حضور مهاجران نظامی افغانی در ایران خطرناک است

حشمت الله فلاحت پیشه گفت: بیش از ۱.۵ میلیون نفر افغان با سابقه نظامی پس از روی کار آمدن مجدد طالبان به ایران آمده‌اند.

حضور مهاجران نظامی افغانی در ایران خطرناک است

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت:

مهاجران افغانی به صورت موج به کشور ما می‌آیند و در برخی از شهرها هم دست به تغییر بافت جمعیتی منطقه موردنظر زده‌اند. مسوولین وزارت کشور برای اینکه در این موضوع عمق فاجعه را نشان نداده و ناتوانی خودشان برای طراحی یک برنامه مشخص را زیر سووال نبرند با آمارها بازی می‌کنند.

این دغدغه هم اکنون در کشور ما وجود دارد که بیش از ۱.۵ میلیون از کسانی که سابقه فعالیت نظامی در افغانستان داشته‌اند پس از روی کار آمدن مجدد طالبان به ایران آمده‌اند. قصد ندارم تردیدی نسبت به حضور این افراد مطرح کنم اما با دید حاکمیتی، مسوولین کشور باید رصدی نسبت به این موضوع داشته باشند./ فرارو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • محمدجواد اصغری

    با سلام با همه احترامی که به جناب فلاحت پیشه دارم.. باید گفت نظامی های که در ایران پناه اورده اند برای تفریح وسیر وسیاحت نیامده اند اینها به خاطر حفظ جان شان به ایران پناه اورده اند. چون گروه تروریستی طالب دشمن درجه یک اینان است . اگر تدبیر درست سنجیده شود این نیروها واین ظرفیت به نفع ایران است، اینها دشمن طالب ودوست ایران هستند. اکثریت این نظامی ها از نیروهای آموزش دیده شیعه هستند. اینها در هیچ شرایط امنیت ایران را با خطر مواجه نمی سازند، بلکه می توانند در شرایط دشواز از امنیت وثبات ایران دفاع نمایند.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها