این هکر ۶۰۰ میلیون دلار به جیب زد

هکری ناشناس با نفوذ به بازی رایانه‌ای اکسی اینفینیتی دارایی‌های کریپتو آن را به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار دزدید.

این هکر ۶۰۰ میلیون دلار به جیب زد

 یک هکر ناشناس موفق به سرقت دارایی‌های کریپتو به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در سکه‌های اتریوم و USDC شده است. از این دزدی به عنوان یکی از بزرگترین هک‌های ارز‌های دیجیتال در تمام دوران یاد می‌شود.

 هدف این هکر دزدی بلاک چین Ronin بود. گروه سنگاپوری Sky Mavis این ارز را برای Axie Infinity ساخته است. بازی رایانه‌ای Axie Infinity بر‌پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده و با داشتن دو توکن AXS و SLP، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مبتنی بر رمزنگاری است. به گفته یکی از بنیانگذاران Axie Infinity و Sky Mavis، این یک حمله مهندسی اجتماعی است. این شرکت تمرکز خود را بر روی بازیابی تمام سرمایه‌های از دست رفته برای بازپرداخت به کاربران آسیب دیده گذاشته است. این سرقت پس از گزارش یک کاربر از عدم توانایی در برداشت ۵ هزار سکه اتریوم از پل رونین کشف شد.

در این بازی یک پل به کاربران امکان تبدیل توکن‌های رمزنگاری خود را به فرقه‌ای دیگر می‌دهد. در این حمله، مهاجم پل رونین را هدف قرار داده تا دارایی‌های درون بازی بردارد. بر اساس شواهد، این هکر ۱۷۳ هزار اتریوم و ۲۵.۵ میلیون USDC دزدیده است. بیشتر وجوه هنوز در کیف پول هکر است. او از سیستم اعتبارسنجی وجوه بازی سوء استفاده کرده است. هکر با سرقت کلید‌های خصوصی رمز عبور ویژه مورد نیاز برای تراکنش‌های رمزنگاری متعلق به چهار اعتبارسنجی Ronin را به سرقت برد. وی پنجمین مورد از اعتبارسنجی Axie DAO را دریافت کرد.

به گفته یکی از بنیانگذاران این بازی، آستانه اعتبارسنجی از ۵ به ۸ امضا افزایش می‌یابد. شرکت Sky Mavis با مقامات مجری قانون و صرافی‌های ارز دیجیتال مانند Binance و Huobi برای بازیابی وجوه از دست رفته و دستگیری مجرم همکاری می‌کند. پارسال هم این هکر ۶۱۱ میلیون دلار دزدیده از Poly Network را پس داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها