۷ میلیون تبعه خارجی در ایران زندگی می‌کنند!

مدیرکل امور اتباع استانداری اصفهان‌ خبر داد: صدور ۱۸۰۰ شناسنامه برای فرزندان اتباع؛ ۵۳ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در اصفهان داریم.

۷ میلیون تبعه خارجی در ایران زندگی می‌کنند!

براساس گزارش مرکز آمار ایران از نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کل کشور ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر اعلام شد که از این میان یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۴۴۸ نفر از آنها اتباع خارجی هستند.

جمعیت اتباع ترکیه در این سرشماری ۷۱۳ نفر بود و در سرشماری قبلی، ۸۸۶ نفر معادل ۰.۰۰۱ درصد و در سال ۱۳۸۵ نیز ۱۶۳۹ نفر معادل ۰.۰۰۲ درصد اعلام شده بود، همچنین براساس این گزارش یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۹۷۹ نفر (۱.۹۸ درصد) اتباع افغانستانی، ۳۴.۵۳۲ نفر اتباع عراقی (۰.۰۴ درصد)، ۱۴.۳۲۰ نفر (۰.۰۲ درصد) تبعه پاکستان و ۰.۱۶ درصد هم اتباع سایر کشورها و اظهار نشده در ایران زندگی می‌کنند.

افغان‌ها که بالاترین میزان جمعیت خارجی ایران را به خود اختصاص داده‌اند، در سرشماری سال ۱۳۹۰، یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۱۳ نفر معادل ۱.۹۳ درصد و در سال ۱۳۸۵ نیز یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۱۷۱ نفر معادل ۱.۷۲ درصد بوده است.

همچنین به گفته ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی ایران و شوراها در مجلس در دی‌ماه سال گذشته، بین پنج تا هفت میلیون نفر جمعیت اتباع خارجی در ایران تخمین زده شده است و این تعداد تبعه خارجی نیاز به شناسایی و تفکیک پناهجویان مجاز و غیرمجاز است تا خدمات بهتری به پناهجویان مجاز ارائه شود./ ایمنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها