کلاهبرداری ۷ میلیاردی طلافروش قلابی از زنان متاهل

با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی قشم یک کلاهبردار سایبری با ۷میلیارد ریال کلاهبرداری، در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری ۷ میلیاردی طلافروش قلابی از زنان متاهل

سردار غلامرضا جعفری اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی کلاهبرداری و اغفال وی، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس امنیت اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

    وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موقعیت متهم را در کمتر از 24ساعت شناسایی و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و جهت اقدامات تکمیلی به یگان انتقال دادند.

    این مقام انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه متهم فوق از طریق شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان طلا فروش با انجام تبلیغ فروش طلا و جواهرات و ایجاد صندوق امانات در قبال سپرده طلا و جوهرات به میزان مبلغ انها وام پبشنهاد می‌کرده، تصریح کرد: متهم در سایت‌های شرط بندی طعمه‌های خود که اغلب زنان متاهل بوده را شناسایی و پس از ایجاد ارتباط و اعتماد سازی و دریافت اطلاعات شخصی آنها و با هک نمودن موبایل نامبردگان و تهیه عکس و فیلم اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از آنها می‌کرده است.

    سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: متهم از طریق کارت‌های بانکی افراد با شگرد بالا بردن معدل حساب بانکی تا کنون از افراد زیادی در استان ها و شهرستان های مختلف کشور با ترفند های مشابه اخاذی و کلاهبرداری نموده که طبق اظهارات وی قبل از دستگیری حدود 20 فقره شکایت از ایشان در مراجع قضایی ثبت شده است.

    وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده در بازجویی های فنی بعمل امده به 7میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرد ، خاطر نشان کرد : برابر دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار تصویر متهم در رسانه ها، چنانچه احدی از شهروندان توسط این متهم مورد کلاهبرداری و اخاذی قرار گرفته می تواند با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم نسبت به تنظیم شکایت و پیگیری موضوع اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها