سرقت عجیب دوربین های ثبت تخلف در البرز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز با گلایه از افزایش میزان سرقت و تخریب دوربین ثبت تخلف و تجهیزات راهداری البرز، عنوان کرد: متاسفانه به علت سرقت و تخریب، هر ماه تعدادی از این تجهیزات از چرخه فعالیت خارج می‌شود که جایگزینی و نصب مجدد آنها هزینه بسیار زیادی را به مجموعه راهداری تحمیل می‌کند.

سرقت عجیب دوربین های ثبت تخلف در البرز

 علی زندی فر روز دوشنبه ۲۹ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل‌ونقل، راهداری و رانندگان برگزار شد، اظهار کرد: البرز سال‌های بسیاری در سایه استان تهران قرار داشت و این موضوع در مسائل مختلفی مثل تخصیص بودجه کاملا مشهود بود.

    وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش بودجه این مجموعه توضیح داد: امسال این بودجه نسبت به سال گذشته ۴۲۰ درصد افزایش داشته است.

    این مسئول در ادامه با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط راهداری البرز گفت: بازگشایی محور شمشک- دیزین آن هم بعد از شش سال یکی از مهمترین اقدامات بوده است.

    زندی‌فر تصریح کرد: این مسیر در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته و صرفا به خاطر قرار داشتن در فصل سرد سال و عدم امکان آسفالت ریزی و نصب دیوار حائل، تردد عمومی در آن جریان ندارد.

    وی اضافه کرد: بعد از پایان فصل سرما این اقدامات صورت می‌گیرد و تردد عمومی مجددا در آن جریان پیدا می‌کند.

    مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای البرز همچنین به اجرای پروژه تعریض لاین شمالی آزاد راه کرج- قزوین اشاره کرد و گفت: تعریض این پروژه از پل فردیس تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی تعریف شده که در حال حاضر اجرای آن از پل فردیس تا پایانه شهید کلانتری پایان یافته و تردد در آن جریان دارد.

    وی با بیان اینکه بخش دوم این پروژه از پل فردیس آغاز و تا مهرویلا(زیرگذرآیت‌الله رفسنجانی) ادامه دارد، افزود: ۷۰ درصد این پروژه تاکنون اجرایی شده و مابقی آن نیز در حال اجراست که با اتمام آن، ۸۰ درصد بار ترافیکی این محدوده کاهش می‌یابد.

    این مسئول همچنین درباره اجرای پروژه ایمن‌سازی جاده قزلحصار توضیح داد و گفت: این جاده یکی از محورهای پرترافیک و حادثه‌خیز استان البرز است که بنا به درخواست‌های مکرر مردمی و با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی، عملیات ایمن‌سازی این محور از هفته آینده آغاز می‌شود.

    زندی‌فر با بیان اینکه مناقصه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برگزار و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است، گفت: این پروژه با همکاری شهرداری قزلحصار و راهداری البرز اجرا می‌شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز همچنین به اجرای پروژه زیباسازی تونل‌های محور چالوس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جاده چالوس یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان البرز و کشور به شمار می‌آید، عملیات ایمن سازی و منظرآرایی تونل‌های این مسیر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است .

    وی اضافه کرد: درحال حاضر زیباسازی تونل کسیل به صورت پایلوت در حال انجام است که در صورت جلب رضایت مردمی عملیات زیباسازی سایر تونل‌ها هم اجرایی می‌شود.

    وی در پاسخ به آخرین وضعیت محور طالقان- هشتگرد گفت: این محور ۲۰ سال ناتمام مانده بوده و بالاخره با پیگیری‌های صورت گرفته به بهره برداری رسید.

    زندی فر تاکید کرد: با توجه به تورم و افزایش قابل توجه قیمت مصالح و تجهیزات راه سازی، اگر این شش کیلومتر بازگشایی نمی‌شد، ۲۰ سال دیگر هم باید منتظر می‌ماندیم.

    وی تاکید کرد:  احداث پل این محور در سال ۹۷ بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه داشت و در حال حاضر با ۳۰۰ میلیارد تومان هم تمام نمی‌شود. با این اوصاف اگر این مسیر بازگشایی نمی‌شد، انتظار مردم برای تردد از آن چند دهه بیشتر ادامه پیدا می کرد.

    وی با بیان اینکه این محور توریستی از آذرماه با هدف افزایش امنیت مسافران بسته شده، گفت: در بخش‌هایی از این مسیر موبایل آنتن ندارد، روشنایی ایجاد نشده و گاردکشی هم صورت نگرفته است. این مسیر با توجه به ارتفاعی که دارد برف گیر است و اگر در این شرایط تصادفی در آن رخ دهد، امداد رسانی به مصدومان به سختی امکان پذیر خواهد بود.

     این مسئول تاکید کرد: در شرایط فعلی سعی داریم هر سال بخشی از نواقص آن را رفع کنیم و کم کم به شرایطی برسیم که برای همیشه باز باقی بماند.

    این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تعداد رانندگان بخش حمل ونقل و جابه‌جایی مسافر در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۳ هزار راننده در این بخش‌ها فعالیت دارند که همیشه و در همه شرایط خدمت‌رسان مردم هستند و حتی از زمان شیوع کرونا تاکنون نیز با همه سختی‌ها و نگرانی‌ها پا پس نکشیدند و میدان را خالی نکردند.

    وی در ادامه به وضعیت تجهیزات هوشمند جاده‌ای البرز اشاره و بیان کرد: البرز در حوزه برخورداری از تجهیزات هوشمند جاده‌ای جزو استان‌های برتر کشور است. در حال حاضر ۳۵ دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی و اصلی استان شامل آزادراه تهران- کرج- قزوین، کرج- ماهدشت، اشتهارد- بوئین زهرا، محور قدیم کرج قزوین و محور کندوان نصب و فعال است.

    این مسئول با گلایه از افزایش میزان سرقت و تخریب دوربین ثبت تخلف و تجهیزات راهداری البرز، عنوان کرد: متاسفانه به علت سرقت و تخریب، هر ماه تعدادی از این تجهیزات از چرخه فعالیت خارج می‌شود که جایگزینی و نصب مجدد آنها هزینه بسیار زیادی را به مجموعه راهداری تحمیل می‌کند.

    این مسئول در ادامه به تردد بالای خودروها در محورهای آزادراهی استان اشاره کرد و گفت: در حالت عادی بیش از ۳۰۰ هزار تردد در آزادراه‌های استان ثبت می شود و تصور کنید با این حجم از تردد انجام اقدامات عمرانی چقدر دشوار است.

    وی افزود: در شرایط فعلی با کوچکترین عملیات عمرانی ترافیکی چند کیلومتری در محورهای البرز ایجاد می‌شود که این امر اجرای پروژه ها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها