کلاهبرداری با شگرد دعانویسی

زن جوان که در بابلسر با شگرد دعانویسی دست به کلاهبرداری از سوژه های خود می زد، در عملیات پلیسی دستگیر شد.

کلاهبرداری با شگرد دعانویسی

سرهنگ حسین زارع، فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان مبنی بر اینکه یک نفر با روش‌های متقلبانه و تحت عنوان دعانویسی مبلغی را از او  کلاهبرداری کرده است، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

در تحقیقات به عمل آمده محرز شد که فرد کلاهبردار تحت عنوان دعانویس و رمال با استفاده از شبکه‌های مجازی اقدام به تشکیل کانال و گروه‌های متعدد اجتماعی کرده و از این طریق بانوان را به عضویت در این کانال و گروه‌ها دعوت و آنان را اغفال می‌کند. ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی این خانم رمال را شناسایی و با هماهنگی قضائی او را دستگیر کردند.»

او با اشاره به اینکه متهمه در تحقیقات پلیس به بِزِه خود اعتراف کرد، افزود: «تاکنون تعداد 5 نفر از مالباختگان در این رابطه شناسایی شدند که بیش از ٤میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری شد.»

سرهنگ زارع ضمن هشدار به افراد کلاهبردار و شیاد، به شهروندان توصیه کرد: «فریب اینگونه افراد شیاد را که به عنوان پیشگو،  فالگیر  و... اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، نخورند و در صورت برخورد با موارد اینچنینی مراتب را از طریق تلفن١١٠ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.»/ رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها