کاش دولت انقلابی حداقل ‌"راهپیمایی اربعین" را برای مردم بگذارد و در آن دخالت نکن!

راهپیمایی اربعین ریشه هزار واندی ساله دارد!

کاش دولت انقلابی حداقل ‌"راهپیمایی اربعین" را برای مردم بگذارد و در آن دخالت نکن!

علی نظری، سردبیر مستقل آنلاین نوشت:

راهپیمایی (سالیانه۲۰صفر معروف به مشایه اربعین) از نجف تا کربلا یک رخداد مذهبی با قدمتی بیش از ۱۰۰۰سال است که اصلا ربطی به جمهوری اسلامی ندارد!

این راهپیمایی تاریخی از ابتکارات شیعیان عراقی است که طی هزاره جاری با اخلاص وصف ناپذیری در دهه دوم ماه صفر، آن را با خلوصی مثال زدنی برگزار کرده‌اند.

برادران و خواهران عراقی ما در زمان روی کار آمدن صدام تا زمان سقوط این دیکتاتور از حصور در"مشایه اربعین" یا به اصطلاح ما ایرانی‌ها از برگزاری راهپیمایی سالیانه اربعین محروم شدند!

اما اکنون حدود دو دهه است که شیعیان جهان و بویژه عراقی‌ها همه ساله در دهه دوم ماه صفر از اقصا نقاط این کشور به نجف می‌آیند تا در راهپیمایی یا (مشایه اربعین) شرکت کنند.

متاسفانه اکنون چند سالی است که دولت و دستگاه‌های حکومتی ایران با ورود به ماجرای راهپیمایی اربعین تصویر ناخوشایندی از این مراسم را در اذهان گروه‌های مختلف مردمی و منتقدان جمهوری اسلامی رقم زده‌اند!

"راهپیمایی سالانه اربعین حسینی" همانگونه که در عراق خود جوش و مردمی است، در ایران هم باید چنین باشد. دولت جمهوری اسلامی از دخالت و هزینه کردن در این مراسم حذر نماید!

مردم شریف ایران که مرید اهل بیت رسول الله(ص) در طول۱۴ قرن گذشته بوده اند، همواره مدافع، مبلغ و سردمدار تبلیغ و تبیین آرمان حسینی و پیشگام زنده نگه داشتن عاشورای سال۶۱ هجری بوده‌اند.

دخالت نهادهای حکومتی ایران در راهپیمایی اربعین هرگز مورد پسند ملت ایران نیست!

عشق و ارادت مردم کشورمان به اهل بیت عصمت و طهارت با استقرار جمهوری اسلامی ایجاد نشده است، بلکه ملت ایران منهای دخالت دولتش در برپایی مناسک محرم، عاشورا و اربعین پشگام عشق‌ورزی به ساحت ملکوتی امام حسین(ع) بوده است.

دولت ما پول بیت‌المال را خرج این مراسم نکند، مردم شریف ایران مشتاقانه آنچه را که دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و برای زنده نگاه داشتن عاشورای حسینی خرج می‌کنند.

اما وقتی حکومت می‌خواهد متولی مراسم راهپیمایی هزار و اندی ساله اربعین باشد، بسیاری از ارادتمندان سالار شهیدان که منتقد جمهوری اسلامی هستند این موضوع را بر نمی‌تابند!

توصیه ما به نهادهای حکومتی این است مراسم سالیانه گرامیداشت سالار شهیدان را به مردم بسپارند!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • زارعی

    خیلی می سوزد بگذار تا بسوزد چون تاب دیدن این خیل عظیم مردمی ندارید و برای عقده گشایی به این نحو دلسوزی می کنید در صورتیکه دولت شاید بستر را فراهم کند اما مردم هستند که در این بستر نقش آفرین هستند و از بذل جان و مال دریغ نمی ورزند آنچه که دارند از امام حسین ع سلام می دانند
    آنا بعضی چشم دیدن حضور این خیل عظیم ندارند با این نوع دلسوزی عقده گشایی می کنند

  • ناشناس

    باز ماهواره یه حرفی زد شماها دنبالش دوییدین؟؟؟؟ کدوم دخالت؟ حداقل یه سری می‌زدین ببینین چه خبره بعد حرف مفت می‌زدین. دقیقا از من و تو کپی کردین فقط ظاهرش رو یکم مهربون کردین. آفرین چقده زرنگین

  • ناشناس

    میشه خفه شی وازاین کار دست برداری

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها