عکس پروفایل زن زنجانی آبرویش را برد

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: شخصی که با سوءاستفاده از تصاویر شخصی شاکیه، قصد اخاذی از وی داشت، توسط پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

عکس پروفایل زن زنجانی آبرویش را برد

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با ماجرای سوء‌استفاده از تصاویر شخصی یک زنجانی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، وی مدتی پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام عکس‌های خصوصی خود را به عنوان عکس پروفایل بارگذاری و اخیرا متوجه شده شخصی به هویت نامعلوم با سوءاستفاده از تصاویر وی اقدام به ایجاد صفحه اینستاگرامی به قصد اخاذی کرده که موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

     وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیه و با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به همراه ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتای استان زنجان انتقال داده شد.

    این مسئول با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی می‌شد که پس از روبه‌رو شدن با مستندات متقن به بزه ارتکابی اعتراف کرد، تصریح کرد: متهم از طریق فضای مجازی با شاکیه آشنا شده و با سرقت تصاویر خصوصی وی قصد اخاذی داشته که توسط پلیس فتا دستگیر شد.

    رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند و گاهی کاربران با اشتباهات خود، این فرصت را برای مجرمان فراهم می‌کنند، گفت: کاربران از اشتراک‌گذاری تصاویر و ارسال هرگونه اطلاعات خصوصی به افراد غریبه خودداری کنند.

    آدینه‌لو با بیان اینکه تهدید و انتشار تصاویر و اطلاعات خصوصی افراد در فضای مجازی جرم است و با مرتکبان برابر قانون برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع‌رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها