حدود نیمی از هزینهای که بریتانیا برای همه گیری کووید-19 هزینه کرده است، هزینه داشته باشد.

 تراس در بیانیه‌ای گفت: «ما فوراً برای کمک به مردم و کسب‌وکارها و همچنین برای مقابله با ریشه این مشکلات اقدام خواهیم کرد تادیگر در این موقعیت قرار نگیریم».

 بریتانیا از اواخر دهه 1980 تا 2004 به دنبال توسعه میادین نفت و گاز دریای شمال بود، اما تولید به طور پیوسته از اوج خود در سال1999 کاهش یافت. داده‌های دولتی نشان می‌دهد که این کشور اکنون واردکننده خالص همه انواع سوخت است. 

 به عنوان بخشی از بسته اعلام شده در روز پنجشنبه، انتظار می‌رود که دولت تا 130 مجوز اکتشاف نفت و گاز در دریای شمال صادرکند و در صورت موافقت جوامع محلی، ممنوعیت فرکینگ را لغو کند.  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها